2012-11-20, 21:09
Medlem
EnDronts avatar
Jag tycker inte det, jag har fått en varning tidigare. Direkt efter var jag givetvis upprörd men när jag såg tillbaka på det förstod jag varför (hade gått extremt OT i en diskussion i I&I). Däremot finns det ju en överrepresentation av SD:are här på forumet, det skulle säkert kunna vara likadant med moderatorerna, men jag upplever det som att de brukar vara objektiva och rättvisa.
Citera
2012-11-20, 21:15
Bannlyst
Orsaken varför era anti-SD inlägg tas bort är för att ni efter ett par minuter börjar med trams och offtopic.

"HAHAHA jevla rasistbögjävel heil mångkultur" och sedan så kommer alla obligatoriska "+1" svaren.

Sådana som är anti-SD brukar väldigt sällan hålla sig från personangrepp i mer än 5 minuter i princip. Ska bli intressant om ett par dagar när SSU kommer på besök

Mods kommer att vara helt svettiga efter all trams och offtopic från alla arga SSUare som tycker att deras känsloargument borde räcka.
Citera
2012-11-20, 21:15
Medlem
quincys avatar
Min högst subjektiva uppfattning är samma som dig, TS. Tycker det verkar som att både inlägg och trådar i politik-delen som inte är starkt "höger" verkar bli strängare modererade (men såklart gör de även ofta helt rätta beslut). Som jag märkt har det hänt _minst_ tre gånger att just sådana trådar uppe i heta ämnen som haft bra fart blivit effektivt avrättade. Det utan vad jag märkt någon berättigad anledning. Mitt förtroende för moderatorernas neutralitet när det gäller politik är nästan nere på noll (och i förlängningen detsamma för flashbacks neutralitet).

Jag tror inte ens en person som ej är högerextrem skulle ORKA ha ansvaret för I&I så som den ser ut just nu, det skulle vara för många inlägg som gick en på nerverna helt enkelt. Tyvärr så kan ju ingen heller rå för att på någon nivå vara partisk och därmed medvetet eller omedvetet ta beslut baserade på ens egna åsikter och värderingar.

Med det sagt så vill jag tillägga att jag själv är mot rasism (i en vitvänliga betydelse) samt delvis mycket kritisk/delvis sympatisör till SD, och därför kanske jag fått en felaktig uppfattning då jag själv är partisk.
Senast redigerad av quincy 2012-11-20 kl. 21:20.
Citera
2012-11-20, 21:20
Medlem
JesusLovesUs avatar
Tycker det är konstigare att Mod accepterar att nästan varenda tråd som inte handlar om politik får spammas med snack om invandring.

Det är lite tråkigt faktiskt.
Citera
2012-11-20, 21:57
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quincy
Jag tror inte ens en person som ej är högerextrem skulle ORKA ha ansvaret för I&I så som den ser ut just nu, det skulle vara för många inlägg som gick en på nerverna helt enkelt. Tyvärr så kan ju ingen heller rå för att på någon nivå vara partisk och därmed medvetet eller omedvetet ta beslut baserade på ens egna åsikter och värderingar.

Jag är inte högerextrem och en av moderatorerna i I&I

Det finns många som har rasistiska åsikter men de måste ju också få uttrycka sig. Att det skulle vara partisk moderering är skitsnack. Så länge som man följer reglerna så är inläggen kvar, oavsett vad man vill diskutera.

Problemet är att många ur den s.k. "antirasistiska" sidan inte lyckas hålla sig ifrån att tramsa och att posta off-topic. Att då skylla på att moderatorerna är partiska blir bara patetiskt. Ta eget ansvar, följ reglerna och höj nivån.
Citera
2012-11-20, 22:23
Medlem
quincys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag är inte högerextrem och en av moderatorerna i I&I

Det finns många som har rasistiska åsikter men de måste ju också få uttrycka sig. Att det skulle vara partisk moderering är skitsnack. Så länge som man följer reglerna så är inläggen kvar, oavsett vad man vill diskutera.

Problemet är att många ur den s.k. "antirasistiska" sidan inte lyckas hålla sig ifrån att tramsa och att posta off-topic. Att då skylla på att moderatorerna är partiska blir bara patetiskt. Ta eget ansvar, följ reglerna och höj nivån.
Okej, bra att jag delvis har fel åtminstone!

Sen som någon annan sa så skulle det vara bra om invandringsdiskussioner i större utsträckning lyckas att hållas borta ur andra ämnen och diskussioner. Bra tjatigt i längden att läsa om "kulturberikning" och andra bevingade uttryck nästan oavsett vilket ämne man läser.

Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Nu har ju TS lyckats bli avstängd iaf, så jag antar att denna tråd inte gav honom någon lärdom om hur man slutar tramsa.
Eller så bekräftades hans tes.
Citera
2012-11-20, 23:21
Medlem
Börjar bli lite trött på detta rasistkort som dyker upp mer och mer, borde likställas med "2:an".

Fortfarande har TS inte presenterat någon form av bevis att fina topic-inlägg har blivit raderade.

Att man har svårt att motivera dagens invandring, har jag full förståelse för.
Men att Moderatorerna måste "bevisa" att dom inte är rasister, är ju bara löjligt.
Citera
2012-11-21, 01:17
Medlem
Jag såg till att följa alla reglerna och ändå blev tre av mina inlägg raderade av moderatorer på integrationsforumet idag. De mest innehållsrika jag gjort har ockås tagits bort. Den här tråden skapade jag nyligen https://www.flashback.org/t2013758

Nog är det många rasister bland moderatorerna.
Senast redigerad av hornybrat 2012-11-21 kl. 01:17. Anledning: ...
Citera
2012-11-21, 02:55
Medlem
JesusLovesUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind

Fortfarande har TS inte presenterat någon form av bevis att fina topic-inlägg har blivit raderade.

Ts är avstängd
Citera
2012-11-21, 07:08
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornybrat
Jag såg till att följa alla reglerna och ändå blev tre av mina inlägg raderade av moderatorer på integrationsforumet idag. De mest innehållsrika jag gjort har ockås tagits bort. Den här tråden skapade jag nyligen https://www.flashback.org/t2013758

Så vad sa "rasse-modsen" när du pm:ade dem?
Citera
2012-11-21, 08:02
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornybrat

Fast nu ljuger du, och det vet du mycket väl om. Jag har kollat igenom tråden i fråga, och där har du fått ett inlägg raderat - ett inlägg som i huvudsak går ut på att du kallar någon annan för idiot.

Kollar man sen vidare för att se ifall du fått något annat med substans felaktigt bortplockat så dyker pärlor som "idiot javisst", "onödig kommentar asså. du måste vara en idiot av rank" och "mitt bajs flyter i din mun. ditt hjärta är gjort av bajs" upp. Totalt har du åtta inlägg raderade, och alla raderingar är korrekta.

Kritisera gärna ifall någon gör fel, men ska du ljuga så försök anstränga dig lite så du inte gör bort dig som nu.
Citera
2012-11-21, 08:08
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast nu ljuger du, och det vet du mycket väl om. Jag har kollat igenom tråden i fråga, och där har du fått ett inlägg raderat - ett inlägg som i huvudsak går ut på att du kallar någon annan för idiot.

Kollar man sen vidare för att se ifall du fått något annat med substans felaktigt bortplockat så dyker pärlor som "idiot javisst", "onödig kommentar asså. du måste vara en idiot av rank" och "mitt bajs flyter i din mun. ditt hjärta är gjort av bajs" upp. Totalt har du åtta inlägg raderade, och alla raderingar är korrekta.

Kritisera gärna ifall någon gör fel, men ska du ljuga så försök anstränga dig lite så du inte gör bort dig som nu.

Det är inte första gången en användare försöker krydda historian bakom varningar och försöker framstå som oskyldig, antagligen inte sista heller..

Jag personligen är inte rasist, och på rak arm kommer jag inte på någon annan moderator som jag vet är rasist.

Som tidigare nämnts - bryter ett inlägg mot reglerna så raderas det givetvis, och varning delas ut om nödvändigt. Inga konstigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in