2013-09-18, 13:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clkxx
Klyban kanske borde argumentera för medicinsk cannabis vilket jag inte är emot om det gäller samma regler som andra läkemedel, jag förstår de medicinska effekterna

Åter igen jag förstår argumenten, men legalisering är den enkla lösningen dvs att man ger upp och låter samhället degenerera
Behöver inte argumentera för medicinskcannabis, vi har redan detta i form av Sativex.
Sen ger man inte upp, tvärtom så ökar man ens fokusering på cannabis.
Där man reglerar cannabisen som idag är helt oreglerad och en massiv inkomst för kriminellanätverk.
Och så slipper man skottlossningar var och varannan dag som det nu är i gbg.
Som är en orsak av att man inte har legala möjligheter att hantera sina problem, då man sen använder pistolen för lösa problemen istället för domstolar.
Citera
2013-09-18, 14:09
Medlem
Citat:
Antagligen inte så du menar men det första jag kommer att tänka på när jag hör civil olydnad att nu är det fritt fram är med vattenkanoner och gummikulor, bara för att lagarna inte är som ni vill betyder inte att det är fritt fram och förstöra och elda med bilar. All respekt åt polisen som ska hantera den sortens medborgare

Bättre att låta polisen göra bedömningen då behöver det aldrig gå så långt, en knarkare klarar inte av att själv göra den bedömningen att han behöver ha hjälp med sitt missbruk det är dagens sanning.

Anar att du är vänsterextremist, dvs du sympatiserar med den misslyckade politik som är på god väg att förstöra det här landet

Ojojoj nu skall vi placera i fack igen. Jag är antagligen inte vänsterextremist alls, snarare buddistisk.
Hajar du nu hur jävla fånigt det blir?
Förresten är det väl en borgerlig regering vi har nu? och jag kan lova att dom gör sitt bästa för att förstöra allt dem med.

Jag anar att du borde knipa käft och pulla dig i munken.
Fast det skulle ju vara bättre om du vaknade ur din "goodwill" dvala, såg att du levt i en lögn, tagit självmord, återförts som ett blankt papper och funderat på hur Du kan förbättra världen istället för att gömma dig under mammons hängpattar och hetsa lagens cpskadade arm.
Din nuvarande existens i mitt liv är helt onödig, du är en riktig B spelare med andra ord.
Dina politiska åsikter är som hämtade ur en invandrad Sverigedemokrats städade agenda.
Makes no fucking sense och är nog mest ett bevis på dålig självkänsla/självförtroende/självinsikt.
Att du ens antar att jag är politiskt bunden är ju ett monument på hur blek du är.
"Är du inte med mig... är du med dom"
Haha jag skulle ju lika gärna kunna vara från himmelen? Eller en utomjording?
Men du valde vänsterextremist, antagligen på basis av ditt hat jämte denna grupp.

Som sagt ta din hand lite olivolja och kör bara, du lär ju gilla det eftersom du är för intrång i privatlivet
Senast redigerad av Spacesnplaces 2013-09-18 kl. 14:22.
Citera
2013-09-18, 16:37
Medlem
@clkxx

Vad anser du att narkotikapolitiken går ut på? Vad ska den uppnå?
Citera
2013-09-18, 20:51
Medlem
Fjulles avatar
På vilket sätt skulle livet, Sverige och människorna få det bättre om vi legaliserade cannabis?
Behöver vi verkligen en ytterligare legal drog?
De som lobbar för en legalisering av cb har missat en hel del, eller kanske rent av blundat för de fakta som finns om drogen. Forskare runt om i världen har oberoende av varandra kommit fram till exakt samma slutsats: Drogen är direkt skadlig, fördummande och lömsk!

Jag är en fd cannabisbrukare/missbrukare, och kan inte för mitt liv se en enda fördel med en legalisering. Cannabis är som alkohol....vissa kan handskas med den, men många "hittar hem", dvs de kommer att så småningom leva för att röka, och tappar därmed kontakten med det liv som de borde leva.
Citera
2013-09-18, 20:57
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjulle
På vilket sätt skulle livet, Sverige och människorna få det bättre om vi legaliserade cannabis?
De som lobbar för en legalisering av cb har missat en hel del, eller kanske rent av blundat för de fakta som finns om drogen. Forskare runt om i världen har oberoende av varandra kommit fram till exakt samma slutsats: Drogen är direkt skadlig, fördummande och lömsk!

Jag är en fd cannabisbrukare/missbrukare, och kan inte för mitt liv se en enda fördel med en legalisering. Cannabis är som alkohol....vissa kan handskas med den, men många "hittar hem", dvs de kommer att så småningom leva för att röka, och tappar därmed kontakten med det liv som de borde leva.

Håller fullständigt med. Förstår inte hur alkohol kan få vara lagligt heller. Allt var ju frid och fröjd i USA under förbudstiden liksom, borde man inte lärt sig vid det här laget hur fint allt är när alla droger är olagliga? Det är som om dom bara försvinner! Shazam, puts väck!
Citera
2013-09-18, 21:11
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Vi ska inte införa någonting nytt, vi ska handskas bättre med något som redan är här.

Ja, cannabis är som alkohol. Föreställ dig hur samhället skulle se ut ifall Sverige fick för sig att behandla öldrickare som kriminella.
Citera
2013-09-18, 21:29
Medlem
klybans avatar
Citat:

Stora samhällsvinst, ekonomiskavinster och hälsovinster, det har vi Portugal som ett perfekt exempel.
Där man minskade den problematiska konsumtionen med 50% när man avkriminalisera ALLA droger.
Så fördelarna är många.
En fråga är intressant och det är varför du står på kriminellanätverks sida, dom vill också ha det olagligt.
Så de kan fortsätta sälja cannabis med stora vinster.
Tyvärr är forskningen emot dig.
Enda där den inte är emot dig eller för dig, är diverse subjektiva psykiska tillstånd.
Dock har man avfärdat de 2 stora som psykoser och schizofreni.

Du pratar om missbrukare, om man nu slutar skicka personer med pistol och batong på en hälsofråga.
Så kommer hälsan öka.
Sen varför du diskuterar 5-7% som det vore 100%, är en mycket bra fråga.
Men det är väl för du är så korkad att du tror jag inte kan syna dig direkt.
Citera
2013-09-18, 21:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Vi ska inte införa någonting nytt, vi ska handskas bättre med något som redan är här.

Ja, cannabis är som alkohol. Föreställ dig hur samhället skulle se ut ifall Sverige fick för sig att behandla öldrickare som kriminella.
Såna som h*n har huvudet i sanden och inbillar sig vi har en lyckad narkotikapolitik.
När faktumet är att vi är ett fåtal procent efter Holland i antal som rökt/röker cannabis.
Och inbillar sig att vi släpper cannabisen fri, när vi själva verket börjar reglera den.
Citera
2013-09-18, 23:34
Medlem
clkxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
LoL, ett inlägg till i hur du tror polisen arbetar och varför.
Sen när är pistol, batong hälsovårdande verktyg?

Vi har Holland och Portugal som perfekta exempel på att vården fungerar bättre utan polisen.
Just om detta är du än mer ägd.
Där vi har ett super exempel på Portugal, där man avkriminalisera ALLA droger.
Så minskade alla sjukdomar och skador kring droger med 50%.
Det är vad jag kallar total succe för Portugisernas hälsa, av de som använder droger.
Måste säga det igen = SUCCÈ!!!

Jag har förklarat att det inte handlar om vård polisen uppmärksammar problemet innan det är ett hälsoproblem och man jobbar förebyggande, portugal är inte något bra exempel på något sätt landet är en ekonomisk katastrof - det kan man kanske inte skylla på cannabis. Holland är inte heller direkt ett föregångsland på något sätt. Hur du kan få det till succé förstår jag inte,
Citera
2013-09-18, 23:40
Medlem
tj.s avatar
Citat:
portugal är inte något bra exempel på något sätt landet är en ekonomisk katastrof[...]
Vilket inte har något med varken cannabis eller någon annan narkotika att göra, och är således helt irrelevant i diskussionen.
Citat:
Holland är inte heller direkt ett föregångsland på något sätt.
Nä, det är ju bara ett av de mest stabila länderna i EU med bl. a. lägre arbetslöshet än Sverige. De har också hälften så många dödsfall av narkotika som Sverige, och gör en vinst på sin cannabishandel till skillnad från en rejäl förlust för svenska staten.
Senast redigerad av tj. 2013-09-18 kl. 23:43.
Citera
2013-09-18, 23:42
Medlem
clkxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Tror du missförstår vad en legalisering innebär. Det innebär att man tar kontroll över allt från produktion till liksom försäljningsställen och bruk. Man minskar möjligheten för ungdomar att få tag på det, man försvagar de kriminella gängen, man sparar pengar, man tjänar pengar.

Man ger inte upp! Man tar tag i situationen! Själva konceptet att se bruk av narkotika som en kriminell fråga är feltänkt från början. Det har aldrig fungerat och kommer aldrig att göra det.

Det som är felaktigt i din analys är hur viktigt cannabis är för samhället som helhet ( dvs inte alls viktigt) Dröm du om att kunna jobba lagligt med cannabis i framtiden men för samhället i stort är det inget som är önskvärt bygga upp en industri kring ännu en laglig drog
Citera
2013-09-18, 23:44
Medlem
clkxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Vilket inte har något med varken cannabis eller någon annan narkotika att göra, och är således helt irrelevant i diskussionen.

Det har i högsta grad med diskussionen att göra eftersom det bara är skitländer med enorma sociala problem som ger upp och legaliserar cannabis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in