2017-11-02, 12:38
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Tanos Fotas är så in i helvetes jävla apkorkad. Och det är väl inget fel i det, i sig. Men det i kombination med ett tonläge som ger illusionen av att han har förstått någonting djupare, samtidigt som han är högljudd och avbryter skapar en kokande irritation hos mig.

Jag sätter allt jag någonsin ägt på att han är haschrökare och att han ställer sig tveksam till vad som verkligen hände den 11 september 2001.
Citera
2017-11-02, 12:46
Medlem
GabrielToshs avatar
Thanos säger Sorans namn vid 05:20, rätt kul. Bleepat i podversionen.
Citera
2017-11-02, 14:26
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Tanos Fotas är så in i helvetes jävla apkorkad. Och det är väl inget fel i det, i sig. Men det i kombination med ett tonläge som ger illusionen av att han har förstått någonting djupare, samtidigt som han är högljudd och avbryter skapar en kokande irritation hos mig.

Jag sätter allt jag någonsin ägt på att han är haschrökare och att han ställer sig tveksam till vad som verkligen hände den 11 september 2001.
Tycker Thanos är en skön frisk fläkt. Snacka om att ta upp elefanten i rummet ordentligt om man jämför med andra gäster.

Men fan vad Soneby är ute och cyklar med sitt våld-löser-allt resonemang.
Jag till exempel hade aldrig slagit tillbaka om jag hade blivit attackerad - inte för att jag besitter någon slags högre moral, utan för att jag är rädd för att hur det skulle det skulle utveckla sig till något värre.
Det är väl samma sak för tjejer - där tjejer oftast är svagare än killarna. Risken för att det skulle urarta är ju superhög.
Sen är det ju märkligt att han sitter och pratar skit om USAs vapenlagar men ändå kan tycka att våld löser våld.
Citera
2017-11-02, 17:23
Medlem
swimp78s avatar
Vad pratas om på komikertwitter nu?

Sonebys senaste tweet " en komiker har polisanmält en annan komiker för att ha pratat om en tredje komiker men råkat nämna namnet på den första komikern"

Branislav Pavlovich skrev något retsamt till Ahmed Berhan om att Ahmed skulle anmälts för förtal
Vet dock inte om det låg nån sanning bakom detta. Men med tanke på Sonebys tweet borde ju nåt hänt.

EDIT. aha ! https://twitter.com/martinsoneby/status/926083923326750720

Janne Westerlund har anmält någon. men vem? jag minns i nån podd i veckan att de skojade och nämnde jan bylund och janne westerlund
Senast redigerad av swimp78 2017-11-02 kl. 17:25.
Citera
2017-11-02, 17:25
Medlem
Alltså förstår inte Martin att han säger emot sig själv helt, och att allt finns på band?
Gå tillbaka och lyssna när han tourettes-droppade Virtanens namn trots att inga medier gått ut med namnet, för att "alla visste". Cissi Wallin har trots allt bara 50k följare på Instagram.
Nu vet alla att det är Soran, men då börjar han prata om "pressetiska regler" - något han skrattade åt, och hånade när Aftonbladet inte gick ut med namn innan.
Jag tycker inte alls Martin har någon skyldighet till något alls, jag efterfrågar bara lite KONSEKVENS och att han slutar fabrisera sin ståndpunkt.

Backa Thanos, jävligt äkta!
Citera
2017-11-02, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klickgolv
Alltså förstår inte Martin att han säger emot sig själv helt, och att allt finns på band?
Gå tillbaka och lyssna när han tourettes-droppade Virtanens namn trots att inga medier gått ut med namnet, för att "alla visste". Cissi Wallin har trots allt bara 50k följare på Instagram.
Nu vet alla att det är Soran, men då börjar han prata om "pressetiska regler" - något han skrattade åt, och hånade när Aftonbladet inte gick ut med namn innan.
Jag tycker inte alls Martin har någon skyldighet till något alls, jag efterfrågar bara lite KONSEKVENS och att han slutar fabrisera sin ståndpunkt.

Kan bar instämma med detta inlägg!
För en gång skull klev det in någon med bollar, som ställde relevanta frågor och funderingar kring ämnet, och hur man ska hanter det som närstående.

Hur länge kan Sonny hänvisa till pressetiska regler (läs godtyckliga branschregler) innan det blir ohållbart?

En annan intressant sak var podcasten i måndags, då säger Sonny att detta varit känt länge, hur långt är länge?
Så sent som 8:e oktober var våldtäktskurden med på AMK latenight, vad har man för ansvar om man arbetar med en våldtäktskurd som alla vet ”är lite skum”?

http://amklatenight.se
Citera
2017-11-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickgolv

Backar hundra procent detta inlägg och Thanos. Thans är en härlig fläkt som någon sa, skapar en dynamik i studion för en gångs skull. Så trött på hur alla kramar varandra, in med Thanos mer.
Citera
2017-11-02, 17:36
Medlem
Varför hänvisar Sonneby ens till de pressetiska reglerna? Har han utgivningsbevis?
Citera
2017-11-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Varför hänvisar Sonneby ens till de pressetiska reglerna? Har han utgivningsbevis?

För att komma undan med att vara en hycklare...

Han har ingen koll på pressetiska reglerna och det har knappt Aftonbladets egna journalister. Alla kvällsmedier bryter mot de pressetiska reglerna dagligen.
Citera
2017-11-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vad pratas om på komikertwitter nu?

Sonebys senaste tweet " en komiker har polisanmält en annan komiker för att ha pratat om en tredje komiker men råkat nämna namnet på den första komikern"

Branislav Pavlovich skrev något retsamt till Ahmed Berhan om att Ahmed skulle anmälts för förtal
Vet dock inte om det låg nån sanning bakom detta. Men med tanke på Sonebys tweet borde ju nåt hänt.

EDIT. aha ! https://twitter.com/martinsoneby/status/926083923326750720

Janne Westerlund har anmält någon. men vem? jag minns i nån podd i veckan att de skojade och nämnde jan bylund och janne westerlund

Framgår inte vem han anmält men det var Ahmed som sa Janne Ws namn.
Citera
2017-11-02, 18:20
Medlem
swimp78s avatar
Martin borde lagt in nåt förtydligande om att de skämtar om Bylund och Westerlund. Av nån anledning brukar ju de lite hippare komikerna skämta lite nedlåtande om Westerlund. Men i det här sammanhanget hade det sett bra ut med lite ansvar från sonebys sida.
Citera
2017-11-03, 13:28
Medlem
Theomanias avatar
Jo, Sonebys inkonsekvens och hyckleri borde stå sig självklart för var och en vid det här laget. Hela grejen om att någon "officiellt" måste gå ut med namnet innan han kan ta upp det är ju bullshit, de var ju pigga på att outa folk som det enbart ryktats om liksom, bland annat Grimlund (som fortfarande är benämnd som TV3-profilen i media mig veterligen, om det nu var han som fick kicken för några dagar sen). Samtidigt förstår jag honom en aning. Det måste vara skittufft att en snubbe man varit polare med i flera år, bjudit in när man kört AMK Late Night och vars pod man gästat i flertal gångern plötsligt outas som våldtäktsman. Därmed inte sagt att jag försvarar hyckleriet men det är fullt förståeligt enligt mig.

Det stora problemet var ju att Martin hade sån himla hög svansföring innan hela grejen kring Soran urartade. Hade han bara hållt käften om att journalister håller varandra om ryggen så hade det inte blivit lika uppenbart hur lite Martin håller på sina egna principer (eller uttalade principer). Tänkte på det redan innan Soran-grejen, att de snackade friskt om hur komiker inte håller varandra om ryggen, men jag minns att de gånger typ Pontus Enhörning indirekt kommit på tal har man gärna dragit sig för att nämna honom vid namn. Nu vet jag inte om han tagits upp i just specifikt AMK Morgon, men det här snacket om att komiker inte drar sig från att outa varandra köpte jag aldrig.

Sen fattar jag inte heller hetsen med att han ska outa namnet. Alltså visst, Soneby är ju en enorm hycklare men det har man redan fattat vid det här laget. Let's leave it at that liksom. Alla vet vem det snackas om och de som inte fattar kan googla upp det på två sekunder. Nyheter24 la fan upp tidernas sämsta pixling av Soran för några dagar sen, så det är knappast svårt att lista ut ens om man undviker Flashback och andra skvallerintresserade forum som pesten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in