2009-05-05, 04:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Oj! Jag som varit ett fan i 28 år och sett DM minst 6 ggr!
Bäst var nog Göteborg 1988 följt av Århus 2006.

Den finns inte med på min utgåva (CD + DVD).
Corrupt är dock en höjdare.

Det finns förresten fler än jag som vill sparka ut trummisen från DM
http://forums.depechemode.com/forum/showthread.php?t=26440

Kul att stöta på en som varit ett DM-fan längre än jag t om. Tycker det är kul när folk i 20-årsåldern tycker DM är bra, och man tänker att "Du var inte ens född när de gjorde några av sina bästa låtar!"

Det känns trist att aldrig ha varit på en spelning när de var så där "unga och oskyldiga". Kollar på "See You" och ser Daves unga, söta ansikte och ser på de senaste videorna...Och videos till de tidiga låtarna...där Dave dansar runt så glatt, med sån livslust. Tycker inte han ser lika glad ut nu.

Men det här blev ju OT så det skriker, förlåt! Jag har tydligen någon "jättevariant", det är gamla låtar i nya tappningar eller av äldre låtar. Och samma låtar i olika mixar.

Just nu lyssnar jag på Ghost igen, den är jäkligt bra faktiskt! Skivan börjar "sätta sig" nu, men det har tagit lite tid.

EDIT: Ghost är visst också ett bonustrack.

EDIT 2: Din avatar är ju jättebra. Finns ju en låt med på skivan som heter Wrong. Och den är också bra!
Senast redigerad av Bella_Donna 2009-05-05 kl. 04:22.
Citera
2009-05-11, 23:30
Medlem
Sjveds avatar
Tour of the Universe har startat!

Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Just nu lyssnar jag på Ghost igen, den är jäkligt bra faktiskt! Skivan börjar "sätta sig" nu, men det har tagit lite tid.

(Synd att du blev bannad, ansök om amnesti!)

Nu är turnén igång men det verkar som att den också behöver sätta sig!
http://ekstrabladet.dk/musik/koncert_anmeldelser/article1166111.ece

"Martin Gore liknade som alltid en som gått vilse i en billig dragshow, Andrew Fletcher står som vanligt gemytligt bakom sina keyboards och gör gud vet vad, medan Dave Gahan traditionen trogen var iförd bar mage och klassiska (eller klichefyllda, allt efter smak) rockposer. Alltså Business as usual. Och sådant lät det också."

Att de spelar "Stripped" och "Strangelove" bådar ju dock gott...
Senast redigerad av Sjved 2009-05-11 kl. 23:37.
Citera
2009-05-15, 22:04
Medlem
VanNostrands avatar
Huga, den senaste plattan var inte lättuggad precis. Det finns iofs lite sekvenser här och där i låtarna som tilltalar men överlag en "rörig" platta. Nej man verkligen hoppas att de rycker upp sig rejält till nästa album.

Visserligen brukar man ibland får lyssna ett par gånger för att ljudbilden skall sitta men här känns det mer som om att man skall behöva bli tvångsmatad. Tummen ned.
Senast redigerad av VanNostrand 2009-05-15 kl. 22:07.
Citera
2009-05-17, 23:39
Medlem
carrooouws avatar
Jag är ju bara blott 20 år men har lyssnat på DM sen jag var 12 och älskar i stort sett alla "gamla" låtar, förstår inte varför folk klagar på SOFAD, walking in my shoes är ju med på den plattan, enligt mig den bästa DM-låten EVER, (tillsammans med sisådär 7 andra kanske..) men nya plattan alltså, hela soundet skriker bara "pårökt", förstår inte riktigt tanken bakom en enda av låtarna... Så detta albumet är enligt mig sämre än ultra (som också låter som ett enda knarkaralbum), fast på Ultra finns ju i alla fall 2-3 bra låtar i min mening.
Citera
2009-05-17, 23:44
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carrooouw
Jag är ju bara blott 20 år men har lyssnat på DM sen jag var 12 och älskar i stort sett alla "gamla" låtar, förstår inte varför folk klagar på SOFAD, walking in my shoes är ju med på den plattan, enligt mig den bästa DM-låten EVER, (tillsammans med sisådär 7 andra kanske..) men nya plattan alltså, hela soundet skriker bara "pårökt", förstår inte riktigt tanken bakom en enda av låtarna... Så detta albumet är enligt mig sämre än ultra (som också låter som ett enda knarkaralbum), fast på Ultra finns ju i alla fall 2-3 bra låtar i min mening.
Men nu är det väl tvärtom, detta är det enda albumet där de inte var påverkade är de gjorde det?
Citera
2009-05-18, 15:34
Medlem
Geomeisters avatar
Ge albumet lite tid. Jag är inget diehard Depeche Mode fan och jag tycker redan det nya albumet känns ganska gott
Citera
2009-05-20, 13:53
Medlem
Geomeisters avatar
Vad exakt är Depeche Mode för genre?
Elektro? Dance? Techno? Trance? Rave? :P

Diggar verkligen bandet, men själva genren har jag inte större koll på.
Citera
2009-05-20, 14:51
Medlem
sfrges avatar
Synthpop kanske...

Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Vad exakt är Depeche Mode för genre?
Elektro? Dance? Techno? Trance? Rave? :P

Diggar verkligen bandet, men själva genren har jag inte större koll på.

Depeche har väll egentligen varit kända för att vara ett synthband egentligen även om bandmedlemmarna själva nog rynkar på pannan åt den benämningen.
Jag tycker personligen att det blev en form av vändning när bandet släppte "Songs Of Faith And Devotion"-93. På den skivan finns klara rock och gospel-influenser. Dave Gahan förvandlas från en sockersöt flickidol till en rocksångare genom att låta håret växa, tatuerar sig och nästan knarka ihjäl sig på kuppen.
Det var nog många gamla synthare som satte kaffet i vrångstrupen när dom hörde det inledande skrålet och gitarren på "I Feel You".
Idag är det svårt att klassifiera deras musik tycker jag. Vissa låtar på den nya skivan är ju klockrena synthpoplåtar tycker jag. "In Chains" t.ex sitter ju som en smäck. En del spår är ju mycket mer gitarrbaserade.
Hur som helst så tycker jag att skivan är den bästa på länge. Fasiken....dom är snart 50 år gamla och fortsätter att imponera....
Citera
2009-05-20, 16:48
Medlem
Bakaxels avatar
Den enda låten som går bort på nya är Little Soul, den kunde de lämnat på datorn...
Citera
2009-06-07, 11:33
Medlem
Pansarmeyers avatar
På tisdag bär det av till Berlin för en förhoppningsvis mkt minnesvärd spelning på Olympiastadion. Har ända sedan Violator längtat efter att få uppleva DM i Berlin. Hoppas Gahan mår bättre och har en frikännande läkare....
Citera
2009-06-11, 20:29
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarmeyer
På tisdag bär det av till Berlin för en förhoppningsvis mkt minnesvärd spelning på Olympiastadion.

Hur var konserten?
Var den inomhus eller utomhus?
Parken har ju avtagbart tak så man kan ju undra hur de kommer att göra.
Citera
2009-06-11, 21:52
Medlem
Geomeisters avatar
Vilket är Depeche Modes bästa album?

Vilket är egentligen Depeche Modes bästa album? Jag vet att det är en fråga om smak, men nästan alla band har ett album som är, allmänt, känt som deras bästa. Vilket av Depeche Modes album har fått den titeln? Det har jag aldrig förstått
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in