2013-08-07, 17:59
  #193
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Fast det har de ju själva sagt från hela första början. Att de skapades för att granska SD då de ansåg att partiet hade alldeles för mycket folk som slapp undan med all sin skit.
Så de är analfabeter som bor ute i skogen utan tillgång till internet och tv, för annars så hade de bara behövt öppna en tidning för att se att SD inte kommer undan med någonting medan miljötalibanerna kan göra vad fan de vill.
Citera
2013-08-07, 18:23
  #194
Medlem
White Christmass avatar
Henrik "negerbollen" Johansson försökta släta över allt med kaffe och.... negerboll?


Johansson bestämde sig då för att göra ett försök att bjuda de debattörer som ansatte honom hårdast, Sara Abdollahi och Vian Tahir, på fika och ”snacka om det” – ett erbjudande som bryskt avvisades.

Avslutningsvis kom flera av kritikerna överens om att Henrik Johansson på grund av sitt ordval borde avsluta sin professionella antirasistiska karriär, och att ”Inte Rasist, Men” borde läggas ner.

http://www.friatider.se/ledande-antirasist-anklagas-for-rasism

Vilka fördomar dom vita "antirasisterna" på interasistmen har. Hur länge ska invandrare finnas sig i att svenskar med fördomar för deras talan?
Citera
2013-08-07, 18:50
  #195
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Vilka fördomar dom vita "antirasisterna" på interasistmen har. Hur länge ska invandrare finnas sig i att svenskar med fördomar för deras talan?

Mycket intressant! Om bruna tar över interasismen blir det plötsligt invandrare som granskar svenskar. Är personligen övertygad om att hela den här mångkulturcirkusen kunnat fungera eftersom det är svenskar som initierat, bedrivit och utvecklat rörelsen. Det är så den fått legitimitet. Därför blir jag glad åt nuvarande omställning. Som väl ändå får anses logisk.
Citera
2013-08-07, 18:56
  #196
Medlem
envackerblommas avatar
ja det kan blir syntaxerror i pkvärlden
för många negerbollar i luften
därför tiger många nu på vänsterkanten, lätt trampa fel
Citera
2013-08-07, 19:00
  #197
Medlem
trailblasers avatar
Mycket tjafs inom egna led på senare tid. Man riktigt myser.
Citera
2013-08-07, 19:03
  #198
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Mycket intressant! Om bruna tar över interasismen blir det plötsligt invandrare som granskar svenskar. Är personligen övertygad om att hela den här mångkulturcirkusen kunnat fungera eftersom det är svenskar som initierat, bedrivit och utvecklat rörelsen. Det är så den fått legitimitet. Därför blir jag glad åt nuvarande omställning. Som väl ändå får anses logisk.

Det är de brunas mål. Att helt ta över definitionen av rasism, de organ som bekämpar rasism och hela den samhälleliga debatten. Pengar och makt kommer som en bonus.
Citera
2013-08-07, 19:20
  #199
Medlem
Saefvgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det är de brunas mål. Att helt ta över definitionen av rasism, de organ som bekämpar rasism och hela den samhälleliga debatten. Pengar och makt kommer som en bonus.

För de individuella representanterna så är det möjligt att de kommer att uppleva att de får mer pengar och makt. Det verkar dock inte sannolikt att den "antirasistiska" rörelsen i stort har någon förtjänst av att exkludera den vita makteliten från sina led.
Citera
2013-08-07, 20:21
  #200
Medlem
"Inte rasist men", vafan är det för jävla namn?
Citera
2013-08-07, 20:27
  #201
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
"Inte rasist men", vafan är det för jävla namn?

Något löjligt som många svenskar tyvärr fortfarande håller på med, så fort man ska säga nej eller inte håller med en kulturberikare så väljer man att säga detta så ingen i bygden ska titta konstigt på en. Det politiskt korrekta har tyvärr gjort det så extremt, men det är på väg att vända.

"Jag är inte rasist men jag skulle uppskatta om du slutar att göra inbrott i min bil"
Citera
2013-08-07, 21:01
  #202
Medlem
HerrRobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
"Inte rasist men", vafan är det för jävla namn?

Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Något löjligt som många svenskar tyvärr fortfarande håller på med, så fort man ska säga nej eller inte håller med en kulturberikare så väljer man att säga detta så ingen i bygden ska titta konstigt på en. Det politiskt korrekta har tyvärr gjort det så extremt, men det är på väg att vända.

"Jag är inte rasist men jag skulle uppskatta om du slutar att göra inbrott i min bil"

Fast ... "Jag är inte rasist, men..." är ett otroligt bra namn.

De har ju kidnappat och framförallt minerat ett uttryck som bara blir mer och mer nödvändigt att använda, för varje tiggare-på-gatan-dag som går. Fast nu går det ju inte.

Jag kan lova er att det finns hundratusentals personer i landet som gärna skulle vilka vädra sin kritik mot invandring, utan att vilja bli kallad rasist. Då blir det helt naturligt att säga just "jag är inte rasist, men...". Nu är den öppningen borttagen och förlöjligad.

Sossarna lyckades faktiskt blockera den här lite svenniga, men nödvändiga ventilen, med en ganska dåligt producerad och uppdaterad Facebooksida.

Well played, säger jag.

Tills nu.
Citera
2013-08-08, 07:00
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Fast ... "Jag är inte rasist, men..." är ett otroligt bra namn.

De har ju kidnappat och framförallt minerat ett uttryck som bara blir mer och mer nödvändigt att använda, för varje tiggare-på-gatan-dag som går. Fast nu går det ju inte.

Jag kan lova er att det finns hundratusentals personer i landet som gärna skulle vilka vädra sin kritik mot invandring, utan att vilja bli kallad rasist. Då blir det helt naturligt att säga just "jag är inte rasist, men...". Nu är den öppningen borttagen och förlöjligad.

Sossarna lyckades faktiskt blockera den här lite svenniga, men nödvändiga ventilen, med en ganska dåligt producerad och uppdaterad Facebooksida.

Well played, säger jag.

Tills nu.

Ifall vi kapar uttrycket "Jävla rasist", och startar en blogg med det namnet, hade vi kunnat ta bort den öppningen och förlöjliga den?

http://jaularausist.wordpress.com/
Citera
2013-08-08, 07:08
  #204
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
SD kan vara vilka jubelidioter som helst, så länge sjuklövern fortsätter med sin gigantiska inkompetens, finns det för många väljare inget alternativ. Det blir såhär när man ignorerar en fråga i 30 år och tror att problemen försvinner om man gräver ner huvudet i sanden. Att så fullständigt polarisera frågan som sjuklövern gjort, är det dummaste de kunde göra.

http://www.youtube.com/watch?v=y6dDMU_JfXw

Det nästan roligaste är att de flesta svenskar tror det är SD som är extremisterna, när det är de själva.

Det handlar ju inte om att man stuckit huvudet i marken. Det handlar om en medie- och företagselit som framarbetat ett lönedumpande, kultur och kollektivsplittrande globalistiskt finanssystem inriktat på masskonsumtion och individualism som aktivt arbetar för dessa mål.

Deras fonder är fulla av pengar medan folkliga eller privatpersoners fonder har det svårt. Dessa fonder betalar ut stipendier bl.a. till de som propagerar deras politik. Detta ger politiskt cred.

Se exempelvis på skillnaden mellan Timbro och Villaägarnas förbund (kritik mot privatiseringen av elmarknaden som totalignoreras) eller Företagarna (för att ta två "traditionellt" borgerliga alternativ).

Sjukt nog har exempelvis Företagarna vid två test (ett blindtest runt år 2010 för partierna) och det senaste testet av alla ledamöter utsett Milöpartiet respektive Vänsterpartiet samt V:s ledamot som den mest företagsvänliga.
(http://www.dn.se/ekonomi/vansterpartist-mest-foretagsvanlig/
http://news.cision.com/se/foretagarna/r/miljopartiet-har-mest-foretagarvanliga-forslaget---nast-basta-forslaget-kommer-fran-vansterpartiet,c 452370)


Men här handlar det så klart inte om riskkapitalister eller stora internationella importföretag.
Det kommer heller inte ut i media för vilka man konstant sänkt skatter för och underlättat i allmänhet.

Detta för att ta ett mer neutralt ämne än invandringspolitiken kring vilken jag diskuterat flera gånger och blivit ignorerad nästan lika många.

Mediemörkret om vilka som styr Sverige och i vilken riktning är mycket påfallande.
Samtidigt så gynnar dessa typer av fonder, medier, företagsstipendier även liknande typer inom exempelvis V, S och MP. Allt drivs åt detta håll genom att folk är fruktansvärt oaktsamma och genom att också (blivande) politiker måste äta. Journalister får inte jobb annars heller, jobb-credden som journalist får du genom att jobba i en mindre fond och/eller presstöds-stödd tidning och återigen så får ofta dessa pengar för att driva en viss politik.
I takt med att folket blivit fattigare och mindre lokaltidningar lagts ner så finns mindre kapital till att stötta objektiva eller folkligt subjektiva journalister och deras tidningar.
__________________
Senast redigerad av LFE 2013-08-08 kl. 07:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in