2016-10-11, 13:33
Medlem
Westridges avatar
Ni tittar väl på Live-sändningen från Milan nu

Martin sitter mest och skrattar
Senast redigerad av Westridge 2016-10-11 kl. 13:37.
Citera
2016-10-11, 15:37
Medlem
Geomeisters avatar
Ny skiva 2017?

Jag hoppas väl på något melodiskt som möjligt. Deras senaste skivor känns ofta för abstrakta. Oftast är klassiskt låtskriveri och melodier det som är bäst!

En spelning 2017? Det går jag GÄRNA på! Depeche Mode är inte unga längre, men knappast dom äldsta på scen. Går man på rätt spelning kan det bli riktigt trevligt!
Citera
2016-10-19, 14:46
Medlem
Hirvis avatar
Ser fram emot att se dom på Friends, har upptäckt dom delvis via Kent, och är riktigt imponerad.
Citera
2016-10-19, 21:08
Medlem
Geomeisters avatar
Depeche Mode är nominerade till Rock And Roll Hall of Fame 2017. Dessutom tycker jag reklamen för följande spelning i Sverige verkar mer påkostad än dom flesta artisterna eller banden dessa dagar. Är Depeche Mode verkligen SÅ stora fortfarande eller hoppas dom på att skapa "en hype" och dra dit nytt blod?
Senast redigerad av Geomeister 2016-10-19 kl. 21:14.
Citera
2016-10-19, 21:25
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Depeche Mode är nominerade till Rock And Roll Hall of Fame 2017. Dessutom tycker jag reklamen för följande spelning i Sverige verkar mer påkostad än dom flesta artisterna eller banden dessa dagar. Är Depeche Mode verkligen SÅ stora fortfarande eller hoppas dom på att skapa "en hype" och dra dit nytt blod?

Depeche Mode är lite uppe där med Bruce Springsteen, Metallica, Rolling Stones etc. när det gäller trogna fans d.v.s. de kommer alltid att dra mycket folk på sina turnéer. Även om den nya plattan bara består av Andy Fletchers samplade fisar och de ej varit speciellt heta sen 1990.
Så nej, någon ny hype tror jag ej de siktar på och det behöver de inte heller.
Citera
2016-10-21, 07:18
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
Depeche Mode är lite uppe där med Bruce Springsteen, Metallica, Rolling Stones etc. när det gäller trogna fans d.v.s. de kommer alltid att dra mycket folk på sina turnéer. Även om den nya plattan bara består av Andy Fletchers samplade fisar och de ej varit speciellt heta sen 1990.
Så nej, någon ny hype tror jag ej de siktar på och det behöver de inte heller.

Ska du gå på spelningen i Maj? Kanske kan bli två spelningar (utsålt och mer än en spelning..) som med Springsteen. Tyvärr är det på Friends Arena. Jag hade hellre sett bandet spela på andra platser!
Citera
2016-10-21, 10:10
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ska du gå på spelningen i Maj? Kanske kan bli två spelningar (utsålt och mer än en spelning..) som med Springsteen. Tyvärr är det på Friends Arena. Jag hade hellre sett bandet spela på andra platser!

Funderar på det men då blir det Köpenhamn om de inte lägger till en spelning i Malmö igen.
Citera
2016-10-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ståplats slut?
Citera
2016-10-22, 16:55
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Ståplats slut?

Jag vet inte, men fick det intrycket av saker jag sett på Facebook

Finns det låtar av Depeche Mode ni inte gillar alls? Låtarna som inte platsar in alls på vald skiva?
Citera
2016-12-20, 19:30
Medlem
Geomeisters avatar
Idag tillökade min samling med inget annat än Violator!
Citera
2016-12-28, 19:57
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
Har nyss fått reda på att Dave Gahans biologiska far Len Callcott har malaysiskt ursprung, därav förklaringen till Daves gudomliga skönhet Malaysia tillsammans med England har bildat vår vackra exotiska prins med den gräddvita hyn, de melerade ögonen och det korpsvart håret <3 We like
Senast redigerad av MajorTomsAJunkie 2016-12-28 kl. 20:49.
Citera
2016-12-28, 23:35
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
Har nyss fått reda på att Dave Gahans biologiska far Len Callcott har malaysiskt ursprung, därav förklaringen till Daves gudomliga skönhet Malaysia tillsammans med England har bildat vår vackra exotiska prins med den gräddvita hyn, de melerade ögonen och det korpsvarta håret <3 We like
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in