Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Jag har hört några låtar av DM som "Sombody" "Little 15", "All I ever wanted" och "I'ts no good" och jag tycker de är grymt bra.
Nån som har tips på vilka album som är värda att köpa eller låtar man ska "köpa"?
Jag måste bara påpeka att den heter inte "All I ever wanted" utan "Enjoy the silence".
DM-nybörjaren bör framförallt införskaffa "Violator"; det närmaste mainstream DM kommit och tillika en av de bästa skivor som någonsin har spelats in. Fortsätt sedan med "Ultra", "101" och singelsamlingarna. När sedan dessa har sjunkit in kan du ge dig i kast med de lite svårare skivorna "Black celebration", "Songs of faith and devotion" och "Music for the masses". Avsluta sedan med "Exciter", "Some great reward" och "Construction time again". I rent akademiskt syfte kan du slutligen införskaffa de två första albumen, "Speak and spell" och "A broken frame". Dessa två skivor får man betrakta som ungdomssynder, och ingen som inte var med på den tiden - och därmed har emotionella kopplingar till dem - kan på fullt allvar påstå att de är bra.
Citat:
Ursprungligen postat av johnlennon
Liveskivan "101" måste du införskaffa också.
Finns inte en dålig låt på den.
Då måste du ha ett felpressat exemplar utan "Just can't get enough"... Får jag köpa den av dig?