Citat:
Ursprungligen postat av
Prop
Jag tycker att det är dags för en kvinnlig AMK-medlem. Får vi bot på den här grabbigheten med.
Personligen så struntar jag i vilket kön, hudfärg eller sexuell läggning de nya medlemmarna har. Huvudsaken är att de är roliga att lyssna på. Om det sedan innebär att Martin kommer sitta där om några veckor med tre vita heterosexuella män eller två svarta lesbiska kvinnor och en enbent könsbytare från Marocko saknar betydelse för mig.
Sedan förstår jag inte riktigt vad det är för grabbighet du snackar om (bortsett från det näst sista avsnittet med Kringlan)? Kan du ge några konkreta exempel? Var stämningen för grabbig när David och Nisse satt och pratade om nagellack? Eller när man enhälligt påtalade vilken idiot SD:s Rickard Wall som tyckte att romska kvinnor skulle ta sig ur sin fattigdom genom att gifta sig med svenska män?
Hur defineras ens "grabbighet"? Innebär det att det dras grova skämt om våldtäkter och dylikt samt avsaknad av snack om patriarkala maktstrukturer, mansplaining, manspreading osv? I så fall behöver ju inte en kvinnlig medlem nödvändigtvis innebära att AMK blir mindre grabbighet eftersom det finns en hel drös med kvinnliga komiker som har en betydligt "grabbigare" humor än någon av killarna som ingått i AMK (t.ex. Elinor Svensson och Petrina Solange).