2013-09-15, 19:29
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnbizzz
cannabis är beroende framkallande (psykiskt) den fakta du har är knappast trolig!!
Absolut. Det är poker, World of Warcraft, idrott, sex, bergsklättring och fan och hans moster också.
Citera
2013-09-15, 19:32
Medlem
Bara för att kunna reglera den nu lagliga handeln av RC droger så finns det inte så många val. Bara någon månad sedan som 2 13 åringar däckade av och blev medvetslösa på donken, just på laglig rökmix. Min 7 åriga syster skulle kunna beställa hem mängder med knark utan att någon annan har en susning om det.

Räcker inte det som argument? Att skydda folk från vad vi vet är livsfarliga RC kemikalier.
Citera
2013-09-15, 19:33
Medlem
Citat:
cannabis är beroende framkallande (psykiskt) den fakta du har är knappast trolig!!

Att cannabis inte är ofarligt vet vi alla. Nu har du sagt det.

Nu till ämnet?
Citera
2013-09-15, 19:37
Medlem
clkxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och vilket inlägg syftar du på nu?
Så vi har ~1,31MILJONER vandrande zombies i Sverige.
Du måste väl själv inse hur absurt påstående det är.

Benzo och opiater är extremt beroende framkallande, cannabis kan man inte kalla mer än vanebildande.

Nej vi är inte nöjda med "svaret, just pga du inte ett nått svar.
Enda du presenterar är personliga angrepp och floskler, saklighet, logik och fakta är det total avsaknad av i dina inlägg.

men gå och lägg dig nu klyban, du vet ju också att den där siffran du postar varje dag, 1,3 miljoner, är hur många som nån gång har provat cannabis
Citera
2013-09-15, 19:38
Medlem
Citat:
shit asså fattar du inte jag kan gå ut o köpa gräs när jag vill men sen inser jag om det är värt det i längden ,du har inte sett mycket kring drogen glad att jag lever utan gräset nu.har du varit borta från verkligheten för länge forskare,läkare har bevis på hur pass mycket personligheten förändras av drogen ,jag ser folk som går runt i någon jävla låtsas värld dom är i en illusion o sitter på sina arslen o praktisk taget inte gör ett skit men sitter o klagar på allt,skulle inte förvåna mig om du är en klassisk smoker som tror du gått livets hårda skola o tycker synd om dig själv o bedövar det genom att röka ner dig o glömma allt tro mig jag har sett både det ena o det andra men visst fortsätt med det du gör o se vad som tar dig längst här i livet!!

Jaha, så nu är du någon slags guru som vet allt om droger eller? Nej det är du inte. Du är bara en före detta pundare som knullat upp skallen och ångrar sig i efterhand. Du säger att läkare har bevis på personlighetsförändringar men ändå kan inte ens länka en källa. Ja man blir förändrad under ruset men personlighetsförändringar sker av sina egna åsikter och handlingar. Även om det är att skateboarda eller röka gräs så kommer du ändra livsstil ifall det blir en stor del av din vardag. Om du var för dum för att förstå det innan du började så tycker jag fan i mig synd om dig. Du säger att folk bara sitter på sitt arlse och röker? Jag jobbar, gymmar och har pluggat. Antagligen är det mer än vad du gör.

Nej jag ser faktiskt mitt liv som ett bra liv som jag är nöjd med. Ja ibland röker jag när jag känner oro över skit som hänt/händer men ser knappast det som ett problem då det är väldigt sällan. Du är en typisk börja-punda-för-tidigt unge som inte kan sätta sig in i andras perspektiv utan bara tänker ifrån sitt eget.

Edit: Jobbar du och varför sitter du och skriver i knarkforum på jobbtid i så fall? (menar dina övriga inlägg på vardagar) Ryck upp dig för fan
Senast redigerad av vaihela 2013-09-15 kl. 19:41.
Citera
2013-09-15, 19:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clkxx
men gå och lägg dig nu klyban, du vet ju också att den där siffran du postar varje dag, 1,3 miljoner, är hur många som nån gång har provat cannabis
Det stämmer det handlar om livstidsprevalensen på hur många som sett cannabis som ett berusningsmedel.

~372000 mellan 15-34 har rökt det senaste året.
~366000 av 15-16åringar har rökt.

Jag förstår det är väldigt besvärande att få fakta slängt i ansiktet på dig.
Och allt detta i ett "lyckad" narkotikapolitik.
Holland har bara ett par få mer procent i livstidsprevalensen, och dom har cannabis för myndiga att köpa utan riskera lagföras.

Så hur många av dessa är zombies?
För om inte alla är zombies enligt dig, betyder du har fel.
Så är dom alla zombies?, eller ska du justera ditt påstående?
Citera
2013-09-15, 20:13
Medlem
clkxxs avatar
Citat:
Det stämmer det handlar om livstidsprevalensen på hur många som sett cannabis som ett berusningsmedel.

~372000 mellan 15-34 har rökt det senaste året.
~366000 av 15-16åringar har rökt.

Jag förstår det är väldigt besvärande att få fakta slängt i ansiktet på dig.
Och allt detta i ett "lyckad" narkotikapolitik.
Holland har bara ett par få mer procent i livstidsprevalensen, och dom har cannabis för myndiga att köpa utan riskera lagföras.

Så hur många av dessa är zombies?
För om inte alla är zombies enligt dig, betyder du har fel.
Så är dom alla zombies?, eller ska du justera ditt påstående?

dvs siffran är inte relevant, mer intressant vore hur många som dagligen röker på

Hur många bilister har nån gång kört för fort? jag skulle gissa ca 99-100%vad tror du?
Förklara gärna varför det är ett argument för att legalisera fortkörning
Citera
2013-09-15, 20:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
dvs siffran är inte relevant, mer intressant vore hur många som dagligen röker på

Hur många bilister har nån gång kört för fort? jag skulle gissa ca 99-100%vad tror du?
Förklara gärna varför det är ett argument för att legalisera fortkörning
Du påstår man blir en zombie av cannabis, men när fakta om hur många som röker cannabis.
Så vill du ha låga siffror.
Men de som röker dagligen är väldigt få procent, de flesta röker enstaka tillfällen per år.
Och siffror som röker ofta och har ett problematisk konsumtion, så pratar man om 5-7% av dessa ~372000.

Du får gärna rikta mig till en sida som vill ha legaliserat frifart.
Så kan vi sen diskutera en legalisering av frifart.
Men antar jag igen får en tystnad och nya personliga angrepp, osaklighet och nya floskler.
Citera
2013-09-15, 20:32
Medlem
clkxxs avatar
Citat:
Du påstår man blir en zombie av cannabis, men när fakta om hur många som röker cannabis.
Så vill du ha låga siffror.
Men de som röker dagligen är väldigt få procent, de flesta röker enstaka tillfällen per år.
Och siffror som röker ofta och har ett problematisk konsumtion, så pratar man om 5-7% av dessa ~372000.

Du får gärna rikta mig till en sida som vill ha legaliserat frifart.
Så kan vi sen diskutera en legalisering av frifart.
Men antar jag igen får en tystnad och nya personliga angrepp, osaklighet och nya floskler.

du påstår dagligen att 1,3 miljoner svenskar röker cannabis vilket inte är sant

"livstidsprevalens" vilket jävla trams
Citera
2013-09-15, 20:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
du påstår dagligen att 1,3 miljoner svenskar röker cannabis vilket inte är sant

"livstidsprevalens" vilket jävla trams
Nu läste du inte ens vad jag skrev, det var siffror på ¨372000 och inte ~1,31MILJONER.
Såg du inte detta?

Livstidsprevalensen är vad befolkningen gjort i sitt liv, och i detta fall med cannabis.
Där har vi ~1,31MILJONER som någon gång i livet konsumerat cannabis.
Varför antyder du detta är fel?
Det är antagligen mer pga Bradley effekten.
Om du undrar vad Bradley effekten är, så föreslår jag en enkel googling.
Så kan du läsa den wiki´n, så förstår du vad det är.

Livstidsprevalensen är inget trams, utan fakta som visar hur många som konsumerat cannabis i detta land vid något tillfälle.
Och Holland som har coffe shops, har bara par procent till i livstidsprevalensen.
Och vi har en så "lyckad" narkotikapolitik, som "förhindrar" att folk konsumerar cannabis
Citera
2013-09-15, 21:29
Medlem
narlysimpeltons avatar
Jag är för en legalisering och att man aktivt verkar för att cannabis tar marknadsandelar från alkoholen. Skulle cannabisen ta ex 30% av alkoholmarknaden så skulle vi också se en 30% nedgång i alkoholrelaterat våld
Citera
2013-09-15, 21:29
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Jaha, så nu är du någon slags guru som vet allt om droger eller? Nej det är du inte. Du är bara en före detta pundare som knullat upp skallen och ångrar sig i efterhand. Du säger att läkare har bevis på personlighetsförändringar men ändå kan inte ens länka en källa. Ja man blir förändrad under ruset men personlighetsförändringar sker av sina egna åsikter och handlingar. Även om det är att skateboarda eller röka gräs så kommer du ändra livsstil ifall det blir en stor del av din vardag. Om du var för dum för att förstå det innan du började så tycker jag fan i mig synd om dig. Du säger att folk bara sitter på sitt arlse och röker? Jag jobbar, gymmar och har pluggat. Antagligen är det mer än vad du gör.

Nej jag ser faktiskt mitt liv som ett bra liv som jag är nöjd med. Ja ibland röker jag när jag känner oro över skit som hänt/händer men ser knappast det som ett problem då det är väldigt sällan. Du är en typisk börja-punda-för-tidigt unge som inte kan sätta sig in i andras perspektiv utan bara tänker ifrån sitt eget.

Edit: Jobbar du och varför sitter du och skriver i knarkforum på jobbtid i så fall? (menar dina övriga inlägg på vardagar) Ryck upp dig för fan

vad menar du med att börja knarka i förtidig ålder (13,14) år nej jag började när jag var 18-19 provade ngn gång när jag var 16 typ sådär har du fel,visst att man förändrar sin livsstil med tex hobbys mm men vad du inte förstår är att cannabis har en stark påverkan på individens sätt att tänka o det är självklart farligare i yngre åren,har jag ångest över att jag inte knarkar idag så är svaret nej du är väll en klassik backpacker stoner som tror sig veta allt om livet ,jag är ingen knarkguru men jag skulle kunna få ner dig på jorden om jag träffade dig i verkliga livet ,wow du gymmar o pluggar svåra grejer att klara av.jag jobbar o surfar på flashback o andra sidor är det konstigt tror inte jag är ensam om det jävla stalker o nolla vem fan är du? haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in