2012-11-27, 17:02
Medlem
De kommentarer man får se i brittiska tidningars kommentarsfält skiljer sig väl inte så mycket från kommentarer man får läsa i svenska kommentarsfält. Att den politiska korrektheten har gått överstyr och att det kan förnimmas ett manshat i den svenska kulturen är lika känt i både Storbritannien och Sverige så väl som i hela europa.
Citera
2012-11-27, 17:02
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
En del har väldigt svag känsla vad de har för kön så de måste förstärka det och göra det extremt tydligt. De är osäkra på om de är män eller kvinnor helt enkelt. Och därför tror de att barn ska börja må dåligt om man inte delar inte egenskaper och leksaker i två helt olika delar.

Men vad är det som är så fel med att vara osäker då? Fan, jag tror helt klart att man mår sämre av att definera sig som ett kön, då man får en massa förväntningar på sig på en gång, som är typiska för det könet.
Citera
2012-11-27, 17:03
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Jag vill bara fråga er en frågor;

Anser ni feminister att en man får slå en kvinna?

Det är frågan, som jag tycker är svaret till hur det ska se ut. Det snackas om kvinnomisshandel hit och dit medan en porrstjärna antastar Justin Bieber på scenen framför miljoner tittare utan några konsekvenser alls. Sen vill ni att kvinnor ska anses vara lika som män? Det går inte. Kvinnor och män är olika. Visst, vårat samhälle kanske inte är uppbyggt som det en gång var, men vid de flesta livsfarliga situationer t.ex. kommer mannen reagera som en man och kvinnan som en kvinna.

Och ja TS, jag tycker att det är patetiskt hur lågt mannen har sjunkt i Sverige.

Starta en tråd, det där hör inte alls till ämnet.
Citera
2012-11-27, 17:03
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Att få den typen av kritik ifrån patriarkala mansgrisar är ju det högsta beröm man kan få. Regeringen har skött jämnställdhetspolitiken oklanderigt, och detta är ett kvitto på att Sverige är världsbäst på genus. Bra jobbat Reinfeldt!
Lika lön är feminister för dumma att kräva, de vill endast att pojkar ska leka med barbie.
Citera
2012-11-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
En del har blivit torterade av feminism hela livet så de måste förstärka det och göra det extremt tydligt.

FYP
Citera
2012-11-27, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Jag vill bara fråga er en frågor;

Anser ni feminister att en man får slå en kvinna?

Det är frågan, som jag tycker är svaret till hur det ska se ut. Det snackas om kvinnomisshandel hit och dit medan en porrstjärna antastar Justin Bieber på scenen framför miljoner tittare utan några konsekvenser alls. Sen vill ni att kvinnor ska anses vara lika som män? Det går inte. Kvinnor och män är olika. Visst, vårat samhälle kanske inte är uppbyggt som det en gång var, men vid de flesta livsfarliga situationer t.ex. kommer mannen reagera som en man och kvinnan som en kvinna.

Och ja TS, jag tycker att det är patetiskt hur lågt mannen har sjunkt i Sverige.

Nej det gör odm såklat itne, då säger dom "en riktig man slår inte sin tjej!". Samtidigt vill dom att alla ska vara lika :S

feminismens logik går inte alls ihop, varför? för att det är grundat av kvinnor och dom är ej rationella varelser.
Citera
2012-11-27, 17:07
Medlem
Jag förstår inte problemet med att små pojkar leker med "tjejleksaker" och vise versa. Barn i den åldern bryr sig knappast om genus och leker med vad de tycker är roligt helt enkelt.
Citera
2012-11-27, 17:08
Medlem
felandeexistenss avatar
Britter är ett av de fulaste och äckligaste folkslagen i världen så vem fan bryr sig om vad de har att säga?

Ja, svensk feminism är skrattretande, men vår kamp mot idioti bär inte grund på engelsk sunkmark.
Citera
2012-11-27, 17:08
Medlem
moonbeams avatar
Äsch inte hatar vi svenska män, eller män över huvudtaget. Det handlar ju bara om att inte styra barnen efter våra egna normer. Vill grabben leka med köksleksaker så låt han göra det då. Ska ni ligga sömnlösa på nätterna bara för att flickor leker med brandbilar? Ha ha ha

Tänk så här; på 1700-talet var det otroligt manligt att måla sig vit i ansiktet, måla läpparna röda, skriva poesi och gråta!!

Det svänger med tiden fattar ni väl! :P
Citera
2012-11-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
Nej, i stort sett ingen kvinna klarar proven bättre än någon man. Det har till och med visat sig att man tar in kvinnor som får MYCKET SÄMRE resultat bara för att det ska vara "jämställt".

Mellangruppsskillnaderna är INTE mindre än inomgruppsskillnaderna, är du helt från vettet?!

Visa mig en källa på detta. NU, och inte expo din pantade tomte.

Givetvis.. Skulle du säga att män enligt sterotypen är bättre på att urskilja information i stressade situationer med moment som stör? Ja det skulle du nog eftersom mäns kognition enligt dig är överlägsen.

Här är en bild från en studie som publicerades i Journal of Psychology. En av världens mest ansedda tidsskrifter när det kommer till psykologi.

http://tinypic.com/view.php?pic=35kl93a&s=6

Om du kan tyda den och läsa det som finns så fanns tendens till skillnad vid ett av de fyra störelsestimuli som lades men det kunde inte säkerställas på statisktisk nivå.

Edit: Studien publicerades 2012. Tyvärr kan jag inte länka till studien eftersom den är kopplad till mitt universitets databas. Men det är iallafall Sänger et al (2012) ISSN: 2151-2604 om du skulle vara intresserad.

Tyvärr har jag inga modetidningar som dig jag kan länka min vetenskap ifrån.
Senast redigerad av MuppHuvud 2012-11-27 kl. 17:26.
Citera
2012-11-27, 17:15
Medlem
Dynamiks avatar
På vilket sätt är detta "manshat"?
Citera
2012-11-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
Haha, "jag litar på vetenskap och logik" samtidigt som du resonerar som du gör, ja herregud

Här har du genom en snabb google sökning rätt många skillnader:

http://www.shavemagazine.com/women/10-Psychological-Differences-Between-Men-and-Women
http://www.psychologytoday.com/blog/enlightened-living/200901/gender-differences-sexuality-and-emotional-infidelity
http://www.acrwebsite.org/search/view-conference-proceedings.aspx?Id=6390
http://homepage.psy.utexas.edu/homepage/group/busslab/pdffiles/Psychological_Sex_Differences_1995.pdf

Ja, jag litar på vetenskap. Jag säger ju att det finns skillnader men är du helt pantad? De är oerhört små. Mellangruppskillnaderna är mycket mindre än inomgruppskillnaderna.

Du har ovan länkat:
1 modetidning för män.
1 bloggsida med ett blogginlägg om emotioner.
1 artikel som handlar om reklam som inte har en referens som är senare än 1982!!!!
1 biologisk artikel på 3 sidor om vem man väljer för att fortplanta sig.

Jag som sagt litar på vetenskap. Inte googla fram patetiska försök till min redan bestämda åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in