2009-03-28, 22:04
Medlem
TheEmpresss avatar
Laddade ned SoU igårkväll. Har inte hunnit lyssna ordentligt ännu, men det lilla jag har hört verkar helt klart lovande. Wrong är favorit tillsvidare.

En dum fråga: Hur kan den finnas ute nu, nästan en månad innan den släpps på riktigt??
Citera
2009-03-29, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Lyssnat igenom en gång nu. Bästa låten just nu enligt mig är Peace, och sämsta är nog Wrong. Bra album.

Med tanke på hur mycket jag gillar Wrong så var det skönt att höra.

Försöker hålla mig till april 17 då det är fett RELEASEPARTY PÅ NALEN med genomlyssning av plattan som då ännu inte är släppt samt utlottning av Arvikabiljetter!
Citera
2009-03-29, 09:56
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eannatum
Med tanke på hur mycket jag gillar Wrong så var det skönt att höra.

Försöker hålla mig till april 17 då det är fett RELEASEPARTY PÅ NALEN med genomlyssning av plattan som då ännu inte är släppt samt utlottning av Arvikabiljetter!
Efter ännu en genomlyssning kan jag säga att det finns någon låt till som inte riktigt håller klass, men det finns ingen låt som jag redan känner för att hoppa över.
Citera
2009-03-29, 12:09
Medlem
quanto_tempos avatar
Som sagt skivan lär inte vara "finaliserad" ännu, men är det bara jag som har öppningen:
01 - In Chains

och
04 - Fragile Tension

som favoritspår?
Citera
2009-03-29, 13:04
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Som sagt skivan lär inte vara "finaliserad" ännu, men är det bara jag som har öppningen:
01 - In Chains

och
04 - Fragile Tension

som favoritspår?
Tillsammans med Peace, ja.
Citera
2009-04-05, 14:37
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEmpress
En dum fråga: Hur kan den finnas ute nu, nästan en månad innan den släpps på riktigt??
Utvalda journalister har fått lyssna på skivan via webstreams i snart två månader redan. Personligen är jag förvånad över att skivan inte läckte tidigare.
Citera
2009-04-05, 15:49
Medlem
elimicmats avatar
Efter första lyssningen stod "Wrong" som överlägset bäst, på en annars väldigt platt skiva, men den växte med tiden, och är förvisso på deras undre halva men ändå trevlig skiva.

1. Wrong (den bästa ännu.. den blir också bättre med tiden..)
2. Hole to feed (riktigt härligt gung i den)
3. Fragile tension (den jag gillade bäst i början, Troligtvis nästa singel??)
4. Miles away...
5. Peace

Så är rankingen för tillfället. Efter dessa 5 blir det riktigt tunnt..

PS. Då hade jag en jäkla tur som fick hem den riktiga skivan direkt då, om där var så många fake ute.
Citera
2009-04-05, 15:53
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Fantastisk ny cover på "Just Can't Get Enough":

http://www.youtube.com/watch?v=yKuPTB6XfOk

Neeeejjjjjjj!!!! Hur kan sådant här få förekomma???? Detta sög oerhört. Det enda som var bättre här en originalet var att dessa hade snyggare bröst

Usch nä....
Citera
2009-04-22, 08:31
Medlem
Meskilstunas avatar
Depeche Mode - Sounds of the universe

Nu kom äntligen uppföljaren till Playing the angel.

Tyckte att skivorna mellan violator och playing the angel i princip var jättesliskiga och playing the angel kom som en frisk fläkt med onda vibbar, hårdare musik på åtminstonde nåra spår, några spår som inte hade übersliskig sång a 'la question of lust.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om nya skivan än dock, den här helt klart återigen sliskigare än den förra (jävla dummies, gå åt rätt håll och inte tillbaks till skiten )

Redan på första låten upplever jag nån slags problem, det är inget röj i refrängen och det enda som händer i låten är att den växelvärkar mellan verser och nån refräng här och där. Inget som riktigt lyfter nånstans. Visst såna låtar kan vara intressanta i viss utsträckning och det dyker lite mysko ljud här och där som gör att den åtminstone är halvt ok.

Jag ska inte totalskära skivan än, tror det fanns nån halvstark låt nånstans, kanske.

Vad tycker ni? Finns det nån party-låt på plattan? Är ljudeffekterna som är med i alla låtar tillräckligt konstiga för att göra plattan intressant?
Det är klart det inte är en bra platta i jämförelse till de från 80-talet men är det åtminstonde en värdig uppföljare till Playing the Angel?
Citera
2009-04-22, 08:40
Medlem
Dr_Dollars avatar
Det finns en Depeche Mode tråd som funnits ett bra tag...där kommer du nog att triva superbra
Citera
2009-04-22, 08:56
Medlem
Meskilstunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det finns en Depeche Mode tråd som funnits ett bra tag...där kommer du nog att triva superbra

hehe... tänkta att det brukar dyka upp flera olika trådar om de större banden,

men denna tråde https://www.flashback.org/showthread.php?t=745336&page=3 borde jag nog hålla mig till. Kan jag ta mitt inlägg och "kopiera, klistra in dit" för att sedan hoppas på att denna raderas?
Citera
2009-04-22, 09:00
Medlem
Dr_Dollars avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=880886

Testa där!

Och lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto