2012-11-27, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle2525
Du svarade inte på frågan. Jag repeterar den:

Jadu. Jag vet inte riktigt. Jag vill inte tvinga på någon någonting som de mår psykiskt dåligt av. När jag själv får barn t ex kommer jag inte tvinga mina barn att leka med dockor eller bilar bara för att samhället säger åt dom.

Men jag kommer heller inte bygga upp en könslös tillvaro för barnet då jag tror att det kan vara psykiskt påfrestande eftersom barn gärna villa passa in. Men jag ger blanka fan i om barn vill leka frisörer, dansa balett, leka krig eller formel-1förare.

Enda regeln jag har är att ungen ska hålla på Manchester United annars jävlar sätter jag ut fanskapet i skogen.
Citera
2012-11-27, 16:13
Medlem
Leica1s avatar
Hallå eller.

Några britter under alias som "Capt. Sensible" osv slänger ut sig lite dynga och vi tror att de hatar Sverige. Vad är det NI som får panikkräkattacker här tycker är så hemskt?

Jag är man. jag har barn. Jag stryker min skjorta ibland. Jag står ofta vid spisen. Blir ni kränkta av det med? Fan jag tvättar tom mina egna fönster med.

- Seriöst?

//Leica

Glömde säga att jag dammsög precis.
Senast redigerad av Leica1 2012-11-27 kl. 16:15. Anledning: tillägg
Citera
2012-11-27, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Har du ett bättre förslag?

Eeeh? Att inte överdriva skillnaderna, att heller inte förneka dom. Ta dom för vad det är. Små skillnader som har mindre betydelse nu i dagens moderna samhälle än förut.
Citera
2012-11-27, 16:16
Bannlyst
Befogat.

Även finnarna skrattar åt Sverige.
http://hbl.fi/nyheter/2012-11-24/konsneutrala-leksakskataloger-inget-finland
Citera
2012-11-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leica1
Hallå eller.

Några britter under alias som "Capt. Sensible" osv slänger ut sig lite dynga och vi tror att de hatar Sverige. Vad är det NI som får panikkräkattacker här tycker är så hemskt?

Jag är man. jag har barn. Jag stryker min skjorta ibland. Jag står ofta vid spisen. Blir ni kränkta av det med? Fan jag tvättar tom mina egna fönster med.

- Seriöst?

//Leica

Nej, vi känner till att de manliga hormonerna minskar när man har familj. Speciellt med barn.
Dessutom får väl du göra vad du vill. Ditt problem.
Citera
2012-11-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppHuvud
Eeeh? Att inte överdriva skillnaderna, att heller inte förneka dom. Ta dom för vad det är. Små skillnader som har mindre betydelse nu i dagens moderna samhälle än förut.

Det där botar inte mot feminism!
Citera
2012-11-27, 16:18
Medlem
lirareflashbacks avatar
det är inte jämställdhet att pojkar skall leka med frisörsalonger och gärna med rosa färger, det är manipulation på högsta nivå.
svenskar skall numera vara svarta och pojkar klä sig i rosa medans flickor leker rymdkrig.
farfar vänder sig i graven.
välkommen till mitt land
Citera
2012-11-27, 16:18
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Om vi nu ska hårddra det biologiskt så är ju bland det mest aggresiva man kan stöta på i djurvärlden en djurhona som försvarar sin avkomma. Så då vore det ju då ologiskt att kvinnor INTE skulle vilja dra ut i krig om ens land (där ens avkomma finns) hotas. Men kvinnor har under historien sällan krigat, undrar vad det då beror på.

Det där är ju en lite intressant aspekt av det hela ändå. Skillnaden mellan att skicka ut män i krig och att skicka ut kvinnor i krig är att kvinnorna sätter gränsen för befolkningen. En man kan befrukta ett stort antal kvinnor, medan en kvinna kan bära på en mans avkomma åt gången. Så om enbart fem män kom tillbaka från kriget så skulle det gå att återbefolka, medan det kan bli lite krångligare om enbart fem kvinnor kom tillbaka från kriget.
Citera
2012-11-27, 16:20
Medlem
Scubbles avatar
Tycker inte det är fel att man ger barnen en bild att de kan leka med vad de vill, så länge man gör det.
Finns biologiska skillnader som feminister aldrig kan förändra hur mycket de än försöker.

EDIT:
Är det inte Storbritannien kvinnor går i pension 5 år tidigare än männen?
Senast redigerad av Scubble 2012-11-27 kl. 16:24.
Citera
2012-11-27, 16:21
Bannlyst
Citat:
Inte för att jag vill vara den som är den men testosteron påverkar inte den kognitiva förmågan som helhelt (kognition är ett väldigt brett begrepp). Män har på gruppnivå någon procents bättre visiospatial förmåga och kvinnor är någon procents bättre på att kommunicera och urskilja emotioner.

Vad du gör är att du överdriver de biologiska och psykologiska skillnader som finns.

Testosteron påverkar en kognitiva förmågan något enormt. Det finns ENORMA, ENORMA skillnader mellan män och kvinnor, fysiskt som mentalt.

Ge mig en enda, EN ENDA evolutionär anledning till varför det INTE skulle göra det.

Herregud ni genusidioter är så otroligt jävla korkade och naiva.
Citera
2012-11-27, 16:22
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
3-4 kommentarer på konservativa Daily Mails hemsida =/= Brittiska folket. Vilken löjlig storm i ett vattenglas detta är.
Citera
2012-11-27, 16:23
Medlem
Leskigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
I går klippte jag mig hos en manlig herrfrisör och mina småtjejer leker ofta agenter. Ska jag sluta klippa mig där och förbjuda barnen att leka agenter eller?

Nej, men jag tycker det är så fjantigt att de känner att de måste göra detta för att vara politiskt korrekta och visa att dom tycker det är så otroligt "ok" att pojkar leker med barbie medan tjejer leker med pistoler.

Om jag någonsin får barn så ska tjejerna vara tjejer och killarna vara killar. Killen ska gå i killkläder och leka med bilar, hammare & spik, cowboy & indianer, action-figurer och allt som hör till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in