Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Hur troligt tror du det är att 15 åringar i stundens hetta, när de blivit knivhuggna ett flertal gånger och fått bl.a lungan punkterad springer och gör sig av med en kniv? Nu när vi ändå spekulerar tror jag det är mycket troligare att den som hugger tar kniven med sig när han ger sig av och inte lämnar kniven i offret.
Ja, så kan det vara, att GM, tar med sig kniven, eller så tar Arets polare kniven och slänger den eftersom de inte vill man skall fatta att Aret hade med sig kniven. Men jag är böjd att hålla med dig om att det antagligen är GM som har dumpat kniven eftersom det antagligen var han som hade den sist.
Däremot kommer det vara försvårande för Aret när det visar sig att han själv hade med sig kniven till Willys. Det blir inte så lätt att sitta och gnälla om otäcka nazister och farliga rasister när man själv har valt att plocka med sig kniven ut, då kan man lätt tänka sig att man har räknat med bråk och dessutom kommer det bli lite intressanta resonemang kring uppsåtsfrågan. Vem hade egentligen uppsåt till vad? På vems hemmaplan var man och vem/vilka hade egentligen övertaget (till en början) i situationen? Kanske kände sig kepsblattarna säkra eftersom de var fler och de visste om att Aret satt med kniven i fickan när Anton (mer eller mindre ensam nationell) kom förbi?
Jag kan lätt vända på steken och i rätten säga att kepsblattarna provocerade fram situationen om det visar sig att Aret satt på kniven och att Anton handlade i nödvärn (ensam vs ett kepsblattegäng med kniv) men att han brukade övervåld (vilket jag ifos är tveksamt till om det var utifrån att babianerna var flera och dessutom drog kniv).