2017-01-05, 13:24
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Btw - vad tror ni andra komiker anser om Soneby son komiker?

Man hör ofta komiker referera till andra komikers gigg med beröm osv - men man hör ALDRIG någon nämna Martin soneby. Det känns lite som en generad tystnad kring hans värv?

K Svensson sa att han är en bra komiker i Magister vet jag i alla fall.
Citera
2017-01-05, 18:57
Medlem
Citat:
De borde se till att alltid alltid blanda lågenergipersoner med minst en energigivare.
Tex en Ola aurell, Jonas Strandberg eller Henok måste kombineras med en Simon gärdenfors, Branne Pavlovic eller Henrik Nyblom-figur. Vissa bidrar aldrig: förutom nämnda Aurell eller Strandberg så är ju den (ärligt talat) stenkorkade Sandra Ilar ett riktigt sänke.

Utveckla gärna hur du motiverar att hon är stenkorkad? Har fått uppfattningen om henne att hon är jävligt smart.
Citera
2017-01-05, 22:52
Medlem
swimp78s avatar
Hon uttrycker sig i extrema plattityder på samma nivå som en högstadieelev, framlagt med en enorm brist på självdistans vilket sammantaget ger ett extremt korkat intryck. Men det finns säkert en del finniga kepskillar i tonåren som ser henne som geni.
Citera
2017-01-05, 23:36
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Hon uttrycker sig i extrema plattityder på samma nivå som en högstadieelev, framlagt med en enorm brist på självdistans vilket sammantaget ger ett extremt korkat intryck. Men det finns säkert en del finniga kepskillar i tonåren som ser henne som geni.
Det låter ju som att du inte gillar henne på ett rent subjektivt plan snarare än att hon objektivt sätt skulle vara stenkorkad.
Citera
2017-01-06, 00:02
Medlem
Citat:

Du verkar vara anti mot det mesta som handlar om AMK. Ändå fortsätter du lyssna? Finns ju massor av poddar du kan testa istället.

Jag är varken finnig eller högstadieelev, men jag tycker hon är både kul och hon verkar jävligt intelligent.

Kan du dra något exempel på extrema plattityder? Eller något exempel där du tycker hon har brist på självdistans?
Citera
2017-01-06, 02:18
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:

Jag håller med instagam (och jag passar inte heller in i din svepande genderalisering om finniga tonåringspojkar). Stenkorkad är hon ju verkligen inte. Skulle jag gissa, enbart på hennes medverkan i AMK, skulle jag gissa strax över medelvärdet i intelligens. Din motivering är ju tämligen usel med. Är man stenkorkad för att man använder en del plattityder och har låg självdistans?

Jag kan ge dig att hon kan komma med en del självklarheter eller klichéer ibland men jag drar inte slutsatsen att hon är stenkorkad för det. Jag tror det lika mycket kan vara ett sätt att fylla i samtalet eller leda det. Ett hypotetiskt exempel: I en diskussion om rehabilitering av kriminella kan jag lätt föreställa mig henne säga nåt i stil med "men det är ju svårt för ex-kriminella att anpassa sig till samhället även om de vill...). En självklarhet, men den kan ändå fylla en social funktion genom att föra samtalet vidare. Lite som kallprat, man är ju inte stenkorkad för att man konstaterar att det regnar ute om det regnar ute. I en daglig tvåtimmarspodcast blir det en del utfyllnad. Kanske också att hon är lite benägen att säga självklarheter för att hon omedvetet söker bekräftelse som kompensation för lite lägre självkänsla än optimalt.

Ovan är bara gissningar, men de är åtminstone bättre än den om att hon skulle vara stenkorkad.

Sen är ju AMK en casual podcast med fokus på lättillgängliga nyheter, populärkultur, och stand-up komik. Inte direkt bästa stället att demonstrera ens intelligens på, förutsatt att man har någon form av social kompetens.
Senast redigerad av Ambivalens_ 2017-01-06 kl. 02:24.
Citera
2017-01-06, 08:57
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Alla som deltar i AMK drar ju plattityder. Det klart hennes nivå dras ner av dom andra deltagarna. Man kan liksom inte komma med långa, "smarta" utläggningar, när Marcus Berggren eller någon annan fjant sitter och snackar massa goja. Hon besitter väl social kompetens och känner av rummet.
Jag kan tänka mig att samtalen i hennes egna pod är av annan nivå.
Inte för att jag tar henne för något geni, men att kalla henne stenkorkad är rent ut sagt stenkorkat. Det känns lite som att du säger så bara för att hon har en master och du måste kalla henne stenkorkad för att vara lite "punk".
Citera
2017-01-06, 09:01
Medlem
swimp78s avatar
Nej inte alls, jag tycker på allvar hon framstår som stenkorkad. Och att de som inte ser det är rätt dumma själva. Men jag kräver inte att nån håller med mig.

(Master har jag för övrigt själv, det är inget intelligenstest)
Citera
2017-01-06, 11:00
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Nej inte alls, jag tycker på allvar hon framstår som stenkorkad. Och att de som inte ser det är rätt dumma själva. Men jag kräver inte att nån håller med mig.

Sa aldrig att det var ett test på intelligens, och jag håller med dig, det är inte ett tecken på intelligens med en master. Det jag sa var att det kanske sticker i ögonen på dig att hon har det och därmed vill du säga att hon är stenkorkad bara för att vara Janne-Motvalls.
En stenkorkad människa för mig är typ Jockiboi eller Samir Badran. Men men. Din nivå ligger vid Sandra Ilar.
Citera
2017-01-06, 11:56
Medlem
apankanneringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Sa aldrig att det var ett test på intelligens, och jag håller med dig, det är inte ett tecken på intelligens med en master. Det jag sa var att det kanske sticker i ögonen på dig att hon har det och därmed vill du säga att hon är stenkorkad bara för att vara Janne-Motvalls.
En stenkorkad människa för mig är typ Jockiboi eller Samir Badran. Men men. Din nivå ligger vid Sandra Ilar.

Ja, tycker Ilar är smart och bra. Av alla som är med i AMK skullle jag inte peka ut henne som den dumma. Känns mer som att du har något personligt emot henne.
Citera
2017-01-06, 12:28
Medlem
swimp78s avatar
Ja, jag har absolut något emot henne personligt som deltagare i amk morgon eftersom jag tycker hennes plattityder (som ofta efterföljs av generande tystnad från övriga deltagare) drar ner samtalet.

Men vi har väl alla våra personliga favoriter och ickefavoriter? Är ilar en helig ko?

Jag tycker ju tex mycket om Simon Gärdenfors. Även han stenkorkad. Men begåvad med en speciell typ av repetitiv humor jag uppskattar och stor karisma. Karisma och social intelligens ger underhållande tjöt.
Senast redigerad av swimp78 2017-01-06 kl. 12:33.
Citera
2017-01-06, 16:46
Medlem
[quote=instagam|59508394]Du verkar vara anti mot det mesta som handlar om AMK. Ändå fortsätter du lyssna? Finns ju massor av poddar du kan testa istället.

Jag är varken finnig eller högstadieelev, men jag tycker hon är både kul och hon verkar jävligt intelligent.

Kan du dra något exempel på extrema plattityder? Eller något exempel där du tycker hon har brist på självdistans?[/QUOTE]

Citat:

Du kunde inte dra något exempel?

Att du har en master visar väl verkligen att det inte är ett intelligentstest
Du bevisar ju det genom att säga att alla som inte tycker som dig är dumma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in