2009-06-12, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Vilket är egentligen Depeche Modes bästa album? Jag vet att det är en fråga om smak, men nästan alla band har ett album som är, allmänt, känt som deras bästa. Vilket av Depeche Modes album har fått den titeln? Det har jag aldrig förstått

Utan att förringa resten av depeche modes fantastiska karriär, så är väl perioden mellan -84 och -90 ansedd som den främsta, då särskilt skivan Violator som innehåller hits som Enjoy the Silence och Personal Jesus.

Some great reward -84
Black celebration -86
Music for the Masses -88
Violator -90
Citera
2009-06-12, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Vilket är egentligen Depeche Modes bästa album? Jag vet att det är en fråga om smak, men nästan alla band har ett album som är, allmänt, känt som deras bästa. Vilket av Depeche Modes album har fått den titeln? Det har jag aldrig förstått

Violator från 1990 anses väl vara deras bästa av de flesta. Jag kan bara hålla med.
Citera
2009-06-12, 19:38
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Violator från 1990 anses väl vara deras bästa av de flesta. Jag kan bara hålla med.

Jo Violator anses som den bästa av massan och även av många fans.
Det som är bra med Violator är att den är jämn och med många (alla) bra låtar,
t ex "Sweetest Perfection" som inte är en hit men väldigt bra.

Om jag inte har fel så var det på "World Violation Tour" som man såg Martin Gore med en gitarr första gången på scen, vilket kändes knäppt till en början.

Personligen tycker jag dock att Music for the Masses är bäst.
Citera
2009-06-12, 19:48
Medlem
Trumpeters avatar
Tycker de har sin storhetstid bakom sig. Senaste skivan var en besvikelse, och då var inte förväntningar särskilt högt uppskruvade
Citera
2009-06-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Om jag inte har fel så var det på "World Violation Tour" som man såg Martin Gore med en gitarr första gången på scen, vilket kändes knäppt till en början.

Du har faktiskt fel.

Kolla eller lyssna på 101, så kommer du se/höra mr Martin Gore med gitarr under bl a Behind the wheel, Pleasure little treasure och Strangelove. 101 spelades såklart in den sista och 101a konserten under Music for the masses-turnén.
Citera
2009-06-12, 20:28
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Tycker de har sin storhetstid bakom sig. Senaste skivan var en besvikelse, och då var inte förväntningar särskilt högt uppskruvade

Vet inte det ja. Jag tycker samtliga av deras tre senaste skivor har varit riktigt bra. Smått konstiga? Ja. Lite väl många skumma ljud i vissa låtar? Ja. Fortfarande bättre än det mesta som spottas ut idag? Ja

Sen tycker jag inte riktigt man kan jämnföra deras tidigare ren synth-pop musik med dagens mörkare grejer. Dom är bra på olika sätt och synth-popen på ett väsentligt tydligare vis!
Citera
2009-06-12, 21:28
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streckgubben
Du har faktiskt fel.

Kolla eller lyssna på 101, så kommer du se/höra mr Martin Gore med gitarr under bl a Behind the wheel, Pleasure little treasure och Strangelove. 101 spelades såklart in den sista och 101a konserten under Music for the masses-turnén.

Tack för rättelsen.
Intressant eftersom jag såg den turnén i Göteborg 1988!
Jag kommer inte ihåg någon gitarr men den kanske kom senare.

Nuför tiden är ju gitarren självklart med på stående extranumret "Never let me down" som ju också är från Music for the Masses.

Förresten är videon till "Never let me down" inspelad i Randers, Danmark.
Citera
2009-07-01, 12:34
Medlem
Sjveds avatar
Parken 30/6 - 2009

Konserten i Parken var suverän, likaså vädret!
Dave, Martin & Co hade lite svårt att få folk att digga Peace etc men de har sig själva att skylla om de släpper en platta med undermåliga låtar.
Sista timmen körde de bara gamla höjdare vilket märktes.

Bra recension om gårdagens konsert i Köpenhamn
http://jp.dk/arkiv/?id=1742019&eceExpr=depeche%22%20/%3E

Tips: P3 Live! sänder en konsert med Depeche Mode från 1983!
http://www.sr.se/p3/live/info_a03072009.stm
Citera
2009-07-01, 22:20
Medlem
Citat:
Tips: P3 Live! sänder en konsert med Depeche Mode från 1983!
http://www.sr.se/p3/live/info_a03072009.stm

Bra tips, tack!
Citera
2009-10-31, 15:55
Medlem
sfrges avatar
....

Citat:
Konserten i Parken var suverän, likaså vädret!
Dave, Martin & Co hade lite svårt att få folk att digga Peace etc men de har sig själva att skylla om de släpper en platta med undermåliga låtar.
Sista timmen körde de bara gamla höjdare vilket märktes.

Tycker den nya skivan är deras bästa på ett bra tag. Bättre en både Exciter och Playing The Angel...
Citera
2009-10-31, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Tycker den nya skivan är deras bästa på ett bra tag. Bättre en både Exciter och Playing The Angel...

Vilket i och för sig inte säger så mycket med tanke på att de inte har varit mer än "bara" OK sedan Alan Wilder lämnade bandet. Antar att det inte går att överträffa album som Violator, Music For the Masses och Black Celebration.

Funderar i alla fall på att se dem på Scandinavium, det kanske kunde vara kul.
Citera
2010-01-05, 19:23
Medlem
Pansarmeyers avatar
Efter en sommar av härliga spelningar i Berlin och Köpenhamn bär det av till Malmö Arena den 25/1. Någon mer som ska gå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in