Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-06, 13:21
  #121
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Bryggeriet Kopparbergs redovisar ett rörelseresultat på 45,9 miljoner kronor för det första kvartalet 2022 (42,0).

Resultatet före skatt uppgick till 40,9 miljoner kronor (41,6).

Nettoomsättningen uppgick till 369 miljoner kronor (328).

https://www.avanza.se/placera/telegr...n-kr-1-kv.html

Aktien handlas mest i sidledes vilket är lite tråkigt. Hoppas vi får se ett rejält försäljningslyft nu under sommaren.
Citera
2023-02-21, 20:28
  #122
Medlem
Isnatts avatar
Årsrapport imorgon!
Citera
2023-08-23, 09:01
  #123
Medlem
Isnatts avatar
Q2 rapport idag. Aktien upp 8% i skrivande stund.
https://www.placera.se/placera/teleg...-fjolaret.html

Måste lägga in ett klagomål. Kopparbergs instagram lägger ofta upp fina härliga bilder, men senaste månaden, under folks ledighet och semester då dom borde kunna posta en säljande bild om dagen så har det varit stendött, inte ett inlägg på en månad. Kopparbergs produkter köps nog ofta på lust och sug, (till skillnad från mjölk och diesel som man behöver) att då inte posta är riktigt dåligt.
Citera
2023-11-02, 20:15
  #124
Medlem
Ett fint svenskt bryggeri med god direktavkastning är väl värt lite uppmärksamhet ändå och särskilt då det är goda produkter som erbjuds? Bättre att stå på rätt sida av baren som man brukar säga även om det är valfritt. Dricker man produkten kanske man ska äga aktien? Och det finns ju även alkoholfria alternativ.
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2023-11-02 kl. 20:28.
Citera
2023-11-02, 21:13
  #125
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ett fint svenskt bryggeri med god direktavkastning är väl värt lite uppmärksamhet ändå och särskilt då det är goda produkter som erbjuds? Bättre att stå på rätt sida av baren som man brukar säga även om det är valfritt. Dricker man produkten kanske man ska äga aktien? Och det finns ju även alkoholfria alternativ.

Är det inte bättre att köpa enorma Carlsberg som har en lägre värdering och är mer diversifierade gällande produkter och marknader.
Citera
2023-11-02, 21:30
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Är det inte bättre att köpa enorma Carlsberg som har en lägre värdering och är mer diversifierade gällande produkter och marknader.
Det kan det nog mycket väl vara men de spelar också i en klass för sig. Jag kan samtidigt tycka om att äga i ett svenskt bolag vars produkter ibland har möte med mina läppar.
Citera
2023-11-02, 21:50
  #127
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det kan det nog mycket väl vara men de spelar också i en klass för sig. Jag kan samtidigt tycka om att äga i ett svenskt bolag vars produkter ibland har möte med mina läppar.

Jo, jag har spanat lite på Kopparbergs också. Alkisölen Sofiero är härligt anti-ESG.
Citera
2023-11-03, 12:01
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Jo, jag har spanat lite på Kopparbergs också. Alkisölen Sofiero är härligt anti-ESG.
Så är det, också spännande med deras PUB kedja och hur den kan utvecklas?
Citera
2024-02-12, 09:03
  #129
Medlem
Kanastras avatar
Varför är Kopparbergs gråmarkerat i min depå? Går inte att klicka på heller. Har avanza.

Edit: Nu är det som vanligt igen
__________________
Senast redigerad av Kanastra 2024-02-12 kl. 09:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback