2013-09-15, 12:05
Medlem
@Djavulstroll

Kriminella vill verkligen att det förblir olagligt, är du langare?
Senast redigerad av cleft 2013-09-15 kl. 12:14.
Citera
2013-09-15, 12:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
@Djavulstroll

Kriminella vill verkligen att det förblir olagligt, är du langare?
Detta faktum har jag alltid varit road av.
Att knarkkrigarna och langarna vill samma sak.
Det är ju knarkkrigarna lägger pengarna i fickorna på kriminellanätverk och en totalt oreglerad marknad.
Finns noll logik i detta, och vi lär väl inte få svar på detta för detta är ju ett mycket pinsamt faktum för dom.
Och att detta försäljningssystem man har valt, gör tyvärr att en 13åring utan den minsta ansträngning kan få köpa cannabis snabbt och enkelt.
Detta problem blir betydligt mindre i en reglerad marknad.
och givetvis kommer ju inte förhindra 100% av 13åringarna, men tar man bara bort en så är det en vinst.
Citera
2013-09-15, 14:51
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnbizzz
Asså vart hittar du alla skit artiklar om ens hälften vore sant,tror du på allt Aftonbladet skriver med ??
PAJAS!!
Det är egentligen inte särskilt konstigt alls. Folk med högre IQ är ofta mer nyfikna och vill uppleva mer, varför de experimenterar i högre grad än andra. Studien finns att läsa här för övrigt.

Med det sagt förstår jag inte varför sakfrågan - huruvida cannabis ska vara lagligt eller inte - har lagts på is. Jag har fortfarande inte läst ett enda sakligt argument för varför ett förbud är att föredra framför en legalisering. Vill du framföra ett?
Citera
2013-09-15, 15:53
Medlem
Citat:
man behöver inte ha mer än 70 i iq för att fatta att cannabis inte är något att ha!!

Sluta undvika frågan, snälla!

På vilket sätt är cannabis skadeverkningar en parameter i debatten?
Citera
2013-09-15, 17:48
Medlem
Citat:
klyban allt behöver inte kretsa kring psyksjukdomar så mycket annat cannabis påverkar i beteendet mm..o dina rapporter du kmr med tror varken jag eller många andra på!!

Det verkar som att du bildar argument på ditt eget liv. Att du antagligen sket i/hoppade av skolan/skadade hjärnan med för tidigt drogbruk så betyder inte det att alla andra gör det. Att du inte ens försöker skriva strukturerat förvånar mig då det blir svårt att ta dig seriöst samt att dina argument lätt kan misstolkas..

Ja det är synd att du tycker att ditt liv var misslyckat på grund av cannabis. Men detta är samtidigt inte ett vanligt förekommande.

Än en gång så går det inte att bevisa personlighetsförändring av cannabis då personligheten ständigt ändras med normer, åsikter och erfarenheter i livet.
Citera
2013-09-15, 18:33
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Det verkar som att du bildar argument på ditt eget liv. Att du antagligen sket i/hoppade av skolan/skadade hjärnan med för tidigt drogbruk så betyder inte det att alla andra gör det. Att du inte ens försöker skriva strukturerat förvånar mig då det blir svårt att ta dig seriöst samt att dina argument lätt kan misstolkas..

Ja det är synd att du tycker att ditt liv var misslyckat på grund av cannabis. Men detta är samtidigt inte ett vanligt förekommande.

Än en gång så går det inte att bevisa personlighetsförändring av cannabis då personligheten ständigt ändras med normer, åsikter och erfarenheter i livet.

shit asså fattar du inte jag kan gå ut o köpa gräs när jag vill men sen inser jag om det är värt det i längden ,du har inte sett mycket kring drogen glad att jag lever utan gräset nu.har du varit borta från verkligheten för länge forskare,läkare har bevis på hur pass mycket personligheten förändras av drogen ,jag ser folk som går runt i någon jävla låtsas värld dom är i en illusion o sitter på sina arslen o praktisk taget inte gör ett skit men sitter o klagar på allt,skulle inte förvåna mig om du är en klassisk smoker som tror du gått livets hårda skola o tycker synd om dig själv o bedövar det genom att röka ner dig o glömma allt tro mig jag har sett både det ena o det andra men visst fortsätt med det du gör o se vad som tar dig längst här i livet!!
Citera
2013-09-15, 18:47
Medlem
tj.s avatar
Citat:
skulle inte förvåna mig om du är en klassisk smoker som tror du gått livets hårda skola o tycker synd om dig själv o bedövar det genom att röka ner dig o glömma allt tro mig jag har sett både det ena o det andra men visst fortsätt med det du gör o se vad som tar dig längst här i livet!!
För femtioelfte gången tar till personangrepp istället för att förklara varför ett förbud är att föredra framför en legalisering.
Citera
2013-09-15, 18:59
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
För femtioelfte gången tar till personangrepp istället för att förklara varför ett förbud är att föredra framför en legalisering.

har redan förklarat det i tråden o det är inte person angrepp det är sanning!!
jag vill inte ha vandrande zombies som tycker synd om sig själva o klagar samhället utan att själv göra något för att förbättra,o en stor del av alla som röker cannabis tror att det inte är några skadeverkningar/biverkningar fast dom är många,tycker inte vi ska legalisera för att det är inbjudande o ja det är en extremt beroende framkallande substans sen kan ni dra den där med alkohol o tobak visst det är skadeverkningar på det med men inte o jämföra med psykiska skadeverkningarna cannabis ger nöjd med svaret?
Citera
2013-09-15, 19:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
jag vill inte ha vandrande zombies som tycker synd om sig själva o klagar samhället utan att själv göra något för att förbättra,o en stor del av alla som röker cannabis tror att det inte är några skadeverkningar/biverkningar fast dom är många,tycker inte vi ska legalisera för att det är inbjudande o ja det är en extremt beroende framkallande substans sen kan ni dra den där med alkohol o tobak visst det är skadeverkningar på det med men inte o jämföra med psykiska skadeverkningarna cannabis ger nöjd med svaret?
Och vilket inlägg syftar du på nu?
Så vi har ~1,31MILJONER vandrande zombies i Sverige.
Du måste väl själv inse hur absurt påstående det är.

Benzo och opiater är extremt beroende framkallande, cannabis kan man inte kalla mer än vanebildande.

Nej vi är inte nöjda med "svaret, just pga du inte ett nått svar.
Enda du presenterar är personliga angrepp och floskler, saklighet, logik och fakta är det total avsaknad av i dina inlägg.
Citera
2013-09-15, 19:15
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Jo, det är personangrepp att angripa debattören snarare än dennes argument.
Citat:
jag vill inte ha vandrande zombies som tycker synd om sig själva o klagar samhället utan att själv göra något för att förbättra[...]
Att du inte ser ironin där förbryllar mig.
Citat:
[...]tycker inte vi ska legalisera för att det är inbjudande[...]
Vilket är väldigt lustigt med tanke på att Sverige inte är alls långt under EU-snittet, trots att vi har bland västvärldens hårdaste lagar. Precis som jag påpekat tidigare skiljer det bara några få procentenheter på andelen som har prövat cannabis i Sverige respektive Nederländerna. Över 1.3 miljoner svenskar har redan prövat cannabis, trots den hårda lagstiftningen.
Citat:
[...]det är en extremt beroende framkallande substans[...]
Eftersom det är ett psykiskt beroende är det helt och hållet i betraktarens ögon.
Citat:
nöjd med svaret?
Nej, inte direkt. Du upprepar samma sak som du redan har skrivit innan. Du har däremot svårt att svara på våra motargument, och väljer istället en enkel väg - personangrepp efter personangrepp.
Senast redigerad av tj. 2013-09-15 kl. 19:22.
Citera
2013-09-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmas1
Sluta undvika frågan, snälla!

På vilket sätt är cannabis skadeverkningar en parameter i debatten?

Bump
Citera
2013-09-15, 19:26
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och vilket inlägg syftar du på nu?
Så vi har ~1,31MILJONER vandrande zombies i Sverige.
Du måste väl själv inse hur absurt påstående det är.

Benzo och opiater är extremt beroende framkallande, cannabis kan man inte kalla mer än vanebildande.

Nej vi är inte nöjda med "svaret, just pga du inte ett nått svar.
Enda du presenterar är personliga angrepp och floskler, saklighet, logik och fakta är det total avsaknad av i dina inlägg.

cannabis är beroende framkallande (psykiskt) den fakta du har är knappast trolig!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in