Nu kom äntligen uppföljaren till Playing the angel.
Tyckte att skivorna mellan violator och playing the angel i princip var jättesliskiga och playing the angel kom som en frisk fläkt med onda vibbar, hårdare musik på åtminstonde nåra spår, några spår som inte hade übersliskig sång a 'la question of lust.
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om nya skivan än dock, den här helt klart återigen sliskigare än den förra (jävla dummies, gå åt rätt håll och inte tillbaks till skiten

)
Redan på första låten upplever jag nån slags problem, det är inget röj i refrängen och det enda som händer i låten är att den växelvärkar mellan verser och nån refräng här och där. Inget som riktigt lyfter nånstans. Visst såna låtar kan vara intressanta i viss utsträckning och det dyker lite mysko ljud här och där som gör att den åtminstone är halvt ok.
Jag ska inte totalskära skivan än, tror det fanns nån halvstark låt nånstans, kanske.
Vad tycker ni? Finns det nån party-låt på plattan? Är ljudeffekterna som är med i alla låtar tillräckligt konstiga för att göra plattan intressant?
Det är klart det inte är en bra platta i jämförelse till de från 80-talet men är det åtminstonde en värdig uppföljare till Playing the Angel?