2012-11-27, 19:07
Medlem
norra-sidans avatar
Precis som i Vallentuna har smr satt knivar i händerna på barn. För ska man prata om barn här så tycker jag gärningsmannen ( i vallentunaga männen) är att klassas som barn, hur mycket cigg dom en får köpa på ica.
Är det en taktik från smr, be dom under eller runt 18 att köra med knivar för att dom äldre ska slippa längre straff? Om detta är fallet kanske man borde ha lite impulskurser med grabbarna. Fortsätter dom i denna takt har dom ju inga svenskar kvar att rädda. hälften tog den hemska mångkulturen och den andra halvan högg helt enkelt smr ihjäl i bara förbifarten.
Citera
2012-11-27, 21:41
Medlem
Jag är tillbaka med lite mer information om händelsen. Jag har pratat med några av killarna som var där när det här skedde och vad jag kom fram till är att det här hände:

15-åringen och hans kompisar satt inne i Willy:s och väntade på bussen. 15-åringen hade en av sina fötter på bänken som han satt på. Anton och hans kompisar gick runt i Willy:s och muckade gräl med allt och alla. De hade till exempel daskat till nacken på en gammal man i kassakön och sedan utmanat honom att "göra någonting åt saken". Anton och hans kompisar gick förbi 15-åringen och hans kompisar. Anton sparkade ner 15-åringens fot från bänken och skrek:

-Du hör inte hemma här! Så beté dig inte som att du gör det, blattejävel!

Det här ledde till en verbal dispyt mellan Anton och 15-åringen. Anton greppade tag i 15-åringens jacka och sa åt honom att följa med ut så att de kunde lösa det "man mot man". 15-åringen gick ut med Anton. Även fast att Anton slog första slaget när 15-åringen inte var beredd, så slog 15-åringen ner Anton och en av Antons kompisar som hoppade på 15-åringen när han såg att Anton var i underläge. Anton ställde sig upp och började springa. 15-åringen jagade Anton en kort bit, men vände sedan om för att gå tillbaka till sina kompisar. När Anton såg att 15-åringen hade vänt sig om tog Anton tillfället i akt och drog fram sin kniv. Han sprang fram till 15-åringen och högg honom i ryggen. 15-åringen föll till marken, och Anton högg honom två gånger till när han låg ner, en gång i nacken och en gång i magen (ledde till en punkterad lunga). Han skar även 15-åringens axel.
Senast redigerad av Flashbackkonto4 2012-11-27 kl. 21:51.
Citera
2012-11-27, 21:56
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackkonto4
Jag är tillbaka med lite mer information om händelsen. Jag har pratat med några av killarna som var där när det här skedde och vad jag kom fram till är att det här hände:

15-åringen och hans kompisar satt inne i Willy:s och väntade på bussen. 15-åringen hade en av sina fötter på bänken som han satt på. Anton och hans kompisar gick runt i Willy:s och muckade gräl med allt och alla. De hade till exempel daskat till nacken på en gammal man i kassakön och sedan utmanat honom att "göra någonting åt saken". Anton och hans kompisar gick förbi 15-åringen och hans kompisar. Anton sparkade ner 15-åringens fot från bänken och skrek:

-Du hör inte hemma här! Så beté dig inte som att du gör det, blattejävel!

Det här ledde till en verbal dispyt mellan Anton och 15-åringen. Anton greppade tag i 15-åringens jacka och sa åt honom att följa med ut så att de kunde lösa det "man mot man". 15-åringen gick ut med Anton. Även fast att Anton slog första slaget när 15-åringen inte var beredd, så slog 15-åringen ner Anton och en av Antons kompisar som hoppade på 15-åringen när han såg att Anton var i underläge. Anton ställde sig upp och började springa. 15-åringen jagade Anton en kort bit, men vände sedan om för att gå tillbaka till sina kompisar. När Anton såg att 15-åringen hade vänt sig om tog Anton tillfället i akt och drog fram sin kniv. Han sprang fram till 15-åringen och högg honom i ryggen. 15-åringen föll till marken, och Anton högg honom två gånger till när han låg ner, en gång i nacken och en gång i magen (ledde till en punkterad lunga). Han skar även 15-åringens axel.

Fanns det vittnen till händelsen? Nassar har ju bode här i tråden och i andra trådar påstått att Anton Helgesson blev omringad av 15 åringen och hans polare och knivhögg därefter 15 åringen med dennes kniv.
Citera
2012-11-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Fanns det vittnen till händelsen? Nassar har ju bode här i tråden och i andra trådar påstått att Anton Helgesson blev omringad av 15 åringen och hans polare och knivhögg därefter 15 åringen med dennes kniv.

Ja, det här är vad jag har hört från några av 15-åringens kompisar och andra vittnen som var på plats när det här hände.
Citera
2012-11-27, 22:01
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ja, det här är vad jag har hört från några av 15-åringens kompisar och andra vittnen som var på plats när det här hände.

Så det är i princip skit snack om att nassen, Anton Helgesson, knivhögg en 15 åring i självförsvar? Där ser man, antagligen har väl dessa pojkar och andra vittnen även berättat om detta för polisen?
Citera
2012-11-27, 22:04
Medlem
Citat:
Så det är i princip skit snack om att nassen, Anton Helgesson, knivhögg en 15 åring i självförsvar? Där ser man, antagligen har väl dessa pojkar och andra vittnen även berättat om detta för polisen?

Ja, att Anton Helgesson högg en 15-åring tre gånger i självförsvar är skitsnack. Jag hoppas att de har berättat det här för polisen.
Citera
2012-11-27, 22:50
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norra-sidan
Precis som i Vallentuna har smr satt knivar i händerna på barn. För ska man prata om barn här så tycker jag gärningsmannen ( i vallentunaga männen) är att klassas som barn, hur mycket cigg dom en får köpa på ica.
Är det en taktik från smr, be dom under eller runt 18 att köra med knivar för att dom äldre ska slippa längre straff? Om detta är fallet kanske man borde ha lite impulskurser med grabbarna. Fortsätter dom i denna takt har dom ju inga svenskar kvar att rädda. hälften tog den hemska mångkulturen och den andra halvan högg helt enkelt smr ihjäl i bara förbifarten.
Grattis till nytt rekord i skitsnack!

1) Vi vet inte vem som bar kniv.
2) Motståndsrörelsen satt varken "knivar i händerna" på någon här eller i Vallentuna.

Angående den alternativa versionen som presenterats i tråden får vi väl se vem som har rätt till slut. Själv hoppas och tror jag att svartskallarna sprider desinformation som någon nu sprider här också.
Citera
2012-11-27, 22:57
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Angående den alternativa versionen som presenterats i tråden får vi väl se vem som har rätt till slut. Själv hoppas och tror jag att svartskallarna sprider desinformation som någon nu sprider här också.

Alternativa versionen? Hahaha när fan blev en version officiell? Jag måste ha missat det mötet, hur gjorde ni när ni utsåg den officiella versionen?

Vad för motiv tror du att offrets polare har att sitta på flashback och ljuga? Ni SMR.are har ju dock äldigt uppenbara anledningar till att sitta och ljuga. Användaren Flashbackkonto4 påstår ju att det finns flera vittnen till händelsen och att polisen tagit del utav deras berättelser, så nog kommer vi att få se hur det ligger till.
Citera
2012-11-27, 23:27
Medlem
2ShadesOfPitchBlacks avatar
Citat:
Vad för motiv tror du att offrets polare har att sitta på flashback och ljuga? Ni SMR.are har ju dock äldigt uppenbara anledningar till att sitta och ljuga.

Och det har inte ni åsiktsmotståndare då menar du?

Inget är ju uppklarat än, allt är ju enbart spekulationer. Men vem vet. "Expressen" kanske kommer med sensationella anonyma tips i det här fallet också.
Citera
2012-11-27, 23:39
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2ShadesOfPitchBlack
Och det har inte ni åsiktsmotståndare då menar du?

Inget är ju uppklarat än, allt är ju enbart spekulationer. Men vem vet. "Expressen" kanske kommer med sensationella anonyma tips i det här fallet också.

Nu är det ju inte jag som har spekulerat i det ena eller det andra, utan personer för mig okända skriver ju i tråden, personer som dessutom verkar känna BO och vittnen.
Citera
2012-11-27, 23:41
Medlem
IngenKommentars avatar
Citat:
Ja, att Anton Helgesson högg en 15-åring tre gånger i självförsvar är skitsnack. Jag hoppas att de har berättat det här för polisen.

Enl. dig så är 15-åringen en ninja som nitar två stycken elaka rasister, varpå han fegt huggs i ryggen tre gånger?

Det är ju uppenbart att du är någon närstående till svartingarna ifall man går genom din posthistorik. Redan samma kväll visste du att det var "rasister" och att "en åkt fast".

Blev du svettig tidigare idag då du läste vad Antons polare sägs ha sagt? Helt plötsligt kanske det inte handlade om ett 15-årigt blattebarn som råkat ut för elaka rasister, utan om att han stått i gäng och givit sig på en eller två svenskar, och dessutom dragit kniv.
Senast redigerad av IngenKommentar 2012-11-27 kl. 23:44.
Citera
2012-11-28, 00:21
Medlem
lolumadbros avatar
Citat:

Skulle detta hänt en vän till mig så hade jag givetvis berättat vad jag sett för polisen. Tvivlar inte en sekund på att även BO's kompisar som bevittnade händelsen har sagt vad de såg.

Vi får helt enkelt vänta tills domen faller. Känns onödigt att spekulera i vad som har och vad som inte har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in