2016-12-30, 18:54
  #1789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilConCarne
Jusste missade fredagsavsnittet vad kan de vara en timme kanske två varje vecka så det kanske blir 40 timmar. Om man kollar var det kostar att hyra en studio i Stockholm 1 timme så ligger de på ca 500 kr/timmen. 500 x 40 = 20000 kr per månad och vid nått tillfälle har Martin sagt att han får bra pris för att hyra studion så lär nog ligga på mindre än 20k iaf?

Orkar inte leta i tråden men har för mig att kostnaden för studion har nämnts innan och att den var betydligt dyrare än 20000 kr i månaden.
Citera
2016-12-31, 12:46
  #1790
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Orkar inte leta i tråden men har för mig att kostnaden för studion har nämnts innan och att den var betydligt dyrare än 20000 kr i månaden.

De ville ju ha in 200 000 för att göra 10 veckor á 4 gånger i veckan när de körde sin kickstarter förra våren, så jag gissar på att det är runt 20 000 per vecka. Skulle ju förklara varför Martin ville ha 8000 dollar från början, då kan han pröjsa för fyra veckor i månaden. EvilConCarne är helt ute och cyklar, eller så har han glömt en nolla i studiopriset per timme.
Citera
2017-01-01, 20:01
  #1791
Medlem
EvilConCarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
De ville ju ha in 200 000 för att göra 10 veckor á 4 gånger i veckan när de körde sin kickstarter förra våren, så jag gissar på att det är runt 20 000 per vecka. Skulle ju förklara varför Martin ville ha 8000 dollar från början, då kan han pröjsa för fyra veckor i månaden. EvilConCarne är helt ute och cyklar, eller så har han glömt en nolla i studiopriset per timme.

Okej jag må varit ute och cyklat då jag inte visste exakt vad Beppo tar per timme ursäkta men skrev att det jag trodde det kostade var baserat på vad det kostade att hyra studio i Stockholm vilket var 500 kr/h hos en studio.
Citera
2017-01-03, 09:02
  #1792
Medlem
frantiks avatar
Har börjat lyssna igenom en massa gamla avsnitt av AMK och det är ju som natt och dag. Helt annan energi-nivå och glädje i gruppen. Jag tror dom gick för hårt ut med turner, livepoddar, morronpodden. Soneby låter liksom glad och energifylld. Inte som nu där han mer och mer låter irriterad eller bara är trött.
Ärligt talat tycker jag han ska lägga ner AMK-morgon och försöka knyta an till sina gamla medlemmar.
Kvalitén den senaste tiden har faktiskt varit nedåtgående.
Det börjar bli väldigt tjatigt med tomma program som inte har något som helst styre. Det börjar bli väldigt tjatigt med att kväva kreativiteten genom att läsa nyheter ur diverse tidningar och sedan diskutera dessa.
Det börjar bli väldigt tjatigt med samma gäster (undantaget Anton, Albin, gamla AMK) som oftast är alldeles för många i studion.
Det börjar bli väldigt tröttsamt med
allt tjat om ljud, hur jobbigt det var att kliva upp tidigt, allt standup-bransch-snack-processer, att man avbryter någon som berättar en anekdot/historia med "där kommer *namn*, kom in, slå dig ner, hur är läget?" så blir det inget flow i storyn.
Det har varit för dåligt på senaste tiden.
Framförallt märker man det man lyssnar på riktiga AMK.
Trist.
Citera
2017-01-03, 09:56
  #1793
Medlem
swimp78s avatar
Inte en chans att Martin släpper sin första fasta inkomst i vuxen ålder!

Btw - vad tror ni andra komiker anser om Soneby son komiker?

Man hör ofta komiker referera till andra komikers gigg med beröm osv - men man hör ALDRIG någon nämna Martin soneby. Det känns lite som en generad tystnad kring hans värv?
Citera
2017-01-03, 09:58
  #1794
Medlem
Ronilles avatar
Tyvärr känns det som om Martin frenetiskt försöker klamra sig fast vid AMK-projektet och inte riktigt vill se hur det har förändrats. Det är inte nytänk, det är enbart slentrian med gäster utan dynamik.

Tänk om, tänk rätt som man säger. Begrav AMK och gör något nytt såsom t.ex Fritte har gjort vad gällande poddar och som uppenbarligen fungerar väl.

Har också lyssnat på gamla AMK nu när jag varit ute och sprungit i helgerna, jag skrattar verkligen genuint och har stor behållning. Nu har jag avföljt AMK-morgon och orkar inte ens bry mig.
Citera
2017-01-03, 20:20
  #1795
Medlem
Kasabianss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Inte en chans att Martin släpper sin första fasta inkomst i vuxen ålder!

Btw - vad tror ni andra komiker anser om Soneby son komiker?

Man hör ofta komiker referera till andra komikers gigg med beröm osv - men man hör ALDRIG någon nämna Martin soneby. Det känns lite som en generad tystnad kring hans värv?
Misstänker att ingen håller hans stand-up särskilt högt. Martin har sina kvaliteter som programledare men som komiker är han i mitt (och säkerligen många andras) tycke tämligen värdelös.
Citera
2017-01-03, 21:40
  #1796
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Har börjat lyssna igenom en massa gamla avsnitt av AMK och det är ju som natt och dag. Helt annan energi-nivå och glädje i gruppen. Jag tror dom gick för hårt ut med turner, livepoddar, morronpodden. Soneby låter liksom glad och energifylld. Inte som nu där han mer och mer låter irriterad eller bara är trött.
Ärligt talat tycker jag han ska lägga ner AMK-morgon och försöka knyta an till sina gamla medlemmar.
Kvalitén den senaste tiden har faktiskt varit nedåtgående.
Det börjar bli väldigt tjatigt med tomma program som inte har något som helst styre. Det börjar bli väldigt tjatigt med att kväva kreativiteten genom att läsa nyheter ur diverse tidningar och sedan diskutera dessa.
Det börjar bli väldigt tjatigt med samma gäster (undantaget Anton, Albin, gamla AMK) som oftast är alldeles för många i studion.
Det börjar bli väldigt tröttsamt med
allt tjat om ljud, hur jobbigt det var att kliva upp tidigt, allt standup-bransch-snack-processer, att man avbryter någon som berättar en anekdot/historia med "där kommer *namn*, kom in, slå dig ner, hur är läget?" så blir det inget flow i storyn.
Det har varit för dåligt på senaste tiden.
Framförallt märker man det man lyssnar på riktiga AMK.
Trist.

Det var det jag visste från början. Det var dömt att bli urvattnat från dagen de började med AMK morgon. Dumt beslut som det från början kändes som mest Martin som var riktigt taggad på.

I början lyssnade jag ofta på AMK morgon, När originalmedlemmarna var med lyssnade jag på de flesta avsnitten men även innan splittringen märktes tapp i kvalitén. Blev helt enkelt för mycket. Veckopodden var lagom och går ofta tillbaka och lyssnar på gamla avsnitt. Helt annan energi när de endast körde en gång i veckan.

Nu för tiden lyssnar jag extremt sällan på AMK morgon. Ibland provar jag men brukar oftast stänga av efter nån halvtimme. För mycket harvande med samma tugg, för mycket löst folk till gäster som absolut inte ska syssla med att sitta och snacka, för de har inget att säga.
Citera
2017-01-03, 22:21
  #1797
Medlem
apankanneringens avatar
Ja, sen känns det naturligt att det blir bättre när det är ett gäng som gamla AMK som kör med varandra varje vecka och blir tighta. Det blir svårt med AMK Morgon när det kommer in nya gäster varje vecka, gruppen blir inte tight. Stammisarna är ju klart bättre än de nya, som Albin, Anton, Branne, Ilar och Ahmed. Martin borde skita i att ta in nya gäster och istället låta stammisarna bli riktigt tighta ihop.
Citera
2017-01-04, 12:13
  #1798
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apankanneringen
Ja, sen känns det naturligt att det blir bättre när det är ett gäng som gamla AMK som kör med varandra varje vecka och blir tighta. Det blir svårt med AMK Morgon när det kommer in nya gäster varje vecka, gruppen blir inte tight. Stammisarna är ju klart bättre än de nya, som Albin, Anton, Branne, Ilar och Ahmed. Martin borde skita i att ta in nya gäster och istället låta stammisarna bli riktigt tighta ihop.

Gör lite som Mixmegapol, alltså det kanske inte är en förebild men att man har två fasta och en fast varje dag i veckan som kan köra sig samman. Därefter kan man ta in gäster och på så sätt ha kvar någon form av dynamik och struktur i gruppen.

Kör lite fasta inslag, låt lyssnarna känna igen sig lite som det är nu så är det lite vind för våg let's go. Även att poddlyssnare är flexibla så behövs det allt lite struktur.
Citera
2017-01-04, 23:17
  #1799
Medlem
EvilConCarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Gör lite som Mixmegapol, alltså det kanske inte är en förebild men att man har två fasta och en fast varje dag i veckan som kan köra sig samman. Därefter kan man ta in gäster och på så sätt ha kvar någon form av dynamik och struktur i gruppen.

Kör lite fasta inslag, låt lyssnarna känna igen sig lite som det är nu så är det lite vind för våg let's go. Även att poddlyssnare är flexibla så behövs det allt lite struktur.

Det kommer säkert bli så i framtiden men då kommer det nog dessvärre bli Ellen som blir den andra programledaren....
Citera
2017-01-05, 07:24
  #1800
Medlem
swimp78s avatar
De borde se till att alltid alltid blanda lågenergipersoner med minst en energigivare.
Tex en Ola aurell, Jonas Strandberg eller Henok måste kombineras med en Simon gärdenfors, Branne Pavlovic eller Henrik Nyblom-figur. Vissa bidrar aldrig: förutom nämnda Aurell eller Strandberg så är ju den (ärligt talat) stenkorkade Sandra Ilar ett riktigt sänke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in