2024-05-28, 22:04
Medlem
Kanastras avatar
John Scott tar ver tgif lokal. Extremt hg hyra.
Jag har bara varit p John Scott's p avenyn men r lite orolig, finns det vinstmarginaler fr att klara detta? r i regel ganska sm marginaler inom restaurang.

https://www.placera.se/placera/teleg...radgarden.html
Citera
2024-11-28, 21:38
Medlem
1871s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
r det inte bttre att kpa enorma Carlsberg som har en lgre vrdering och r mer diversifierade gllande produkter och marknader.
Bda har samma problem, det sups fr lite. En frdel med Koppar jmfrt med Carl r att Koppar inte r beroende av frsljning i Kina.

Fast pubdden i England r vl inte s mycket positivare fr Koppar.

Slutsats: Undvik bda.
Citera
2025-01-17, 17:40
Medlem
https://www.borskollen.se/nyheter/27...exportframgang
"EU diskuterar nya regler fr vad som fr kallas cider, vilket kan pverka den svenska marknaden. Frslaget mter motstnd frn nordiska lnder, medan Frankrike och Spanien vill ha striktare regler. Den svenska cidern, som Kopparbergs, kan pverkas av de nya reglerna."

"I Sverige krvs det att minst 15 procent av en ciderprodukt bestr av jst fruktjuice av pple och/eller pron. Detta str i kontrast till lnder som Frankrike och Spanien, dr 100 procent juiceinnehll r normen.

EU-kommissionens nya frslag freslr ett minimuminnehll av 50 procent juice. Detta frslag har mtts med skepsis i de nordiska lnderna dr stad cider r populr."

"Kopparbergs Bryggeri, en ledande svensk producent av cider, str infr potentiella frndringar om EU:s nya regler infrs. Fretaget, som r knt fr sina stade ciderprodukter, har varit framgngsrikt p bde den svenska och internationella marknaden.

Med dessa potentiella regler kan den svenska ciderns framtida export pverkas."

Hur kommer detta att pverka frsljningen och blir det kade produktionskostnader fr Kopparbergs?
Citera
2025-01-17, 18:24
Medlem
Det r en kul aktie att ga nd. Jag rknar inte med ngon strre vinst och kan ven ta en frlust. Det r ett mindre innehav i min portflj men gillar konceptet och produkterna. Om folk brjar dricka mindre s r vl ven det ngot positivt? De har en del alkoholfria alternativ som de nog skulle kunna utveckla mer. Att de har egna krogar r bra och dr kan de utveckla konceptet och utbudet naturligtvis. 👍
Citera
2025-02-18, 17:18
Medlem
Kanastras avatar
rsrapport imorgon.
Citera
2025-08-23, 11:38
Medlem
DenverAirports avatar
Nio rs kenvandring.
Citera
2025-08-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Nio rs kenvandring.
Det r drfr man inte ska satsa p enbart en aktie.
Men jag beklagar verkligen!
Citera
2025-08-24, 13:17
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det r drfr man inte ska satsa p enbart en aktie.
Men jag beklagar verkligen!

Jag har aldrig gt den men spanade. Det som r sjukt r att VDn alltid r s njd varje kvartal. Mlar upp en fantastisk framtidsbild men levererar aldrig.
Citera
2025-08-24, 19:15
Medlem
younggun50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Nio rs kenvandring.

Har varit en ganska geners utdelning en gng per r s de som haft aktien lnge har kunnat tnjuta de rliga pengarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in