2017-11-03, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Jo, Sonebys inkonsekvens och hyckleri borde stå sig självklart för var och en vid det här laget. Hela grejen om att någon "officiellt" måste gå ut med namnet innan han kan ta upp det är ju bullshit, de var ju pigga på att outa folk som det enbart ryktats om liksom, bland annat Grimlund (som fortfarande är benämnd som TV3-profilen i media mig veterligen, om det nu var han som fick kicken för några dagar sen). Samtidigt förstår jag honom en aning. Det måste vara skittufft att en snubbe man varit polare med i flera år, bjudit in när man kört AMK Late Night och vars pod man gästat i flertal gångern plötsligt outas som våldtäktsman. Därmed inte sagt att jag försvarar hyckleriet men det är fullt förståeligt enligt mig.

Det stora problemet var ju att Martin hade sån himla hög svansföring innan hela grejen kring Soran urartade. Hade han bara hållt käften om att journalister håller varandra om ryggen så hade det inte blivit lika uppenbart hur lite Martin håller på sina egna principer (eller uttalade principer). Tänkte på det redan innan Soran-grejen, att de snackade friskt om hur komiker inte håller varandra om ryggen, men jag minns att de gånger typ Pontus Enhörning indirekt kommit på tal har man gärna dragit sig för att nämna honom vid namn. Nu vet jag inte om han tagits upp i just specifikt AMK Morgon, men det här snacket om att komiker inte drar sig från att outa varandra köpte jag aldrig.

Sen fattar jag inte heller hetsen med att han ska outa namnet. Alltså visst, Soneby är ju en enorm hycklare men det har man redan fattat vid det här laget. Let's leave it at that liksom. Alla vet vem det snackas om och de som inte fattar kan googla upp det på två sekunder. Nyheter24 la fan upp tidernas sämsta pixling av Soran för några dagar sen, så det är knappast svårt att lista ut ens om man undviker Flashback och andra skvallerintresserade forum som pesten.

Tack.. Backar detta inlägg till hundra procent.

Alla mina hycklare borde podden heta från och med nu. Och alla vettiga människor borde se rakt igenom glasbordet Soneby. Isar sig lite i magen när han greppar efter halmstrån och "försvarar" sig.
Citera
2017-11-03, 14:49
Medlem
swimp78s avatar
Tror ni han åker ut på turné med våldtäktsmannen?

Jag tror pengakåthen går före etiken. Typ som när soneby med rösten tjock av upphetsning sa ”Det här Ska vi lägga ut! Det här ska vi inte klippa i! Det här kommer bli stort!” Under pågående kringlangate.
Citera
2017-11-03, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Jag tror pengakåthen går före etiken. Typ som när soneby med rösten tjock av upphetsning sa ”Det här Ska vi lägga ut! Det här ska vi inte klippa i! Det här kommer bli stort!” Under pågående kringlangate.

Ja, syftet med allt dom gör är väl att sprida sin mediokra standup, locka till sig mer publik osv

Våldtäktskurden är tyvärr ett stort affischnamn, som valt taktiken att gå under jord, omgiven av kollegor som skyddar honom, om det inte blir någon fällande dom, eller att förundersökningarna läggs ner, då kommer det inte bli känt för den halvsovande BiBsvennen som på fredagen vill varva torra skämt med lets dance och idol.

Personligen tycker jag att dom ska ställas till svars vid varje möjligt tillfälle, jag kan nästan tycka att det är okej att dom medialt inte outar våldtäktskurden, däremot Ska deras ”fans” begära är att dom tar 100% avstånd från det vederbörande är anklagad för, och om det kommer en dom ska dom bryta alla band med vederbörande.

Hör detta trötta argumentet i huvudet:

-Men det är underförstått att vi tar avstånd från det!

Ja, om det är så jävla underförstått, då ska det inte vara något problem att säga det och få det på print....
Citera
2017-11-03, 18:24
Medlem
GabrielToshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Finns inte på kartan. Soran har antagligen ingen lust att försöka genomföra ett gigg.

Martin själv har sagt i amk något i stil med att han är helt körd.

Gör samma bedömning själv. Soran är helt slut som offentlig person, poddar, standup, föreläsningar - allt. Troligtvis för all framtid. Det är verkligen årtiondets fall. Har väl lyssnat kanske 200 timmar plus på Soran i tsknas.

Folk skulle gå banans på nätet och nätstalka alla komiker som är bokade på samma kväll som Soran om han skulle försöka gigga, är jag helt övertygad om.
Citera
2017-11-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielTosh
Finns inte på kartan. Soran har antagligen ingen lust att försöka genomföra ett gigg.

Martin själv har sagt i amk något i stil med att han är helt körd.

Gör samma bedömning själv. Soran är helt slut som offentlig person, poddar, standup, föreläsningar - allt. Troligtvis för all framtid. Det är verkligen årtiondets fall. Har väl lyssnat kanske 200 timmar plus på Soran i tsknas.

Folk skulle gå banans på nätet och nätstalka alla komiker som är bokade på samma kväll som Soran om han skulle försöka gigga, är jag helt övertygad om.

Nja, han kommer bli frikänd i brist på bevis. Troligtvis kommer FU läggas ner och han kommer kunna turnea på att det är synd om han. Att bli uthängd som våldtäktsman är ju inte så kul. Exakt som det sas i AMK kommer han nog sitta på diverse morgonsoffor och sälja ännu fler biljetter.

Dock är han antagligen försäkrad för livet ekonomiskt, han kan dock gjort dumma investeringar men framstår inte som den typen.
Citera
2017-11-04, 09:03
Medlem
Martin brukar väl aldrig gå ut med namn om det rör sig om ett grövre brott? SD snubben Linus Bylund outade inte Martin tex.
Citera
2017-11-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRosa
Martin brukar väl aldrig gå ut med namn om det rör sig om ett grövre brott? SD snubben Linus Bylund outade inte Martin tex.

Har han gjort vid flertal tillfällen?
Citera
2017-11-04, 15:29
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Har han gjort vid flertal tillfällen?
Ingen outade Linus Bylund. Jag minns eftersom jag vet att jag googlade själv upp det när dom pratade om det.
Citera
2017-11-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Ingen outade Linus Bylund. Jag minns eftersom jag vet att jag googlade själv upp det när dom pratade om det.

Vid flera tillfällen efter "skandalen" har hans namn nämnts friskt. Till exempel som "skämt" att "han gjorde en Bylund" och liknande.

Citera
2017-11-04, 17:42
Medlem
Citat:
Vid flera tillfällen efter "skandalen" har hans namn nämnts friskt. Till exempel som "skämt" att "han gjorde en Bylund" och liknande.

Du har inte förväxlat det med "skämt" om Jan Bylund?
Citera
2017-11-04, 17:52
Medlem
Anberss avatar
Minns det också som att de inte outade honom. De skämtade om att det skulle vara Björn Söder tror jag. Det var inte alls bekräftat på något sätt att det var honom när de sände utan bara rykten så som jag minns det och det var därför de inte sa något. De har som föregående kommentar nämner också skämtat om att Jan Bylund skulle vara den våldtäktsåtalade komikern vilket kan vara orsaken till förvirringen.
Citera
2017-11-04, 21:26
Medlem
yooiis avatar
Citat:

Nä, det stämmer inte. De har inte nämt Linus Bylund vid namn i det sammanhanget, däremot skämtade det märkligt nog om Jan Bylund i samband med att komikern hade anmälts.

Så de är faktiskt konsekventa med vilka de hänger ut och inte hänger ut. Det enda som skaver något är Sonebys höga svansföring innan "komikern" blev anmäld.
Senast redigerad av yooii 2017-11-04 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in