Citat:
Ursprungligen postat av osterengenkonto
jag är ett av offrets kompisar . jag kom till platsen 2 minuter före allting hände. jag såg anton grabba tag i min kompis och hörde honom säga " häng med ut här, vi kan ta det utanför". Båda gick ut och det uppstod lite tjaffs och några nävar svingades. Anton slog första slaget men fick sedan två tillbaka i självförsvar vilket fick Anton att fumla tillbaka. Min kompis går ifrån platsen när anton springer förbi och knuffar till honom. Min kompis försökte grabba tag i Anton och jagade honom cirka 10 meter . jag går uppåt mot riktingen dom sprang mot , men min vy blockerades för backens lutning så allt jag hann uppfatta sedan va att Anton springer ifrån min kompis. och han ligger böjd på marken och skriker " han högg mig ". jag ringde därefter ambulansen .
Jasså, så
Aret Temelci heter "offret". Här har vi med största sannolikhet en person ur Arets familj:
http://www.jnytt.se/nyhet/50470/laxhjalp-och-schysst-hang-pa-birkagarden
"Offret" är alltså en kepsblatte från ett gangstergäng kallat "Österängen boys"/"Ö-Boys".
De två sk. anonyma vittnena till händelsen
råkar även visst utelämna delen där den lille kepsblatten sägs ha dragit kniv enligt Antons polare. "Vyn blockerades för backens lutning" heter det. Kanske därför som Anton först sprang? Att en äcklig liten kepsblatte annars skulle få en tre år äldre person på flykt låter osannolikt.
Är uppvuxen runt sådana där gäng och vet hur de ena sekunden kan vara sjukt aggressiva och kaxiga och i nästa sekund då polis kommer framställa sig som världens offer.