Citat:
Ursprungligen postat av
Hirvi
Drömde att jag hängde med dom backstage och fick önska en låt till nästa konsert i Sverige.
Önskade "strangelove" men, fick nobben.
Vaknade besviken.
Aj då, vad trist
Bra val ändå, en svartvit Alan Wilder i skinnjacka med Eiffeltornet i bakgrunden, inte mycket som slår det här i livet
DM har uppenbarat sig i mina drömmar också några gånger i livet, det är då man känner att knarkandet utav DM-musik har gått för långt. Men vad vore livet utan DM... Jag lyssnar på all sorts musik men faller alltid tillbaka på DM efter ett tag, det går i perioder. Ett tag bestämde jag mig för att sluta lyssna på dem helt och hållet, jag ville bli en ny människa. Jag lyckades i ungefär två och ett halvt år. Men så kom en gammal vän och påminde mig om hur mycket jag brukade älska dem förr i tiden, så jag gick tillbaka och tittade på några youtubevideor, och jag föll pladask på nytt. Det var som att vara nyförälskad igen.
Martin sa i en intervju att många fans troligen inte förstår vad som sägs i texterna, eftersom de inte kan det engelska språket, men att de ändå gillar musiken för att det på något sätt tilltalar deras psyken. Man behöver nödvändigtvis inte förstå vad som sägs i låtarna för att man ska tycka om det. Det är något magiskt över det hela, något som inte finns i andra låtar. Många av texterna förstod jag inte heller förrän jag vart vuxen, eftersom det krävs en viss mognad för att kunna förstå dem, men instrumenten och melodierna lät väldigt vackra, och det räckte. Idag när jag förstår deras texter så älskar jag dem ännu mer