2015-09-29, 01:16
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuget
Varför skulle du passa dåligt i de forumen du nämner? Det finns ju regler att följa så du borde väl kunna moderera där lika bra som i andra trådar. Kanske hade det därför också varit bättre att ha moderatorer som inte var intresserade av politik och inte hade någon politisk agenda att moderera i politiska trådar. Det finns ju ett regelverk att följa så vad kan gå fel? Chrille jag tycker att du kan föregå med gott exempel och byta med graffittimoderatorn imorgon.
Det jag antar att "Chrille" menar är att han inte är det minsta intresserad av graffiti eller droger, och därför inte insatt i ämnet. Vi gör detta på gratis på vår fritid, och att moderera ett forum man har noll intresse av är iaf inget jag skulle ställa upp på.
Citera
2015-09-29, 01:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Mothugg?
Du babblar!När du inget vet om trådar som avhandlar annat än VVS och Stopp i toaletter,skriver du babbel om användare som får sina inlägg raderade för att admins vägrar avsätta sina rabiata moderatorer eller ändra något i regelverket.
Får du medalj för att försvara orättvisor?
Vad jag vet om trådar har du inte en susning om. Dessutom bevisar du bara nu att du är helt okapabel att hålla dig till ämnet och istället bara glider mer och mer OT genom att angripa mig. Ett solklart bevis för att du och dina gelikar inte förstår varför ni får varningar för OT och inlägg raderade i de trådar du påstår att jag inte vet något om.

Du får allt ta och gå tillbaka till ämnet om du ska slippa undvika raderingar och varningar här också. Jag glider i alla fall inte längre ner i det persongreppsträsk som du inte verkar förstå att du står upp till halsen i.
Citera
2015-09-29, 01:25
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, det var ju också ett patetiskt exempel på ett världsomvälvande avslöjande av en moderators felaktiga agerande. En moderator är både en moderator och en vanlig användare. Nu hade uttryck från båda roller skrivits i samma inlägg. Det är ju en skandal så man dånar. Avgå alla! Var det allt du hade att komma med, så tycker jag synd om dig. Herre jösses! Det är ju inte ett exempel ens. Bevisa något när de inte modererar efter regler eller när de modererar efter egna personliga åsikter istället.
Naturligtvis ett exempel på hur en moderator efter sina personliga åsikter utsätter en användare för andras missaktning och samtidigt stryper användaren med moderatorhatten på.
Misskötseln hade eskalerat till ogreppbara nivåer om inte admin hade stoppat diskussionen i tid.
Misskötsel!
Citera
2015-09-29, 01:27
Medlem
lirareflashbacks avatar
Det mest otroliga med denna tråd får anses vara alla mod's enorma talamod att ens bemota de manga absurda pastaenden som finns i traden.
Men det kanske är en del av "en större - och naturligtvis rasistisk - komplott", även det ;-)
Citera
2015-09-29, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Det jag antar att "Chrille" menar är att han inte är det minsta intresserad av graffiti eller droger, och därför inte insatt i ämnet. Vi gör detta på gratis på vår fritid, och att moderera ett forum man har noll intresse av är iaf inget jag skulle ställa upp på.
men du hjorten jag har hört av många moderatorer att ni modererar för att ni tror att ni gör en god insats för yttrandefriheten. Inte för att det ska vara kul. Det varken kan eller ska vara kul ju eftersom ni har ett regelverk att följa oavsett ämne. Du ska inte påverka trådar pga/tack vare att du har ett intresse för ämnet. Du skulle väl bara kunna läsa och debattera i de trådar med ämnen du gillar utan att vara moderator om det var kul du ville ha.
Citera
2015-09-29, 01:39
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
men du hjorten jag har hört av många moderatorer att ni modererar för att ni tror att ni gör en god insats för yttrandefriheten. Inte för att det ska vara kul. Det varken kan eller ska vara kul ju eftersom ni har ett regelverk att följa oavsett ämne. Du ska inte påverka trådar pga/tack vare att du har ett intresse för ämnet. Du skulle väl bara kunna läsa och debattera i de trådar med ämnen du gillar utan att vara moderator om det var kul du ville ha.
Så det kan inte vara både och? Du får det att låta som att modsen sätter på datorn och suckar djupt innan de loggar in på flashback. "Jag vill egentligen inte göra detta, men jag måste rädda yttrandefriheten!!!" Vad tror du om oss egentligen?

Och nej, moderatorer ska inte påverka trådar.
Citera
2015-09-29, 01:40
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vad jag vet om trådar har du inte en susning om. Dessutom bevisar du bara nu att du är helt okapabel att hålla dig till ämnet och istället bara glider mer och mer OT genom att angripa mig. Ett solklart bevis för att du och dina gelikar inte förstår varför ni får varningar för OT och inlägg raderade i de trådar du påstår att jag inte vet något om.

Du får allt ta och gå tillbaka till ämnet om du ska slippa undvika raderingar och varningar här också. Jag glider i alla fall inte längre ner i det persongreppsträsk som du inte verkar förstå att du står upp till halsen i.
Sure,VVS-skribenten som uttalar sig om konspirationer när användare utsätts för rasism.Nä,jag vet inte vad du vet om andra trådar men påpekade din historik med tanke på att du hela tiden kommer in i tråden och anklagar andra för saker.
Naturligtvis vet du heller inte vad jag vet och själv sett hända i trådar där du bevisligen inte ofta skriver.
Citera
2015-09-29, 01:44
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:

Det torde knappast foreligga en konflikt/dold agenda/komplott/konspiration av nagot slag (inte ens i den mest paranoida persons forestallningsvarld) bara för att någon vill göra en god insats för yttrandefriheten genom att vara moderator i ett forum där vederborande DESSUTOM har ett genuint intresse för ämnena i forumet.
Citera
2015-09-29, 01:46
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirareflashback
Det mest otroliga med denna tråd får anses vara alla mod's enorma talamod att ens bemota de manga absurda pastaenden som finns i traden.
Men det kanske är en del av "en större - och naturligtvis rasistisk - komplott", även det ;-)
Det kan också vara tvärtom.Att utsatta användare har tålamod och inte vill att några knäppskallars komplott ska gå ut över övriga moderatorer.
Citera
2015-09-29, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Så det kan inte vara både och? Du får det att låta som att modsen sätter på datorn och suckar djupt innan de loggar in på flashback. "Jag vill egentligen inte göra detta, men jag måste rädda yttrandefriheten!!!" Vad tror du om oss egentligen?

Och nej, moderatorer ska inte påverka trådar.
Kan inte vara arg på dig hjortis eftersom du hänger i trådar som "Bonde söker fru", "Präst söker fru" & "Min anaconda har feber- vad gör jag nu?" och därför inte upplever det vi gör som debatterar i politiska trådar. Som jag har antytt tidigare så förstår jag att du och liknande moderatorer har noll att säga till om när det kommer till att ta upp med de tuffa grabbarna på politk att de har gjort fel. Varför skulle du ens göra det om jag bad dig? Du jobbar ju gratis & du väntar på att "Skånska omgifta hemmafruar" ska börja så att det blir lite fart i den tråden. Jag förstår dig dock. Hellre det än att tjafsa med moderatorer för en användares räkning, gratis också och dessutom om ett inlägg i en tråd i ett ämne du är totalt ointresserad av.
Citera
2015-09-29, 02:12
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Kan inte vara arg på dig hjortis eftersom du hänger i trådar som "Bonde söker fru", "Präst söker fru" & "Min anaconda har feber- vad gör jag nu?" och därför inte upplever det vi gör som debatterar i politiska trådar. Som jag har antytt tidigare så förstår jag att du och liknande moderatorer har noll att säga till om när det kommer till att ta upp med de tuffa grabbarna på politk att de har gjort fel. Varför skulle du ens göra det om jag bad dig? Du jobbar ju gratis & du väntar på att "Skånska omgifta hemmafruar" ska börja så att det blir lite fart i den tråden. Jag förstår dig dock. Hellre det än att tjafsa med moderatorer för en användares räkning, gratis också och dessutom om ett inlägg i en tråd i ett ämne du är totalt ointresserad av.
Fast då kommer vi ju tillbaka till det som skrivits tidigare - alla varningar granskas av alla mods i en ohörsamhetspoll. Och om det gäller raderade inlägg i en tråd, inlägg som är raderade enbart för att moderatorn försöker att styra diskussionen, så tycker jag absolut att du ska be någon annan mod eller admin att kolla upp dem. Jag gör det gärna, om du vill.

I nuläget är det enda bevis vi har en tråd där modden i fråga gjorde fel då han blandade personliga åsikter och moderatormeddelande i samma inlägg, och det är något han redan bett om ursäkt för. Du däremot har hävdat att konton stängs av utan förvarning för att personen bakom är vänster. Det är en ganska stark anklagelse och jag skulle gärna se bevis för detta.
Citera
2015-09-29, 02:14
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:

Han har redan sagt att "nej, moderatorer ska inte påverka trådar."
Vad mer kan han göra eller säga för att du skall bli nojd? Annat an att fullt ut hålla med dig i allt du sager forstass, vilket han ju bara kan gora om han faktiskt anser att du har rätt i allt :-)
Själv skulle jag aldrig kolla på bonde söker fru, men om en moderator är intresserad av det, so what?
Det forandrar ju knappast det faktum att en mod endast foljer sina instruktioner på FB oavsett om han/hon är intresserad av tv program, matlagning, politik, onani eller ekorrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in