2012-11-29, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syntronex
älskar att se hur upprörda alla svennebananer blir när dom får höra att sveriges radikalfeminism inte går hem i andra länder.

Och direkt då ska börja attackera storbritanniens ekonomi, hur våldsamma britterna är eller att dom är ett u-land

Frågan kvarstår ju dock - vad har vi för anledning att lyssna på britter egentligen? Och varför just britter, varför inte saudier, omaner eller nord koreaner?
Citera
2012-11-29, 00:56
Avslutad
Ja det ser verkligen bara ut att vara pyttesmå axelryckningar.. När man har ett behov av att berätta hur otroligt usla britterna är på allt möjligt ovidkommande.
Citera
2012-11-29, 04:13
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Frågan kvarstår ju dock - vad har vi för anledning att lyssna på britter egentligen? Och varför just britter, varför inte saudier, omaner eller nord koreaner?

Skojar du eller är du bara allmänt dysfunktionell? För att detta skulle vara alldeles för politiskt inkorrekt för svensk press.
Citera
2012-11-29, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
I Sverige har vi flera olika politiker som ser saker från sitt håll och alla tycker väl att några är mer än lovligt knasiga men vi har rätt att debattera saken, vi har rätt att arbeta politiskt och bra så.

Vi har inte rätt att debattera eller arbeta politiskt för vissa saker i Sverige, då blir man utfryst. (Sverigedemokraterna)
Att debattera feminismens negativa sidor är lika politiskt inkorrekt som att debattera invandringsfrågor.

Citat:
Och om manlighet - är det manligt att gnälla som en tok för att man får syn på en sån här katalog. Nej, jag tycker inte det. Det är erbarmeligt och skamligt då inga fasansfulla bilder har visats.

Om jag håller med om att det är omanligt att gnälla så går jag per automatik med på att det är kvinnligt att gnälla, vilket jag inte nödvändigtvis håller med om.

Citat:
Att ta detta som ursäkt för att gråta är för mig högst omanligt. Speciellt då det sker helt slentrianmässigt.

Hänger inte riktigt med på vilken del i min post du svarar på här men jag gissar att det var lönesättningen.
Jag tycker inte att det är att gnälla när man konstaterar att lönediskriminering är ett falskt påstående.
Det blir aningen skevt när man dubbar all kritik av feministiska påståenden till "gnälliga".

Citat:
Att diskutera och kritisera feminism i trådar där det hör till ämnet är en annan sak men att ta varje chans att böla - usch säger jag. Det ser tråkigt och omanligt ut.

Allt, eller det mesta som postas i detta forum är ju ändå med feminism i åtanke. Så att feminism kritiseras på ett delforum rörande just feminism i en tråd som handlar om en genusinfluerad leksakskatalog, då genusvetenskap i allra högsta grad är just feministisk så är det inte konstigt att feminism som ligger till grund för denna idioti får sig en känga eller fem.

Inte för att genusvetenskap nödvändigtvis är ett feministiskt påfund i grund och botten, det har snarare blivit kapat av de feministiska piraterna och används numera som ett verktyg för att försöka bevisa teorier som man bestämt vara sanna på förhand.

Citat:
Det skrivs mycket på det här forumet hur kvinnor ska vara och vad som är kvinnligt beteende och utseende medan manligheten på nåt sätt inte nämns. I den här tråden passar det utmärkt att peka på vad manlighet inte är i alla fall.

Vissa tror sig besitta sanningar som vi andra inte kan se, jag kan endast föra fram min subjektiva syn på vad jag tycker är manligt eller kvinnligt. Men när en "vetenskap" så som genusvetenskapen säger sig besitta dessa utan några som helst bevis så kan man tycka att det är allvarligare än en privatperson och dennes åsikter då folk tenderar att ta "vetenskapen" seriösare än enstaka personers sanningar.
Senast redigerad av oLf 2012-11-29 kl. 04:45.
Citera
2012-11-29, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Hm, är inte det lite motsägelsefullt?

Eh va? Knappast, hur menar du?
Citera
2012-11-29, 05:01
Medlem
hummingbird85s avatar
Jag ser inte problemet...

Hade det vart en flicka som "fönade kompisens hår" på bilden och en kille med laser-leksaken så hade det väl vart fel det med, fast då hade det hetat att "kvinnor ska visst alltid vara dem som leker hårfrisörer, eller? Och pojkar som leker med laser och svärd? *gnäll, gnäll, gnäll* ÄNDRA DET!"

Nu har de gjort det, och då blir det gnäll igen?
Citera
2012-11-29, 05:06
Medlem
thewellovedones avatar
Jag har aldrig varit feminist eller vänster men ändå så hatar jag Anti-feminister, man behöver inte vara feminist för att hata Anti-feminister. Jag har ganska länge funderat på vad det är med dessa Anti-feminister som provocerar mig så? jag är ju varken feminist eller kulturmarxist eller PK eller allt vad man nu brukar kalla det. Jag är inte ens uppfostrad av en kvinna eller feminist, utan av en man - min far.
Den enda förklaring jag har kunnat komma fram till är att det har med min personlighet att göra. Min hjärna är av den sorten som hellre ägnar sig åt humaniora snarare än åt krig, supande och bilar och så har det alltid varit trots att jag är uppfostrad av en visserligen intelligent men ganska anti-intellektuell fader, jag tror det är här vi hittar kärnan till mitt förakt för Anti-feminister och deras påståenden. Jag vet av egen erfarenhet att pojkar inte har bilar i generna för jag har det inte och har aldrig haft det och jag kan inte skylla på några feminister heller eftersom jag är uppfostrad av min kära pappa (shit! nu blir jag gråtmild igen)
Dessa pojk- och flickmodeller som leker med varandras leksaker på bild är en bagatell. När jag var liten pojke så var min hjärna närmast unisex och det är den fortfarande och det är någonting som den verkligen INTE var tvingad till, snarare tvärtom, jag tog mig rätten att tänja på gränserna på alla sätt och sådan är jag fortfarande, det är min natur.
Senast redigerad av thewellovedone 2012-11-29 kl. 05:57.
Citera
2012-11-29, 08:52
Medlem
GreenCells avatar
LOOOL! Hur får ni bilderna till katalogen till att vara manshat? Och hur kan ni på riktigt bli kränkta av det?
Citera
2012-11-29, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino

Ja visst är det en fördel att blunda för britter, saudier, omaner, nord koreaner, samt alla andra.
Blunda är bra för en förnuftig syn på verkligheten.
Citera
2012-11-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenCell
LOOOL! Hur får ni bilderna till katalogen till att vara manshat? Och hur kan ni på riktigt bli kränkta av det?

Kom utanför boxen lite.
Vi och katalogen är fortfarande inte det intressantaste.
Frågan är, varför skrattar hela världen åt det svenska folket?
Citera
2012-11-29, 09:28
Medlem
FJLGs avatar
Jag är svensk och skrattar åt feministtrollen.
Citera
2012-11-29, 09:59
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Kom utanför boxen lite.
Vi och katalogen är fortfarande inte det intressantaste.
Frågan är, varför skrattar hela världen åt det svenska folket?

Nåja, om vi nu ska tala om boxar... vem påstår att hela världen skrattar åt sverige? Är inte det påståendet att göra en höna av en fjäder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in