Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
Nej, i stort sett ingen kvinna klarar proven bättre än någon man. Det har till och med visat sig att man tar in kvinnor som får MYCKET SÄMRE resultat bara för att det ska vara "jämställt".
Mellangruppsskillnaderna är INTE mindre än inomgruppsskillnaderna, är du helt från vettet?!
Visa mig en källa på detta. NU, och inte expo din pantade tomte.

Givetvis.. Skulle du säga att män enligt sterotypen är bättre på att urskilja information i stressade situationer med moment som stör? Ja det skulle du nog eftersom mäns kognition enligt dig är överlägsen.
Här är en bild från en studie som publicerades i Journal of Psychology. En av världens mest ansedda tidsskrifter när det kommer till psykologi.
http://tinypic.com/view.php?pic=35kl93a&s=6
Om du kan tyda den och läsa det som finns så fanns tendens till skillnad vid ett av de fyra störelsestimuli som lades men det kunde inte säkerställas på statisktisk nivå.
Edit: Studien publicerades 2012. Tyvärr kan jag inte länka till studien eftersom den är kopplad till mitt universitets databas. Men det är iallafall Sänger et al (2012) ISSN: 2151-2604 om du skulle vara intresserad.
Tyvärr har jag inga modetidningar som dig jag kan länka min vetenskap ifrån.