Låt oss titta på Björn Söders "lögner".
Citat:
Påstående nr 1:
Carlito: SD är det enda partiet som i principprogrammet uttrycker att man kan upphöra att vara svensk om man inte följer SD:s definition av identitet och kultur.
Björn Söder: Det är rent nonsens.
Sanningen: Citat från SD:s principprogram sida 11: ”På samma sätt som den som är född in i en annan nation senare i livet kan bli en del av den svenska nationen menar vi också att man även som infödd svensk kan upphöra att vara en del av den svenska nationen genom att byta lojalitet, språk, identitet eller kultur”
Carlito säger: "dom är ju det enda partiet tex för att ta ett exempel i svensk politik som i partiprogrammet uttrycker att man kan upphöra att vara svensk
om man inte följer deras rasistiska tolkning av svensk identitet och kultur."
Det är nog den biten Björn säger emot.
Sen så ser jag inget fel i vad som står i deras partiprogram. Tex om Kalle Johansson konverterar till islam och åker ner till Syrien och krigar för islamisterna ska han upphöra att vara svensk.
Citat:
Påstående nr 2:
Carlito: Så Thoralf Alfsson har aldrig uttryckt att han är en islamofob?
Björn Söder: Jag tror inte han har sagt att han är isamofob, nej.
Sanningen: Citat från Thoralf Alfssons blogg: ”Jag är islamofob och jag kan överhuvudtaget inte förstå att någon med kristen uppväxt kan vara något annat än islamofob.”
Björn säger "jag tror". Hur kan dom veta att det är lögn? Hur kan Björn Söder veta varje liten grej som varje Sverigedemokrat säger på sin blogg? Sen så är det ju helt rimligt att vara islamofob. Tycker SD målade in sig i ett hörn med hela den där nolltoleransen. Den hindrar deras argument i debatter.
Citat:
Påstående nr 3:
Björn Söder: Man avhumaniserar SD när man kallar oss för rasister.
Sanningen: Att kalla en rasist för rasist är inte avhumanisering. Att vara rasist är avhumanisering. /Tore Kullgren
Men SD är inte rasister och Björn har helt rätt i det påståendet. IRM gjorde verkligen bort sig här.
Citat:
Påstående nr 4:
Carlito: Jimmie Åkesson säger ju själv att islam är det största hotet sen andra världskriget.
Björn Söder: Nej nu är det fel igen. Det var Aftonbladet som satt den rubriken. Det står inget sådant i debattartikeln.
Jimmie säger indirekt att en muslimsk majoritet är ett hot. Alla skulle nog hålla med om detta. Inte nånstans säger Jimmie att "islam är det största hotet sen andra världskriget" utan det är en rubrik som AB satte på artikeln. Sen så vet jag inte varför IRM försöker motbevisa detta med citat från 2 andra SD-politiker. Påståendet var att Jimmie sa det.
Citat:
Vi fick en förfrågan om att reda ut Söders befängda påståenden/förnekanden gällande järnrörsskandalen. Vi har skrivit om alla lögner i detta inlägg: SD-topparnas lögner – vi har hela listan
"Järnrörsskandalen"...

den med Ljungsbro-negern, eller? Dom säger att SD springer runt och slåss med järnrör. Vem som helst som ser filmen kan se att dom tar upp rör för att försvara sig precis som Björn säger. Ja Erik Almqvist ljög om vad han hade sagt och han tvingades lämna så vad är problemet?