2012-12-08, 22:14
Medlem
TerminatorGundes avatar
Kokar med kryddorna i plus en lite kycklingbuljongs tärning ibland =)
Citera
2012-12-09, 02:32
Medlem
Nicke1234s avatar
Kokar nudlarna, häller bort allt vatten och tillsätter lite svartpeppar och Tabasco.
Senast redigerad av Nicke1234 2012-12-09 kl. 02:39.
Citera
2012-12-09, 16:08
Medlem
Lys avatar
Brukar koka dem med lite hackade tomater och gurka ( blir god kokt, faktiskt ). Spadet häller jag bort det mesta av, har ofta i lite finhackad vitlök och chili, majs om jag har det. Häller i en skvätt olja med. Så mycket mer brukar jag inte göra med nudlar, men man kan väl utöka med vad man tycker passar. Testat att steka dem snabbt efter kokning, blandade med stekta tomater, lök och spenat samt ett stekt ägg och hackad chili. Blev helt okej.
Citera
2012-12-11, 05:53
Medlem
Knivgalnings avatar
Jag käkar nudlar med lök och/eller majs varje gång. Kyckling finns ofta kvar sen gårdagens middag och fungerar oftast tillsammans med nudlarna. (Äter mycket kyckling)
Citera
2013-01-21, 20:48
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckerofmothers
Ägg passar mycket bra!

Ett par ägg, samt hackade gröna thailändska chilipeppar är fint att hälla i skålen precis efter att ha hällt över kokande vatten över snabbnudlarna.

EDIT: Kolla här, ett ställa där man kan beställa finnudlarna som kommer med massor med extra kryddor och annat som jag nämnde tidigare:

http://www.made-in-asia.se/products/category/snabbnudlar

Har någon testat nudlarna därifrån? Är främst intresserad av de i skål. Ingår olika påsar/sås/olja?
Citera
2013-01-25, 17:25
Medlem
XTRVGNZs avatar
Kokar nudlarna. När de är klara häller jag "slarvigt" bort vattnet så att det blir en del kvar. Tillsätter kryddpåsen och häller nudlarna i en skål och äter med pinnar.

Detta är alltså hur jag tillagar nudlarna om det bara är just nudlar jag tänker äta. Gör jag t.ex. en nudelwok använder jag sällan kryddpåsen öht.
Citera
2013-01-25, 17:51
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Har någon testat nudlarna därifrån? Är främst intresserad av de i skål. Ingår olika påsar/sås/olja?

Har beställt en laddning, inte därifrån. Men jag har inte packat upp den - den ska som reservproviant till stugan.

Det jag tror är att allt är i koppen, inga påsar, såser eller oljor. Bara på med hett vatten och vänta nån minut.

Men det kanske finns nån som öppnat en sån. Min låda står i hallen men jag tänkte inte öppna den, risken är att då är det inget kvar till stugan.
Citera
2013-01-30, 04:17
Medlem
protagonisten-s avatar
Jag brukar hälla av allt vatten, tillsätta lite kryddor, en skvätt olja samt någon härlig chili-sås. Om jag har lite annat gott hemma, som tex grönsaker eller strimlad biff, så brukar jag woka nudlarna tillsammans med det.
Citera
2013-02-18, 06:20
Medlem
kingZhits avatar
Sen min kompis tipsade mig för flera år sen har jag bara tillagat nudlar på följande vis.

1 paket valfria nudlar (helst biffsmak) med kryddpåse
1 matsked créme fraiche
grillkrydda

Koka nudlarna i ca 3 minuter, häll av allt vatten. Lägg på en klick créme fraiche, häll över kryddpåsen och ungefär lika mycket grillkrydda. Blanda ihop snabbt och ät direkt. Oslagbart.
Citera
2013-02-18, 07:09
Medlem
Lubrixs avatar
Jag kokar mina nudlar i 3 minuter, häller ut vattnet och sen tar jag den kryddan som man får med i nudelpaketet och häller på det på nudlarna och rör om. Jag brukar oftast ha något kött till nudlarna, brukar oftast bli kyckling.

När jag är klar med allting så äter jag med kniv och gaffel.
Citera
2013-02-18, 07:18
Medlem
jipears avatar
Om det är snabbnudlar så lägger jag nudlarna i en skål eller en stor kopp, häller på kryddan som kommer med, lite sojasås (pearl river bridge), lite olja, och sist häller jag på kokande vatten. Äter med gaffel när nudlarna mjuknat lite.
Citera
2013-02-18, 15:02
Medlem
Kokar upp vatten.
Krossar nudlarna i paketet.
Släng i Nudlarna i de kokande vattnet tillsammans med kryddorna.
Sila sedan av nudlarna när dom har lite tuggmotstånd kvar, fyll sedan på med rödmjölk, låt stå i ca3-5 minuter och sen e de bara att hugga in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in