2014-06-25, 09:54
Medlem
JackTravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Nja, ofrivilligt kanske. Jag skrattade mig harmynt när han hamnade i skottlinjen för "de rasifierade kropparna" (a.k.a. de sedvanligt hyperkänsliga blattebrudarna) på Twitter. De ansåg att han som viting inte kunde företräda svartingar i rasistfrågor och han vägrade att gå med på att lämna över "kampen" p.g.a. sin hudfärg. Det var några dagar av lyteskomik för oss andra.

länk till denna komik?
Citera
2014-06-25, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JackTraven
länk till denna komik?
Det var på Twitter, svårt att länka till den sörjan när man väl tappat bort den aktuella tidpunkten.
Citera
2014-06-25, 10:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
länk till denna komik?

Det finns flera men att leta på twitter är svårt. Den obeskrivligt lättkränkta rasifierade kroppen Sara Abdollahi (som brukar hamna i konflikt med Henrik Johansson) producerar cirka 200 inlägg / dag).

Här är i alla fall två exempel som uppmärksammats i tråden.
(FB) interasistmen.se
Siegfrid skrev om ett annat tillfälle här.
(FB) interasistmen.se

"Get off my back, genast"
Citera
2014-06-25, 10:33
Medlem
JackTravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det finns flera men att leta på twitter är svårt. Den obeskrivligt lättkränkta rasifierade kroppen Sara Abdollahi (som brukar hamna i konflikt med Henrik Johansson) producerar cirka 200 inlägg / dag).

Här är i alla fall två exempel som uppmärksammats i tråden.
(FB) interasistmen.se
Siegfrid skrev om ett annat tillfälle här.
(FB) interasistmen.se

"Get off my back, genast"

Fantastiskt! Vem är denna icke-rasifierade superhjälte Johansson? Är han politiskt aktiv eller mer åt Batman hållet, en miljonärsplayboy som valt att lägga sina resurser på att bekämpa rasismen.
Citera
2014-06-25, 10:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Fantastiskt! Vem är denna icke-rasifierade superhjälte Johansson? Är han politiskt aktiv eller mer åt Batman hållet, en miljonärsplayboy som valt att lägga sina resurser på att bekämpa rasismen.
Anställd av LO...
Citera
2014-06-25, 11:04
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Anställd av LO...

Intressant. Så LO:s opinionssatsningar på nätet kan sägas vara på-gränsen-till-haveristiska interasistmen.se och dårmaxististiska politism.se

Det var ju...värdigt landets största maktorganisation
Citera
2014-06-25, 11:10
Medlem
JackTravens avatar
Citat:
Anställd av LO...

Så IRM är en LO konstruktion eller är det Johanssons privata korståg? Finns det någon fb sida som hyllar hans arbete? För finns inte det så räknas det ju inte.
Citera
2014-06-25, 12:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Så IRM är en LO konstruktion eller är det Johanssons privata korståg? Finns det någon fb sida som hyllar hans arbete? För finns inte det så räknas det ju inte.
Nej. Rätt ska vara rätt. Vad jag förstår är han anställd på LO men sysslar med IRM på sin fritid (även om han erkänt att ett och annat inlägg även skrivs under arbetstid).
Citera
2014-06-25, 13:16
Medlem
JackTravens avatar
Citat:
Nej. Rätt ska vara rätt. Vad jag förstår är han anställd på LO men sysslar med IRM på sin fritid (även om han erkänt att ett och annat inlägg även skrivs under arbetstid).

Men oj! Jag trodde Henrik var ett ärkeproffs som visste att man inte gör sådant på arbetstid. Men med tanke på allt gott han gör så förlåter jag honom .

Är han muslim?
Citera
2014-06-25, 17:11
Medlem
JackTravens avatar
Genialiskt hur politruken Henko använder sig av ett barnsligt språk för att tilltala fler läsare. Flera utropstecken, ord som felstavas med vilje.

Här har vi en framtida propagandaminister mina damer och hennar!
Citera
2014-06-28, 20:43
Medlem
JackTravens avatar
"Den utmanande herrtidningen Maxim"

http://www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-delar-porrbild-uteslutning-oklart/?utm_campaign=15273&utm_medium=twitter&utm_source= twitter

skrattade rätt så hårt åt det.
Citera
2014-07-10, 09:26
Medlem
Gullegubbens avatar
En ungdomskompis som addat mig på Facebook verkar vara rejält vänster och har delat en del IRM. Jag gjorde mig besväret att kolla det senaste inlägget (dinosaurier). Det som slår mig i kommentarerna är det starka hatet och behovet att psykologisera. Meningsmotståndarna är rasister, främlingsfientliga och bara dumma i huvudet. Tanken att SD-väljarna inte var mindre dumma i huvudet när de röstade på något mer etablerat parti finns inte. Det måste vara människor som har blivit dumma. Samtidigt har dessa kloka människor inte sina goda argument lätt tillgängliga och de är inte beredda att försvara sin ståndpunkt i en rationell debatt. De vill inte berätta varför de har rätt, utan vill bara klappa varandra på ryggarna i övertygelsen om att meningsmotståndarna är dumma och onda, vilket tydligen räcker för att ge känslan av att ha rätt. Men sanningen måste ju vara sanningen, oavsett hur många och vilka som håller med en. Sanningen måste kunna presenteras och inte bara antydas existera med hänvisning till att många tycker så eller att fel människor tycker tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in