2013-09-26, 14:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Visa mig statistik som säger att endast 10% av alla som röker förlorar sin kontroll och röker varje dag, eller nästintill varje dag. Klart man kan ta 2-3 dagars uppehåll för att "friska upp hjärnan" innan man är på't igen.
Okey, då kör vi på din då, att det är ~367000 missbrukare då.
Ser du problemet?

Jag orkar inte leta efter den undersökningen, det kräver en del jobb att googla.
Någon annan kanske har den liggande?
Citera
2013-09-26, 14:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag tycker marijuana ska finnas som medicin och att man med ett läkarintyg ska få tillgång till marijuana om man som i ditt fall har problem med ryggen och vill kunna sova. Men det är stor skillnad på att göra marijuana tillgängligt för den stora allmänheten och göra det lagligt för personer som är i behov av cannabis av olika anledningar för att tex få en bra sömn osv.
När jag pratade om min rygg, så pratade jag inte om den medicinska cannabisen.
Utan för att visa dig att alla använder inte cannabis som dig och dina polare.
Så det var en ögonöppnare för dig, inget annat.

Sen är den medicinska biten intressant också.
Citera
2013-09-26, 14:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
För att det kommer spåra ur. Alltför många som kommer fastna i ett destruktivt beteende och bara sitta och röka utan att göra något med sitt liv. Det är otroligt svårt att bara röka lite då och då.
Det finns ingen automatik i detta och om det vore så.
Vart är dom ~1,31MILJONERNA som nu är missbrukare eftersom det spårar ur.
Citera
2013-09-26, 14:49
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det finns ingen automatik i detta och om det vore så.
Vart är dom ~1,31MILJONERNA som nu är missbrukare eftersom det spårar ur.

Vart får du 1,31 miljoner ifrån?
Citera
2013-09-26, 15:18
Medlem
Shamashs avatar
Citat:
För att det kommer spåra ur. Alltför många som kommer fastna i ett destruktivt beteende och bara sitta och röka utan att göra något med sitt liv. Det är otroligt svårt att bara röka lite då och då.

Ett sådant påstående baserar du på vad? Säg bara inte pga erfarenhet.
Citera
2013-09-26, 15:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Så du menar dina vänner är ett bra statiskt underlag?
Citera
2013-09-26, 15:57
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så du menar dina vänner är ett bra statiskt underlag?

Ja, jag skulle säga att mina vänner är ett ganska bra underlag. Självklart kommer det alltid finnas de som dricker kaffe lite då och då. Men de flesta som börjar dricka kaffe kommer tillslut att dricka kaffe varje dag och samma sak är det med cannabis. Skillnaden mellan dessa två droger är att cannabis spökar med vårt psykiska sinne. Under ruset förändras våra sinnesintryck och vi hamnar i en annan verklighet, en bubbla. Den bubblan föredrar folk som röker och det skapar ett destruktivt beteende.

Att legalisera marijuana skulle innebära att denna "alternativa värld" blir tillgänglig för alla, hur lätt som helst. Jag ser detta som samhällsfarligt. Depressioner bland befolkningen lär öka liksom antalet fall av Alzheimers osv.

Vi har nog med problem vad gäller alkohol, så varför legalisera ytterligare en drog som medför mer problem?
Citera
2013-09-26, 16:01
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamash
Ett sådant påstående baserar du på vad? Säg bara inte pga erfarenhet.

Jo det gör jag.
Citera
2013-09-26, 16:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja, jag skulle säga att mina vänner är ett ganska bra underlag. Självklart kommer det alltid finnas de som dricker kaffe lite då och då. Men de flesta som börjar dricka kaffe kommer tillslut att dricka kaffe varje dag och samma sak är det med cannabis. Skillnaden mellan dessa två droger är att cannabis spökar med vårt psykiska sinne. Under ruset förändras våra sinnesintryck och vi hamnar i en annan verklighet, en bubbla. Den bubblan föredrar folk som röker och det skapar ett destruktivt beteende.

Att legalisera marijuana skulle innebära att denna "alternativa värld" blir tillgänglig för alla, hur lätt som helst. Jag ser detta som samhällsfarligt. Depressioner bland befolkningen lär öka liksom antalet fall av Alzheimers osv.

Vi har nog med problem vad gäller alkohol, så varför legalisera ytterligare en drog som medför mer problem?

Dina vänner är för få till antalet för att vara statiskt relevanta, alltså spelar det ingen som helst roll att dina vänner inte klara gräs eller att mina gör det.

Dom senaste 20 årens forskningar visar på motsatsen mot vad du påstår. Googla rätt på Legaliseringsguiden, där kan du grotta ner dig i hur mycket forskning och statistik som helst.

Sen har jag alltid undrat vad det spelar för roll om man röker dagligen? Det är ju inte så att en hel dag är körd om man röker en morgonholk utan snarare några timmar. Vidare så hamnar man verkligen inte i någon annan verklighet utan snarare att den förstärks.
Citera
2013-09-26, 16:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vart får du 1,31 miljoner ifrån?
~1,31MILJONER kommer ifrån "Europeiska narkotikarapporten - Trender och utveckling".
Den berättar att det är så många i Sverige som haft THC i kroppen.
Och med din retorik, så måste det vara ~1,31MILJONER som är urspårade.

Men nu vet jag att det inte är så, men du verkar inte vetta detta.
Citera
2013-09-26, 16:12
Medlem
Konkeletares avatar
skit samma, kom försent ;(

Citera
2013-09-26, 16:19
Medlem
BigFatCones avatar
Att använda sina egna vänner som statiskt underlag kallas för sampling bias och anses mycket ofint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in