2012-11-22, 21:51
Medlem
En ung man knivskars i Jönköping vid 18-tiden ikväll.
Mannen ska vara svårt skadad, dock inte livshotande.
En person har gripits misstänkt för mordförsök alternativt dråpförsök, enligt Jönköpingspolisen.
Larmet om knivöverfallet kom in till polisen strax efter klockan 18.
Offret ska ha huggits ner vid Österängens centrum i Jönköping, enligt ett pressmeddelande från Länssjukhuset Ryhov.

Någon som har en aning vem denna är? bor ganska nära området kring österängen.. min lille bror är runt 15.. kan tänkas att det är ganska stökigt när DH drar igång men undrar om någon har varit där kanske? eller om någon vet vem den skadade är och/eller vem som gjorde detta?

Läs mer på -->
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15821423.ab
http://www.jnytt.se/nyhet/51291/ung-...ng--man-gripen
Senast redigerad av Kvickline 2012-11-22 kl. 21:56.
Citera
2012-11-22, 21:56
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvickline
En ung man knivskars i Jönköping vid 18-tiden ikväll.
Mannen ska vara svårt skadad, dock inte livshotande.
En person har gripits misstänkt för mordförsök alternativt dråpförsök, enligt Jönköpingspolisen.
Larmet om knivöverfallet kom in till polisen strax efter klockan 18.
Offret ska ha huggits ner vid Österängens centrum i Jönköping, enligt ett pressmeddelande från Länssjukhuset Ryhov.

Någon som har en aning vem denna är? bor ganska nära området kring österängen.. min lille bror är runt 15.. kan tänkas att det är ganska stökigt när DH drar igång men undrar om någon har varit där kanske? eller om någon vet vem den skadade är och/eller vem som gjorde detta?

Läs mer på -->
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15821423.ab

Det enda stökiga runt DH är blattar som drar runt och ska försöka sno så mycket de(om man ens kan kalla de för just de) kan. DH brukar annars vara rätt "vänlig" av sig. Det händer hela tiden varje gång tyvärr. Fast vi kan tacka våra politiker för det.
Citera
2012-11-22, 21:58
Medlem
Förra året blev en kille jag känner till hotad och rånad med kniv kanske någon som inte ville bli av med sin nya Iphone 5..
Citera
2012-11-22, 22:43
Medlem
Citat:
Tyvärr inte... men jag tänkte så många från DH någon på FB borde ha sett / Hört om det
Ryktas om Ar*t T*melci ?
Citera
2012-11-22, 22:50
Medlem
lolumadbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Ryktas om Ar*t T*melci ?

Kan du på något sätt stärka dessa spekulationer?

Österängen, öxnehaga, råslätt... Bara en massa "Soran's" där, tyvärr börjar de även dra sig in mot torpa, bäckalyckan, söder.

(Det är väl inte jätte troligt att de på DH skulle sett någonting.. Lämnar de ens lokalerna??)
Citera
2012-11-22, 22:55
Medlem
Österängens centrum = willys? Dit vandrar alla från dh för att inhandla allt.. alla är där minst några gånger trodde det var i samband med det :/
Citera
2012-11-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolumadbro
Kan du på något sätt stärka dessa spekulationer?

Österängen, öxnehaga, råslätt... Bara en massa "Soran's" där, tyvärr börjar de även dra sig in mot torpa, bäckalyckan, söder.

(Det är väl inte jätte troligt att de på DH skulle sett någonting.. Lämnar de ens lokalerna??)
Sorry, bara något jag snappat upp via fejjan av folk från just Österängen.
Citera
2012-11-22, 23:32
Medlem
Citat:
Österängens centrum = willys? Dit vandrar alla från dh för att inhandla allt.. alla är där minst några gånger trodde det var i samband med det :/
Ja, Österängens centrum är huset med bland annat Willys. Min syrra jobbar där, kan fråga henne och se om hon vet något.
Citera
2012-11-22, 23:38
Medlem
liberacions avatar
Det är väl ingen högoddsare att det är en deltagare från DH som har råkat illa ut. Tyvärr driver det runt en massa ungdomsgäng på Österängen som hotar, rånar och vandaliserar. Polisen har satt in extra resurser, frivilliga föreningar har skickat ut vuxna för att vandra runt och sprida ett lugn. Tyvärr verkar ingenting hjälpa. Stadsdelen är nästan lika illa som Råslätt i dag. Det är rån, våldtäkter, mordförsök, bilbränder och allt möjligt.
Citera
2012-11-22, 23:45
Medlem
Några rasister från DreamHack hoppade på en kille när han var på väg hem med sina kompisar. De högg honom i nacken, ryggen och magen. Han fick en punkterad lunga. Men han klarade sig, och mår bra. En av rasisterna åkte fast. Rasisterna trodde förmodligen att eftersom att de kom från en annan stad skulle ingen känna igen dem, eller ta fast dem.
Senast redigerad av Flashbackkonto4 2012-11-22 kl. 23:58.
Citera
2012-11-22, 23:50
Medlem
lolumadbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackkonto4
Några rasister från DreamHack hoppade på en kille när han var på väg hem med sina kompisar, de högg honom i nacken, ryggen och magen. Han fick en punkterad lunga. Men han klarade sig, och mår bra. En av rasisterna åkte fast.

????
Hände detta nyligen?

Alla småkillar på DH är väl rasister bakom skärmarna? Är det inte så? (Bara min generella uppfattning)..

Men vart och när hände detta?
Citera
2012-11-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolumadbro
????
Hände detta nyligen?

Alla småkillar på DH är väl rasister bakom skärmarna? Är det inte så? (Bara min generella uppfattning)..

Men vart och när hände detta?

Runt 18:00, en bit ifrån Willy:s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in