2012-11-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phantom
Eftersom hela forumet är kraftigt överbefolkat av människor med rasistiska åsikter så skulle det förvåna mig mycket om inte detsamma gäller moderatorerna.

+1

Därför jag undrar det och när alla mina inlägg tar borta
Citera
2012-11-20, 17:03
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU5
Så fort man gör några inlägg emot SD;are och rasism då får man massa varning och blir avsträngar.

Min fråga är: är Moderator rasister här på FB? Ni som gör inlägg emot SD upplever ni samma sak?

Du har en Varning och ingen tidigare avstängning.

Min fråga är: skolkade du på mängdläran i skolan (förutom Svenskan)?
Citera
2012-11-20, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du har en Varning och ingen tidigare avstängning.

Min fråga är: skolkade du på mängdläran i skolan (förutom Svenskan)?

Du ska inte nog kolla hur varning jag har fått... Kanske en annan konto ?
Nej jag skolkade bara svenskan
Citera
2012-11-20, 17:11
Moderator
Humbugs avatar
Jag har själv publicerat kritik mot SD och har inte fått skit av andra än vanliga användare.
Varningar får man när man begår regelbrott och kritik av vare sig SD, MP, eller S ger inga varningar så länge de håller sig inom regelverket.
Citera
2012-11-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Eftersom det är väldigt många flashbackare som är SD så är det säkerligen fler som rapporterar dina inlägg om du är SD-kritisk. Det kan ju vara minsta lilla oförargliga regelöverträdelse, men det är ju också ett sätt att "vinna debatten". Lite tvärtom situationen som råder i exempelvis dagstidningarnas kommentarsfält.

Sedan tror jag moderatorerna moderar ganska strikt efter reglerna och inte låter sig färgas av sin politiska åskådning för mycket, även om det ibland blir en bedömningsfråga. Dessutom kan man ju överklaga om man tycker det är felaktigt.

Det var faktiskt precis vad jag tänkte.... Men moderatorer borde kolla eller tar de bara bort inlägg och skicka varning iväg?
Citera
2012-11-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPU5
Det var faktiskt precis vad jag tänkte.... Men moderatorer borde kolla eller tar de bara bort inlägg och skicka varning iväg?

Berätta nu, vad har du gjort för vettiga inlägg som gett en varning? De raderar trams, inte bra inlägg. Berätta om dina BRA inlägg som blivit raderade.
Citera
2012-11-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Berätta nu, vad har du gjort för vettiga inlägg som gett en varning? De raderar trams, inte bra inlägg. Berätta om dina BRA inlägg som blivit raderade.

Det hände ju många gånger men en gång jag sa att SD anhöriga har högre våldsbrott än inv. Och lite till... Kommer ej exakt men det var sånt
Citera
2012-11-20, 17:46
Medlem
Fina Gubbens avatar
Visst kan det vara så att vissa moderatorer är det, men det kan även vara som så att ingen är det. Fast egentligen spelar det ingen roll då moderatorer endast raderar regelbrytande inlägg.
Citera
2012-11-20, 18:44
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cetkin
Saker som jag utan vidare skulle kunna säga i direktsänd radio eller TV har jag blivit varnad för här på Flashback, forumet som säger sig stå för yttrandefrihet på riktigt. Den sortens begränsningar verkar inte finnas för rasister och fascister av olika schatteringar. Du har alldeles rätt.

Man får fortfarande säga sådana saker på Flashback. Men först och främst ska man kunna klara av enkla men grundläggande saker. Man ska tex placera tråden i rätt forumsdel. Sedan ska det man skriver hålla sig till ämnet. Man får tex väldigt gärna skriva om SD, men det passar inte i alla trådar.

Om du har många raderade inlägg, så beror det säkert på att dina inlägg är tramsiga eller att de inte håller sig till ämnet (för vad tråden handlar om). Det beror på att man ska följa regelverket, inte för att moderatorerna är rasister eller vill förbjuda vissa åsikter..
Citera
2012-11-20, 19:06
Medlem
Lär dig skriva korrekta inlägg och följa reglerna här på forumet så slipper du få dina inlägg borttagna.

Citera
2012-11-20, 19:18
Bannlyst
Jag kan säga så här, har blivit avstängd ett antal gånger för ot/trams.
När jag sen kollar ”dagen efter” kan jag hålla med, samtidigt ett problem då inte alla ot som jag upplever som värre blir avstängda.
Ibland känner man sej som utvald, detta värmer mitt hjärta faktiskt. Jag har klivit över en tröskel där den enkla människan mod inte förstår, hänger inte med.
Sedan kan vissa ot-inlägg kännas konstiga ryckta ur sitt sammanhang, ett stort problem där modsen inte kan/orkar sätta sej in en lördagskväll, fullt förståeligt då de själva är kanonfulla och privat håller på med motbjudande saker….
Citera
2012-11-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick.Long
Jag kan säga så här, har blivit avstängd ett antal gånger för ot/trams.
När jag sen kollar ”dagen efter” kan jag hålla med, samtidigt ett problem då inte alla ot som jag upplever som värre blir avstängda.
Ibland känner man sej som utvald, detta värmer mitt hjärta faktiskt. Jag har klivit över en tröskel där den enkla människan mod inte förstår, hänger inte med.
Sedan kan vissa ot-inlägg kännas konstiga ryckta ur sitt sammanhang, ett stort problem där modsen inte kan/orkar sätta sej in en lördagskväll, fullt förståeligt då de själva är kanonfulla och privat håller på med motbjudande saker….

Det kände mig som utvald efter ett antal gånger avstängd då skit jag i min användnamn och skaffa ett nytt då kanske slipper jag vara utvald
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in