är du seriös nu? jag är 100 % säker på att offret inte hade något vapen alls på sig. jag såg när bråket utbröt så jag är säker på min sak, och som jag redan sagt är aret stor av sig medans Anton är byggd tanigare. jag kan inte tvinga dig att lita på mina ord, men eftersom jag är ögonvittne så vore det ologiskt att inte lita på det . Du diskuterar om nått du TROR medans jag diskuterar om nått jag VET och har SETT.
är du seriös nu? jag är 100 % säker på att offret inte hade något vapen alls på sig. jag såg när bråket utbröt så jag är säker på min sak, och som jag redan sagt är aret stor av sig medans Anton är byggd tanigare. jag kan inte tvinga dig att lita på mina ord, men eftersom jag är ögonvittne så vore det ologiskt att inte lita på det . Du diskuterar om nått du TROR medans jag diskuterar om nått jag VET och har SETT.
Men kan man hävda att Anton har handlat i nödvärn? Eftersom ni i grupp, med hatbrottsmotiv, attackerar honom oprovocerat när han ska in i butiken.
Men kan man hävda att Anton har handlat i nödvärn? Eftersom ni i grupp, med hatbrottsmotiv, attackerar honom oprovocerat när han ska in i butiken.
Enligt vänner till B.O är det inte så händelseförloppet utspelar sig. De hävdar att Anton oprovocerat sparkat ner B.O's fot från en bänk, samt kläckt ur sig en spydig kommentar angående hans etniska härkomst. Sedan uppmanat B.O att följa med ut och lösa konflikten 'man mot man'.
Jag känner själv inte till händelsen mer än det som har skrivits här, samt det som media uttalar sig om. Så det vore trevligt att få FAKTA för en gångs skull..
En fråga; är det inte ett hatbrottsmotiv när GM gör antydningar på BO's etnicitet?
det va ANTON som gick på OFFRET inte tvärtom. anton provocerade offret genom att säga " kom vi löser det utanför". det va 1 mot 1. de va inget gäng mot anton vet inte var du får din information ifrån ,men hursomhelst så e den felaktig.
det va ANTON som gick på OFFRET inte tvärtom. anton provocerade offret genom att säga " kom vi löser det utanför". det va 1 mot 1. de va inget gäng mot anton vet inte var du får din information ifrån ,men hursomhelst så e den felaktig.
Bäste blatte. Du menar alltså att kepsblatten inte var omgiven av andra kepsblattar? Var du själv på platsen tillsammans med "offret"?
jag kom dit direkt före allt hände. han va inte omringad av "blattar" , han gick ut själv medans hans kompisar stannade ett par meter tillbaka. samma avstånd som antons kompisar stod på. jag är bekant med offret.
du har ingen aning om vad du talar om . du verkar låta dina egna personliga åsikter koppla bort förnuftet. en 15 åring blev huggen tre gånger av en 18 årig nazist. spelar etnicitet någon roll här helt seriöst? 2-3 cm ifrån hjärtat kom ett av huggen. 15 år är han.
Fast något säger mig att du snackar skit.
Alla vet att invandrar-gäng som detta "ö-boys" eller vad småbarnen kallar sig många gånger spenderar dagarna med att glida runt och leta offer för att kunna visa för varandra att de är tuffast och har längst kuk.
Och att det inte skulle ha varit något gäng emot anton finner jag ganska osannolikt då nollarna av dessa slag nästan alltid ger sig folk i numerärt underläge för att garanterat kunna visa vilka hårdingar de är(och för att de är värdelösa på att slåss). Sedan kan man undra vad sannolikheten är att man tar med sig en kniv på DH och framför allt släpar med sig den när man ska gå och handla käk på Willys?
Jag gissar även genom ditt nick att du har någon koppling till BO.
Om du har det kan du upplysa dina kamrater om att de är fruktansvärt kul att leka tuff när man är 15, men om 5-10 år kommer samtliga tuffingar troligtvis vända burgare på donken eller pendla mellan olika skitjobb. För verkligheten kommer att komma ikapp.
Jag skyddar inte något våld av något slag men när man är så feg och ynklig att man gömmer sig bakom en skärm och hotar oskyldiga människor för de råkar vara familj eller vänner med GM har man absolut noll trovärdighet. Hoppas era föräldrar är stolta över er.
Att döma av din taskiga Svenska och att dina enda inlägg här på flashback beträffar just denna tråden. Får det mig att tro du är en av Arets kompisar, vilket betyder p.g.a. att ni är "broshor" får jag lite svårt att lita på just dig. Misstänker även att flashbackkonto4 är en osäker källa också.
Själv tycker jag att det är mer sannolikt att ett invandrargäng som är ute efter att mucka gräl en mysig lördagkväll (vilket Jönköping tidigare haft problem med under dreamhack) tar med sig en kniv än att en besökare från Dreamhack påväg till affären för att köpa läsk och godis beväpnar sig. Kan tänka mig att kniven i själva verket inte var planerad att använda, utan endast en statusgrej ibland 15-åringarna.
Citat:
Flera olika personer som P4 Jönköping pratar med på Österängen berättar samstämmigt att den misstänkta gärningsmannen muckade med 15-åringen genom att sparka på hans fötter. Ett bråk som efter flera hårda ord fortsatte utanför byggnaden, men som fick ett abrupt slut när den misstänkta mannen drog kniv och högg 15-åringen upprepade gånger. Det berättar vittnena.
Tycker här hänger ihop med vad flashbackkonto4 och osterengenkonto säger. Två nyskapande konton som gör allt för att sprida "sanningen".
JAG tror...
...att ni har ett litet gäng ni kallar ö-boyz, en extremt pinsamhändelse uppstod när ni på muckade gräl på dreamhack, antar att Anton inte var den enda ni muckade med. När Anton som är med i SMR fick skit över sig klarade han inte av det, han tjafsade emot, antagligen extremt rasistiska kommentarer. Dumt gjort, hela gänget hoppade på honom, han fick stryck och sprang, en liten kille han ifatt honom med sin "muckagrälkniv" som egentligen inte vart tänkt att användas, något gick snett och denna gången var det tyvärr 15-åringen som åkte på däng.
"Gänget" ö-boyz vill sedan täcka upp historien och framstå som de tunga gäng de egentligen vill vara. Till P4 berättar de tillsammans historien, jag gissar på att de listat ut vad de ska säga för att det ska verka trovärdigt. Men tyvärr ö-boyz, jag tror inte ni är för gangster för att dingla med benen i väntan på bussen en lördag kväll när det är årets event i stan. Jag tror ni hänger och tjuvröker och mäter era kukar i form av att skrika, hojta och vara otrevliga mot DH besökare, hängde på busshållplatsen gjorde ni dock säkert.
Hoppas också ni inte låter eran 15 år gamla kompis gå iväg och prata "man mot man" med en 3 år äldre nazist som enligt er utsago varit väldigt aggressiv. Sedan hoten mot Antons familj på twitter visar ju inte direkt på att ni är särskilt bra på att vända andra kinden till mot någon som sätter sig upp mot er.
Som ni förstod är det vad jag tror och det grundar jag endast på spekulationer, men det är det som får mig att tro att Anton tyvärr kan vara offret i denna historien. Att han är SMR medlem får mig såklart att förstå varför så många utgår ifrån att det var han som muckade gräl.
flashbackkonto4 och osterengenkonto, varför är ni så fruktansvärt gedigna att övertyga alla andra om det här? Jag vet iallafall ifall min kompis i mitt ö-boyz gäng hade klantat sig med kniven hade jag också försökt att övertyga så många jag kunde om hur tungt ö-boyz verkligen är.
anledningen till att jag vill övertyga er är att jag är den enda här som vet sanningen. ni låter era rasistiska åsikter koppla bort logiken som jag har sagt ett x antal gånger. Offret hade ingen kniv på sig, det va inte ett gäng "blattar " mot en svensk eller hur ni nu har målat upp det i huvudet. Om det var en svensk som blev huggen hur skulle det vara då? då skulle ni stå på offrets sida eller hur? men nu när det råkar vara en invandrare så vägrar ni erkänna att gärningsmannen gjorde fel och är skyldig för mordförsök.