2012-11-27, 18:34
Medlem
Stiffnippless avatar
Det här är ju bara fördjävla roligt.

Lägger vi på Julian Assange affären samt Thomas Quick rättegången som nu översatts på många språk framstår Sverige som ett mentalsjukhus för omvärlden. Härligt! Snart blåser förändringens vindar rejält i Sverige.
Citera
2012-11-27, 18:36
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botsman
...
Sedan verkar det som att det glöms bort att det inte är någon PK-myndighet som har utfärdat ett dekret om att leksakskatalogerna ska se ut på det här viset utan är något ett par företag bestämt.
Precis som IKEA bestämde hur deras katalog skulle se ut i Saudiarabien.
Senast redigerad av HappySadHarry 2012-11-27 kl. 18:38.
Citera
2012-11-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botsman
Kunde inte sagt det bättre själv. Dessutom tror jag knappast ungarna bryr sig jättemycket, själv lekte jag med allt möjligt som liten, både dockor och pistoler, och jag (man) springer inte runt i stringtrosor på helgerna som vuxen bara för det.

Sedan verkar det som att det glöms bort att det inte är någon PK-myndighet som har utfärdat ett dekret om att leksakskatalogerna ska se ut på det här viset utan är något ett par företag bestämt.

Håller med helt! Katalogen visar ju bara verkligheten. Barn leker med vad tusan de vill och skiter fullständigt i om det är "rätt" leksaker för sitt eget kön. Hur kan man bli upprörd över att en liten pojke leker vid en leksaksspis?
Citera
2012-11-27, 18:39
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
Håller med helt! Katalogen visar ju bara verkligheten. Barn leker med vad tusan de vill och skiter fullständigt i om det är "rätt" leksaker för sitt eget kön. Hur kan man bli upprörd över att en liten pojke leker vid en leksaksspis?

Och vad fan vet du om det? Var du med på plåtningen av katalogen eller snackar du skit?

Tänkte väl det...
Citera
2012-11-27, 18:40
Medlem
shbous avatar
De blivande svenska männen ska uppfostras att bli fjollor medan vi importerar krigsärrade somalier på löpande band.
Citera
Medlem
dekonstrueramigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Det här är ju bara fördjävla roligt.

Lägger vi på Julian Assange affären samt Thomas Quick rättegången som nu översatts på många språk framstår Sverige som ett mentalsjukhus för omvärlden. Härligt! Snart blåser förändringens vindar rejält i Sverige.

Vad får dig att tro det?
Citera
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Vad fan röker du för nåt? Plåster?

Nu... nu vet jag inte riktigt hur det enligt de flesta här i tråden är meningen att jag ska reagera för att vara manlig och inte toppstyrd av "fasjist fäminist pack slid djuren". Behöver jag skrika "Kränk!" innan jag kollapsar i en svimattack, eller kan jag börja gråta på en gång?

Inse fakta, det här forumet kryllar av folk som slår sig för bröstet och är bestörta över hur "slid djurs hor fittårna" har krossat den sista manligheten i Sverige. Samtidigt så är de alla, varenda en, ständigt en tidningsrubrik från ett hysteriskt utbrott. En pojke som leker med dockor deklareras som fjollig av samma personer som börjar hulka så att mascaran rinner bara av att SE en pojke leka med dockor.

Jag har aldrig träffat en bög eller kvinna som uppträtt lika lättkränkt, mesigt och hysteriskt som stora delar av gråtrunkarna på flashback...
Citera
2012-11-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekonstrueramig
Vad menar du med onaturligt? Om det maskulina kan tränas bort och det feminina tränas in så låter det ju onekligen inte som att naturen har med det här att göra öht.
Dock kan du inte träna bort ett kön. Ta exempelvis barn där könet inte kan avgöras. Förut ansåg man att det inte spelade någon roll vilket kön barnet egentligen hade; så länge barnet blev opererat och "fick" ett kön inom två år skulle det bli fullständigt normalt, oavsett vad man valde.
Många av barnen som blev uppfostrade mot sitt egentliga kön blev senare deprimerade, och vissa tog t.o.m livet av sig.

Gällande barns benägenhet att välja leksaker har man gjort studier där också, där det visar sig att ex pojkar redan från tidig ålder söker sig till det tekniska.
Visst är det så att en del av det som utgör vår könsidentitet kommer från kulturen, men de allra mest grundläggande dragen är antagligen biologiska. Snarare är det så att vår kultur kan förstärka eller försvaga dessa drag.

Norska dokumentärserien Hjernevask (NRK) tar upp detta (ca 15 min in och framåt beskrivs fallet med en pojke från Ecuador vars liv blev ett könsexperiment): http://vimeo.com/19889788
20 minuter in får man se den teckning den då 6-åriga "flickan" ritade: http://puu.sh/1uVQC
samt får höra hur "flickan" beskrev sig själv.
Leksaksstudien tas också upp, men kommer ej ihåg vilket avsnitt.

Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Om man tar kommentarer pa en artikel i Daily Mail som representativa for den brittiska befolkningen sa gor man dem ingen tjanst. Om nagon tror att aftonbladet ar sensationsjournalistik sa har man inte sett ett skit an.
Haha, håller med. Dock ger detta ändå någon slags fingervisning om att Sverige blivit lite väl extremt i vissa avseenden.
Citera
2012-11-27, 18:42
Bannlyst
Klart dom har rätt, svenskar är indokterade idioter som bör fundera på hur vi ska lösa den höga arbetslösheten istället för jämställdhet. Jag vet inte hur länge det här jämställdhets-snacket har pågått men det är löjligt och man blir extremt trött. Lägg ner era jävla idioter
Citera
2012-11-27, 18:43
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekonstrueramig
Vad får dig att tro det?

Jag tror inget, jag vet att Sveriges rykte runt om i världen kommer att påverkas enormt av dessa skandaler. Att vi dessutom framstår som värsta fjollorna med bred marginal skapar inte direkt något förtroendekapital.
Citera
2012-11-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Och vad fan vet du om det? Var du med på plåtningen av katalogen eller snackar du skit?

Tänkte väl det...
Vad har plåtningen med saken att göra? Jag säger att barn i den åldern leker med vad de tycker är kul.
Citera
2012-11-27, 18:44
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDestroy
Nu... nu vet jag inte riktigt hur det enligt de flesta här i tråden är meningen att jag ska reagera för att vara manlig och inte toppstyrd av "fasjist fäminist pack slid djuren". Behöver jag skrika "Kränk!" innan jag kollapsar i en svimattack, eller kan jag börja gråta på en gång?

Inse fakta, det här forumet kryllar av folk som slår sig för bröstet och är bestörta över hur "slid djurs hor fittårna" har krossat den sista manligheten i Sverige. Samtidigt så är de alla, varenda en, ständigt en tidningsrubrik från ett hysteriskt utbrott. En pojke som leker med dockor deklareras som fjollig av samma personer som börjar hulka så att mascaran rinner bara av att SE en pojke leka med dockor.

Jag har aldrig träffat en bög eller kvinna som uppträtt lika lättkränkt, mesigt och hysteriskt som stora delar av gråtrunkarna på flashback...

Och vad bevisade du precis med ditt inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in