Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
I Sverige har vi flera olika politiker som ser saker från sitt håll och alla tycker väl att några är mer än lovligt knasiga men vi har rätt att debattera saken, vi har rätt att arbeta politiskt och bra så.
Vi har inte rätt att debattera eller arbeta politiskt för vissa saker i Sverige, då blir man utfryst. (Sverigedemokraterna)
Att debattera feminismens negativa sidor är lika politiskt inkorrekt som att debattera invandringsfrågor.
Citat:
Och om manlighet - är det manligt att gnälla som en tok för att man får syn på en sån här katalog. Nej, jag tycker inte det. Det är erbarmeligt och skamligt då inga fasansfulla bilder har visats.
Om jag håller med om att det är omanligt att gnälla så går jag per automatik med på att det är kvinnligt att gnälla, vilket jag inte nödvändigtvis håller med om.
Citat:
Att ta detta som ursäkt för att gråta är för mig högst omanligt. Speciellt då det sker helt slentrianmässigt.
Hänger inte riktigt med på vilken del i min post du svarar på här men jag gissar att det var lönesättningen.
Jag tycker inte att det är att gnälla när man konstaterar att lönediskriminering är ett falskt påstående.
Det blir aningen skevt när man dubbar all kritik av feministiska påståenden till "gnälliga".
Citat:
Att diskutera och kritisera feminism i trådar där det hör till ämnet är en annan sak men att ta varje chans att böla - usch säger jag. Det ser tråkigt och omanligt ut.
Allt, eller det mesta som postas i detta forum är ju ändå med feminism i åtanke. Så att feminism kritiseras på ett delforum rörande just feminism i en tråd som handlar om en genusinfluerad leksakskatalog, då genusvetenskap i allra högsta grad är just feministisk så är det inte konstigt att feminism som ligger till grund för denna idioti får sig en känga eller fem.
Inte för att genusvetenskap nödvändigtvis är ett feministiskt påfund i grund och botten, det har snarare blivit kapat av de feministiska piraterna och används numera som ett verktyg för att försöka bevisa teorier som man bestämt vara sanna på förhand.
Citat:
Det skrivs mycket på det här forumet hur kvinnor ska vara och vad som är kvinnligt beteende och utseende medan manligheten på nåt sätt inte nämns. I den här tråden passar det utmärkt att peka på vad manlighet inte är i alla fall.
Vissa tror sig besitta sanningar som vi andra inte kan se, jag kan endast föra fram min subjektiva syn på vad jag tycker är manligt eller kvinnligt. Men när en "vetenskap" så som genusvetenskapen säger sig besitta dessa utan några som helst bevis så kan man tycka att det är allvarligare än en privatperson och dennes åsikter då folk tenderar att ta "vetenskapen" seriösare än enstaka personers sanningar.