Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Visst Sverige är ett fundamentalistiskt land för en del män använder strykjärn när de ska stryka sina skjortor och pojkar visas på bild med ett litet leksaksstrykjärn. Och andra skrattar. Det är så man skäms ihjäl, fullständigt!
Hur gör män i andra länder om de har ett skrynklig skjorta och ett strykjärn men inget hembiträde eller liknande att tillgå? Hur gör de för att få skjortan skrynkelfri utan att någon skrattar åt dem? Jag är bara nyfiken, hur gör de?
Sluta löjla dig och se inte minst videon jag postade från Kanada. Det man garvar åt är att man i svenska förskolor skall tvinga barn att leka med vissa leksaker och på ett visst sätt - d.v.s. pojkar skall inte tillåtas leka typiska pojklekar, även om flickor kan tillåtas det, barnböcker får inte i innehålla ordet "han" och "hon", alternativt får det endast finna homosexuella par, rasblandade par o.s.v. med i boken. Allt detta styrs dessutom av kvacksalvare som bygger sina dogmer på en pseudovetenskap vars mest centrala dogmer har vederlagts av seriös forskning, samt vars verksamhet kostar skattebetalarna miljarder med kronor årligen.
Ett typiskt kvacksalverijobb som utförs är att genusvetare, genuscoacher (och kvacksalvare med en lång rad andra självpåtagna titlar) skall "könsavkodifiera" leksaker och andra saker. Man påstår att barn väljer leksaker utifrån hur de är "könskodifierade" p.g.a. att de har blivit hjärntvättade av sina föräldrar och samhället. Några som helst bevis för detta existerar inte, men däremot är det motbevisat av empirisk forskning sedan långt tillbaka. Barn till människor, människoliknande apor och markatteliknande apor väljer leksaker utifrån hormonhalt, vilket är orsaken till att det finns en genomsnittlig skillnad mellan hur pojkar och flickor väljer.
Denna koppling mellan lekbeteende och hormoner har alltså uppkommit redan hos en förfäder till alla dagens apor, så givetvis väljer inte de t.ex. leksaksbilar p.g.a. att de är "könskodifierade", eftersom dessa knappast existerade för miljoner år sedan, utan p.g.a. att de passar bäst ihop med sättet de vill leka på för tillfället. I videoklippet från Kanada gav den ena ett bra exempel på det när han berättade att i en familj med enbart döttrar fick alla döttrarna leksaksbilar. De lekte gärna med dem, men till skillnad från att t.ex. köra omkring med dem, så föreföll de hellre att t.ex. samla ihop alla svarta bilar till "en familj", alla gula bilar till "en familj" o.s.v. Kort sagt, det är vad man vill leka som styr, inte leksakerna. Ett annat bra exempel är mina föräldrar som påverkade av sin omgivning köpte genuskorrekt en leksaksspis med kastruller, en sjuksköterskedräkt och en bebisdocka till mig i julklapp när jag var liten. Leksaksspisen lekte jag inte med (förutom att jag tvingades posera framför kameran med den), men däremot fungerade dockan utmärkt i mina actionfyllda lekar som t.ex. en "fiende" som jag smällde på käften, eller som en bov som jag band fast. Så var det med den genuspåverkan...
T.o.m. svenska genuskvackare fick konstatera att ett efter ett två år långt projekt, där de tvingade förskolebarnen att leka med vissa leksaker, så återgick samtliga barn inom en vecka till att välja leka med de favoritleksaker de hade innan de tvingades leka med andra leksaker under indoktrineringsprojektet, så inte ens deras egna utredningar ger något som helst stöd för att deras verksamhet skulle leda till de resultat de själva påstår att de skall ha. Vad man däremot inte vet något om är vilken inverkan det har på barn utvecklingsmässigt och mentalt, i det här fallet i första hand pojkar, att man hela tiden aktivt förhindrar deras naturliga lekbeteende. Personligen har jag svårt att se hur föräldrar som verkligen bryr sig om sina barn skulle tillåta att deras barn utsetts för ett ovetenskapligt experiment i många år utan några som helst förkunskaper om vilka eventuella konsekvenser det kan ha för barnen.
En hel del av detta är känt utanför Sveriges gränser och svenskar bör komma ihåg att allmänbildningen är högre på många håll än i Sverige. Med västvärldens kanske mest oseriösa och propagandistiska massmedia och en svensk skola som ligger i bottenskiktet bland skolorna i industrialiserade länder, så lär ju knappast svenskarnas allmänbildning direkt ligga i topp. Tyvärr verkar det som om desto okunnigare och sämre allmänbildade svenskar blir, desto mer övertygade är de om motsatsen. I vilket fall bör man knappast utgå ifrån att engelsmän som garvar åt t.ex. att leksaksföretag blir i Sverige fällda för att föra fram ondskefulla könsnormer och måste anpassa sig efter svensk genusideologi inte skulle vara medvetna om allt ovanstående kring Sveriges statsreligion genuspseudovetenskapen.
Vad strykning har med det hela att göra vet jag inte. Nej, jag skulle aldrig ha lekt strykning som liten. Däremot är jag illa tvungen att stryka på riktigt, givetvis. Inte ens när jag har partner kommer jag ifrån det, eftersom de flesta kvinnor verkar vara dåliga på att stryka skjortor m.m. Däremot får min partner sköta allt som har att göra med att sy, även om jag nu lärde mig att sy för hand i finska armén, eftersom hon är mycket bättre på det än jag.