2015-11-27, 10:59
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NKK1975
Ja, Albin är förmodligen den av de tre som har störst intresse av att gå med i AMK. Han har väl ingenting vid sidan av standupen? Anton har ju musiken och Simon har musiken, serietecknandet, sin egen podcast och sin standupshow.

Jag har suttit och googlat lite på potentiella efterträdare till Fritte, Nisse och David inom standupbranschen men utbudet verkar tyvärr vara ganska begränsat. Potentiella nyrekryter bör inte vara alltför stora och etablerade eller jobba inom public service eller på någon av de stora komersiella TV- och radiokanalerna. De måste också vara bosatta i Stockholm. Kvar efter att ha gallrat bort alla de som inte uppfyller dessa tre kriterier är i princip enbart Ahmed Behran, Branne Pavlovic, Anton Magnusson, Albin Olsson, Isak Jansson, Carl Stanley, Henrik Nyblom, Felicia Tomala, Elinor Svensson, Felicia Jackson, Evelyn Mok och K Svensson. Kanske ändå blir så att Martin får leta ersättare utanför standupbranschen?

Vad vore egentligen drömuppsättningen? Martin Soneby, Erik Ekstrand, Bobbo Krull och Peter Apelgren? Calle Schulman vore också ett roligt alternativ. Jag vet att många starkt ogillar honom men jag tycker att han kan ha sina stunder och jag tror att han skulle kunna leverera i rätt miljö där det inte finns någon producent eller chef som tyglar eller håller honom tillbaka.

Erik Ekstrand vore sjukt kul.
Gillar även tanken om Calle Schulman - folk må hata honom, men han är fan rolig. Har skönt garv också, smittande

Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Calle Schulman är en fjant, men när han brukade ringa in till brorsans program på Radio 1 gjorde min dag när det brukade sändas.

https://www.youtube.com/watch?v=ZNC2-FYxp50

Guld, så jävla kul.
Minns när jag hörde det första gången - satt på tunnelbanan och skrattade rakt ut.
Rekommenderar verkligen folk att lyssna på den - även dom andra (dvs del 1 och 3)
Senast redigerad av TrumanBurbank 2015-11-27 kl. 11:23.
Citera
2015-11-27, 11:27
Medlem
swimp78s avatar
Jag tror martin kan ha det lite svårt att få ihop massa personer varje dag i flera veckor

Han borde släppa morgonshow-formatet och istället satsat på en veckopodd med gäster

Lättare att få ihop 3 per vecka än 12..
Citera
2015-11-27, 11:31
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NKK1975
Vad vore egentligen drömuppsättningen? Martin Soneby, Erik Ekstrand, Bobbo Krull och Peter Apelgren? Calle Schulman vore också ett roligt alternativ. Jag vet att många starkt ogillar honom men jag tycker att han kan ha sina stunder och jag tror att han skulle kunna leverera i rätt miljö där det inte finns någon producent eller chef som tyglar eller håller honom tillbaka.

Bra line-up. Släng in en comeback med David Druid i den mixen också.
Citera
2015-11-27, 11:38
Medlem
swimp78s avatar
Är det bara för mig eller är all info borta från amk morgon - patreon -sidan? Ser ingen presentation eller dylikt
Citera
2015-11-27, 12:16
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Är det bara för mig eller är all info borta från amk morgon - patreon -sidan? Ser ingen presentation eller dylikt

Den ser ut som vanligt för mig.

http://www.ladda-upp.se/files/2015/b173300.png
Citera
2015-11-27, 12:16
Medlem
blodpalts avatar
Citat:

För mig ser den ut som vanligt.
Citera
2015-11-27, 13:08
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Den ser ut som vanligt för mig.

http://www.ladda-upp.se/files/2015/b173300.png

Skumt, såhär ser den ut för mig:

http://kwout.com/cutout/w/we/7h/rwd.jpg

Ser inte längre möjligheten att se listan över de som gett pengar eller en lista över vilka delmål som insamlingen har som jag hade förut. Inte för att jag tycker det är viktigt att kunna se listan (det är väl bra att man inte kan det av integritetsskäl) men det är nån förändring på sidan som skett.
Senast redigerad av swimp78 2015-11-27 kl. 13:24.
Citera
2015-11-27, 15:23
Medlem
DolphinMelters avatar
Ja Ja Ja till Kim W. Andersson. Han har ju redan en insamling för sin macka, in med lite mer cash i den så kan han vara med varje morgon.

https://www.patreon.com/kimwandersson?ty=h
Citera
2015-11-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Calle Schulman är en fjant, men när han brukade ringa in till brorsans program på Radio 1 gjorde min dag när det brukade sändas.

https://www.youtube.com/watch?v=ZNC2-FYxp50

Jag har länge haft väldigt svårt för Calle Schulman men med tiden har han vuxit i mina ögon. Han är mer eller mindre totalt orädd och han skulle förmodligen vara en jävel på att fixa fram bra gäster till podden. Men, men, han har säkert fullt upp med betydligt större och bättre betalda projekt. Dock så vill jag minnas att han i avsnittet av Pojkdrömmar med Felix Herngren nämnde att han en gång i tiden hade ambitioner att börja köra standup.

Citat:
Skumt, såhär ser den ut för mig:

http://kwout.com/cutout/w/we/7h/rwd.jpg

Ser inte längre möjligheten att se listan över de som gett pengar eller en lista över vilka delmål som insamlingen har som jag hade förut. Inte för att jag tycker det är viktigt att kunna se listan (det är väl bra att man inte kan det av integritetsskäl) men det är nån förändring på sidan som skett.
Kan du läsa informationen på andra Patreonsidor? Jag har varit med om att Adblock har plockat bort innehåll på vissa hemsidor som inte varit reklam. Har du provat att avaktivera pluginet (om du nu använder Adblock)?

För mig ser AMK Morgons Patreonsida ut precis som vanligt och då har jag provat i tre olika webbläsare samt rensat ut webbläsarhistorik.
Citera
2015-11-27, 21:40
Medlem
Vilken soppa allt detta med AMK är/blivit. Att jag ens började lyssna från början var väl mest för jag tycker Soneby är helt fantastisk komiker. Släpper han sin löjliga PK-fasad hade han varit min favorit i Sverige. Tragiskt värre att han slagit följe med massa andra skitnödiga PK-fånar (faktum är att jag sökte "Soneby" i TSKNAS RSS-feed för att hitta avsnitten med han, innan AMK startades). Tror inte ens Nisse var sådan innan han hamnade i enkel-A AMK-gänget och hade någon slags image att leva upp till. Detta med Kringlan tycker jag känns som:
1. Enkelt sätt att få mer lyssningar/publik
2. Ursäkta sig för "nationen"
3. Komma tillbaka som en seriös podd ("med bett") med 40% mer lyssnare
Citera
2015-11-27, 23:58
Medlem
Jag tycker att det är dags för en kvinnlig AMK-medlem. Får vi bot på den här grabbigheten med.
Citera
2015-11-28, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prop
Jag tycker att det är dags för en kvinnlig AMK-medlem. Får vi bot på den här grabbigheten med.
Personligen så struntar jag i vilket kön, hudfärg eller sexuell läggning de nya medlemmarna har. Huvudsaken är att de är roliga att lyssna på. Om det sedan innebär att Martin kommer sitta där om några veckor med tre vita heterosexuella män eller två svarta lesbiska kvinnor och en enbent könsbytare från Marocko saknar betydelse för mig.

Sedan förstår jag inte riktigt vad det är för grabbighet du snackar om (bortsett från det näst sista avsnittet med Kringlan)? Kan du ge några konkreta exempel? Var stämningen för grabbig när David och Nisse satt och pratade om nagellack? Eller när man enhälligt påtalade vilken idiot SD:s Rickard Wall som tyckte att romska kvinnor skulle ta sig ur sin fattigdom genom att gifta sig med svenska män?

Hur defineras ens "grabbighet"? Innebär det att det dras grova skämt om våldtäkter och dylikt samt avsaknad av snack om patriarkala maktstrukturer, mansplaining, manspreading osv? I så fall behöver ju inte en kvinnlig medlem nödvändigtvis innebära att AMK blir mindre grabbighet eftersom det finns en hel drös med kvinnliga komiker som har en betydligt "grabbigare" humor än någon av killarna som ingått i AMK (t.ex. Elinor Svensson och Petrina Solange).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in