2012-11-28, 12:20
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxTrollet
Det finns väl en gammal historia från Öland(?) där ett gäng invandrarungdomar drar runt och muckar gräl med allt och alla. När de möter motstånd från ett gäng "huliganer" (från lid- eller linköping?) drar de fram kniven för att vända på situationen och en svensk kille dör. Det var väl något år sedan men det här ligger nog i linje med detta? SMR-killen står upp där andra viker undan.

Finns några historier om när SMR:are, knivhugger folk.
Citera
2012-11-28, 12:54
Medlem
Klart att det är den svenske killens fel! Hur ska ett barn kunna utföra en sådan hemsk handling. Offret ska ju dessutom bli pilot så där råder ju inga tvivel om vem som är skyldig. Ska man bli pilot så kan man uppföra sig och visa respekt och vara vänlig mot andra!
Citera
2012-11-28, 12:57
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botteupp
Klart att det är den svenske killens fel! Hur ska ett barn kunna utföra en sådan hemsk handling. Offret ska ju dessutom bli pilot så där råder ju inga tvivel om vem som är skyldig. Ska man bli pilot så kan man uppföra sig och visa respekt och vara vänlig mot andra!

Haha jag vet inte om det stämmer med piloter. Men man kan se ett tydligt mönster med SMR medlemmar och knivar, inte första gången någon av deras medlemmar knivhugger någon eller blir tagen med kniv. Just nu är tre av deras andra medlemmar misstänkta för ett mord i Vallentuna.
Citera
2012-11-28, 13:04
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Det är alltså helst uteslutet för dig att en nazist från SMR som just nu har 3 andra medlemmar misstänkta för ett knivmord, ett dussin medlemmar som är dömda för brott mot knivlagen och andra våldsbrott, skulle kunna ha knivhuggit BO?

Detta är alltså helt uteslutet och det grundar du på vadå?

Nä. Du lägger bara orden i munnen. Jag har aldrig påstått något med säkerhet. Däremot framkommer nu bilden av att "offret" är en kepsblatte vid namn Aret Temelci från ett ökänt gäng kallat "Österängen boys"/"Ö-Boys". Antagligen figurerar Arets bror i denna artikel:

http://www.jnytt.se/nyhet/50470/laxhjalp-och-schysst-hang-pa-birkagarden

Ställs det i samband med vad Antons polare sagt, att "invandraren drog en kniv" så klarnar bilden iaf. i min tankevärld om hur situationen kan ha sett ut.

Här är alltså vad Antons polare sägs ha sagt:

Citat:
Anton har med en kompis gått till Willys för att handla under dreamhack. Ett antal invandrare (ca 7 st) har blockerat vägen för dem. Anton brydde sig inte om dem utan gick igenom varefter tjafs uppstod. Anton har sedan blivit överfallen och misshandlad. Samma källa, en kamrat till Anton, hävdar att en av invandrarna dragit en kniv som invandraren själv råkat få i sig.
Senast redigerad av IngenKommentar 2012-11-28 kl. 13:08.
Citera
2012-11-28, 13:07
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKommentar
Nä. Du lägger bara orden i munnen. Jag har aldrig påstått något med säkerhet. Däremot framkommer nu bilden av att "offret" är en kepsblatte från ett gäng kallat "Österängen boys"/"Ö-Boys".

Hur framkommer det från bilden att offret är en "kepsblatte" vad det nu är, är med i ett gäng?
Är det för att en släkting till honom bär keps? Är keps exlusivt reserverade för svenska 15 åringar?
Varför har du ordet offret inom citationstecken, ifrågasätter du att han blivit knivhuggen?
Citera
2012-11-28, 13:16
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:
Hur framkommer det från bilden att offret är en "kepsblatte" vad det nu är, är med i ett gäng?
Varför har du ordet offret inom citationstecken, ifrågasätter du att han blivit knivhuggen?

Uppgifter gör gällande att det är Aret själv dragit kniven och sedan själv fått den i sig. I så fall är det fel att benämna honom som "offer" utan citattecken. En svarting som drar kniv mot en svensk är i mina ögon inget "offer" även om det slutar med att han får sin egen kniv i sig.

Uppgifterna går isär, det kan vi konstatera. Personligen tycker jag att det låter orimligt att 15-åriga Aret jagat en person som är 3 år äldre 10 meter. Såtillvida Aret inte haft en kniv i sin hand.

Det luktar skitsnack och framtida mened av delar av de sk. ögonvittnena, som "inte såg pga. backens lutning" vad som eg. skedde då Aret fick kniven i sig.

Edit: Kepsblattar är blattar med kepsar. Ofta hänger de utanför McDonalds där de står och spottar nötskal på marken. De brukar även sitta längst bak i bussar och spela hög musik från sina mobiler. De gillar att råna folk och utföra fega attacker mot svenskar. Förstår du ordets innebörd då?
Senast redigerad av IngenKommentar 2012-11-28 kl. 13:22.
Citera
2012-11-28, 13:26
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Uppgifter gör gällande att det är Aret själv dragit kniven och sedan själv fått den i sig. I så fall är det fel att benämna honom som "offer" utan citattecken. En svarting som drar kniv mot en svensk är i mina ögon inget "offer" även om det slutar med att han får sin egen kniv i sig.

Uppgifterna går isär, det kan vi konstatera. Personligen tycker jag att det låter orimligt att 15-åriga Aret jagat en person som är 3 år äldre 10 meter. Såtillvida Aret inte haft en kniv i sin hand.

Det luktar skitsnack och framtida mened av delar av de sk. ögonvittnena, som "inte såg pga. backens lutning" vad som eg. skedde då Aret fick kniven i sig.

Svara på mina ursprungliga frågor nu, hur framkommer det genom bilden på offrets släkting att offret är med i ett gäng? Nu är det alltså en 15 åring som tydligen är med i ett gäng och den slutsatsen kan vi dra av att en person som är släkt med offret har keps på sig i en fritidsgård där denne får läxhjälp? Har jag förstått det rätt nu? Så för att en utav offrets släktingar bär keps kan vi nu komma till slutsatsen att offret brukar käka nötter, spotta på marken och råna svenskar?
Jösses, med det resonemanget måste nog många personer jag har bekantskap med vara riktigt dåliga människor, bära keps liksom, fy faaaan!!!

Ja som sagt, det är tämligen normalt att en nasse tror på en historia som en annan nasse skriver på internet baserat på en tredje nasses uppgifter, som inte kan påvisa några som helst bevis för sin historia. Kom igen det blir patetiskt, även du måste nog förstå att folk har svårigheter med trovärigheten i er historia?
Citera
2012-11-28, 13:40
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:
Svara på mina ursprungliga frågor nu, hur framkommer det genom bilden på offrets släkting att offret är med i ett gäng? Nu är det alltså en 15 åring som tydligen är med i ett gäng och den slutsatsen kan vi dra av att en person som är släkt med offret har keps på sig i en fritidsgård där denne får läxhjälp? Har jag förstått det rätt nu? Så för att en utav offrets släktingar bär keps kan vi nu komma till slutsatsen att offret brukar käka nötter, spotta på marken och råna svenskar?
Jösses, med det resonemanget måste nog många personer jag har bekantskap med vara riktigt dåliga människor, bära keps liksom, fy faaaan!!!

Ja som sagt, det är tämligen normalt att en nasse tror på en historia som en annan nasse skriver på internet baserat på en tredje nasses uppgifter, som inte kan påvisa några som helst bevis för sin historia. Kom igen det blir patetiskt, även du måste nog förstå att folk har svårigheter med trovärigheten i er historia?

Det vi sysslar med i denna tråd är mest spekulationer och ställa version mot version. Jag vet vad Antons polare sagt. Och jag vet vad anonyma personer i denna tråd skrivit.

Jag målar upp den bild som i mina ögon är mest rimlig. Det vi hört är att Aret Temelci pekats ut som en gangster från gänget "Österängen boys"/"Ö-Boys" tidigt i tråden. Detta eftersom det ökända gängets inblandning i händelsen direkt kommer på tal. Vi har med största sannolikhet bild på hans bror, så att vi får ett hum om vilket blatteklientel som rör sig i samma kretsar som Aret:

http://www.jnytt.se/nyhet/50470/laxhjalp-och-schysst-hang-pa-birkagarden

Enligt Antons polare ska det ha handlat om cirka 7 st "invandrare" i det gäng som Aret befunnit sig på platsen med. Aret ska dragit kniv i handgemänget med Anton. Aret fick den själv i sig.

I mina ögon klarnar bilden, även om det är möjligt att jag har fel. Och din bild av händelsen ser annorlunda ut. Vad är det som vi behöver reda ut mer?

Dessutom figurerar det hot på Twitter med avsändare "support_oboyz", som har hotat folk på Anton Helgessons twitter-lista:

Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Det är inte vad den 15-åriga babbens "gangster"polare påstår på Twitter:
https://twitter.com/support_oboyz/status/273080388472172545

Det är nog bäst att alla passar sig för det högintelligenta Ö-boyz gänget

Motståndsrörelsen och en hel del andra personer ska tydligen känna sig "träffade" av någon sorts hot:
https://twitter.com/support_oboyz/status/273078461898301440
https://twitter.com/support_oboyz/status/273079092893589504

Känns faktiskt för genuint efterblivet för att vara något annat än en riktig blatte bakom det där Twitterkontot.

Exakt vad det är för hjon som ligger bakom de efterblivna hoten vet jag inte. Men det skulle inte förvåna mig ifall det visar sig att det verkligen är en kepsblatte.
Senast redigerad av IngenKommentar 2012-11-28 kl. 13:52.
Citera
2012-11-28, 16:37
Medlem
Grymgrossistens avatar
Citat:
Anton har med en kompis gått till Willys för att handla under dreamhack. Ett antal invandrare (ca 7 st) har blockerat vägen för dem. Anton brydde sig inte om dem utan gick igenom varefter tjafs uppstod. Anton har sedan blivit överfallen och misshandlad. Samma källa, en kamrat till Anton, hävdar att en av invandrarna dragit en kniv som invandraren själv råkat få i sig.
Du kan fan i mig inte mena allvar att Aret tappade kniven och fick den i ryggen, nacken och att han sedan skar sig själv på axeln? Ni kan skriva hur mycket skit ni än vill här men sanningen kommer komma fram och den inavlade Anton Helgesson kommer få sitt fängelsestraff.

Till alla Antons mobbade vänner som följer den här tråden på Flashback, gå till närmaste pizzeria och köp en kebabrulle eller något.
Citera
2012-11-28, 17:04
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grymgrossisten
Du kan fan i mig inte mena allvar att Aret tappade kniven och fick den i ryggen, nacken och att han sedan skar sig själv på axeln? Ni kan skriva hur mycket skit ni än vill här men sanningen kommer komma fram och den inavlade Anton Helgesson kommer få sitt fängelsestraff.

Till alla Antons mobbade vänner som följer den här tråden på Flashback, gå till närmaste pizzeria och köp en kebabrulle eller något.

Ingen som påstått att Aret skurit sig själv. Det som påstås är att Aret varit den som dragit kniv, och att han sedermera fått den i sig själv. Antagligen efter att han jagat Anton 10 meter.

Det är bara spekulationer. Men läs genom tråden så förstår du varifrån resonemanget kommer.

Och nej, jag köper inte mat från svartingar. Både av ekonomiska såväl som av hygieniska orsaker.
Citera
2012-11-28, 20:15
Medlem
symers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liberacion
Det är väl ingen högoddsare att det är en deltagare från DH som har råkat illa ut. Tyvärr driver det runt en massa ungdomsgäng på Österängen som hotar, rånar och vandaliserar. Polisen har satt in extra resurser, frivilliga föreningar har skickat ut vuxna för att vandra runt och sprida ett lugn. Tyvärr verkar ingenting hjälpa. Stadsdelen är nästan lika illa som Råslätt i dag. Det är rån, våldtäkter, mordförsök, bilbränder och allt möjligt.

Om det nu är som du säger att det driver runt ungdomsgäng i Jönköping för att mucka gräl hade det väl inte varit så konstigt om Aret Temelci, (Jönköping bo?), faktiskt hade med sig en kniv. Hoten på twitter spär också på teorin att han är en wannabe gängmedlem som kanske är kapabel till att bära kniv.

Kollade även upp namnet på facebook, http://www.facebook.com/profile.php?id=1789902597&fref=ts, det här var det ända som kom upp. Kan någon bekräfta att det är honom? Vet någon om vännerna Anton var på dreamhack med också umgås i samma kretsar som Anton?
Citera
2012-11-28, 21:34
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symer
Om det nu är som du säger att det driver runt ungdomsgäng i Jönköping för att mucka gräl hade det väl inte varit så konstigt om Aret Temelci, (Jönköping bo?), faktiskt hade med sig en kniv. Hoten på twitter spär också på teorin att han är en wannabe gängmedlem som kanske är kapabel till att bära kniv.

Kollade även upp namnet på facebook, http://www.facebook.com/profile.php?id=1789902597&fref=ts, det här var det ända som kom upp. Kan någon bekräfta att det är honom? Vet någon om vännerna Anton var på dreamhack med också umgås i samma kretsar som Anton?

Bra grävt. Givetvis är det rätt Aret Temelci som i sann blatteanda har gudfadern och diverse skjutvapen på sin Facebook:

http://i.imgur.com/qYzFw.png
http://i.imgur.com/fnFdq.png
http://i.imgur.com/WgFLo.png

Bilden av en 15-åring kepsblatte från ett gäng kallat "Östängen boys"/"Ö-boys" stärks alltså. Att killen jagat Anton 10 meter under handgemänget, varpå han mystiskt försvunnit ur de blattevänliga ögonvittnenas synfält, som "inte såg pga. backens lutning", för att sedan anträffas huggen låter än mer lättgenomskådligt.

Aret har troligtvis dragit kniv, därefter jagat Anton med kniven varpå något skett som gjort att han själv fått den i sig och sedan har Aret legat på backen och ylat om att han blivit huggen. Precis som Antons polare sa från början.
Senast redigerad av IngenKommentar 2012-11-28 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in