Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-31, 07:37
  #2389
Medlem
igl0s avatar
Han är anmäld för våldtäkt och de tar man avstånd för. Man hänger ut våldtäktsmän man umgås inte med dom
Citera
2017-10-31, 11:45
  #2390
Medlem
mrvecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
I kommentarerna av senaste inlägget nämns det lite löst.

Fullsmetat med inlägg, lyckas inte hitta något, har du lust att länka alternativt redogöra för vad som sades. Saknar honom lite
Citera
2017-10-31, 12:00
  #2391
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrveck
Fullsmetat med inlägg, lyckas inte hitta något, har du lust att länka alternativt redogöra för vad som sades. Saknar honom lite
https://m.facebook.com/groups/151797...65352973779565
Citera
2017-10-31, 15:36
  #2392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
https://m.facebook.com/groups/151797...65352973779565

Klistra in texten här istället så ser man det utan att ha FB.
Citera
2017-10-31, 18:26
  #2393
Medlem
GabrielToshs avatar
.
__________________
Senast redigerad av GabrielTosh 2017-10-31 kl. 18:30.
Citera
2017-11-01, 14:41
  #2394
Medlem
swimp78s avatar
Jag kan gotta mig i det här med outningar av mediemän osv - men visst har Martins beteende under sista vecka övergått i någon form av psykotiskt-maniskt tillstånd? Det är som hans hjärna går i loopar kring ämnet. Han kan inte bara släppa det för en sekund. Rösten tjocknar av indignation och skadeglädje. Det är som hans hjärna överhettats av upphetsningen kring dessa händelser att han gått in i en "andra andning" och inte tänker klart längre. Visst, jag själv har ju knappt skrivit om annat på forumet så vi alla är väl inne på grejen, men han gör ju ett radioprogram som ska vara lite varierat.

Jag råder Soneby att ta nån sorts retreat i skärgården under helgen. Stänga av mobilen. Försök tänka på något annat. Nästa vecka : prata hälften så mycket om detta.
__________________
Senast redigerad av swimp78 2017-11-01 kl. 14:43.
Citera
2017-11-01, 15:08
  #2395
Medlem
frantiks avatar
En stor anledning till varför dom inte outar komikern är för att dom inte har fått det på papper.
Förundersökningen är väl inledd, men går den i stöpet händer der ju inte så mycket mer. I alla fall inte rent juridiskt. Och händer ingenting mer juridiskt - då har komikern så att säga "fri" från anklagelser. Rent juridiskt alltså.
Massmedialt, socialt och yrkesmässigt är han körd.
Men hade då någon ur AMK outat honom - han går fri från anklagelser och är är så att säga en oskyldig man, ja då kan han helt plötsligt stämma någon ur det avsnittet/AMK studios för förtal.

Jag kan tänka mig att det är där skon klämmer en aning. Också.
Sen är det ju alltid lättare att bajsa där man inte äter också.
Citera
2017-11-01, 15:12
  #2396
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag kan gotta mig i det här med outningar av mediemän osv - men visst har Martins beteende under sista vecka övergått i någon form av psykotiskt-maniskt tillstånd? Det är som hans hjärna går i loopar kring ämnet. Han kan inte bara släppa det för en sekund. Rösten tjocknar av indignation och skadeglädje. Det är som hans hjärna överhettats av upphetsningen kring dessa händelser att han gått in i en "andra andning" och inte tänker klart längre. Visst, jag själv har ju knappt skrivit om annat på forumet så vi alla är väl inne på grejen, men han gör ju ett radioprogram som ska vara lite varierat.

Jag råder Soneby att ta nån sorts retreat i skärgården under helgen. Stänga av mobilen. Försök tänka på något annat. Nästa vecka : prata hälften så mycket om detta.
Jag tycker det är intressant och kul att höra om detta. Men problemet är att han berättar saker som redan står i media. Han läser ur en tidning. Det kommer liksom inget nytt.
Jag hade velat höra mer inifrån branschen. Mer skvaller som inte syns i media men som måste existera.

Bra med gäster som faktiskt har något annat att tillföra än det vanliga. Svinintressant med författaren. Och inte trodde jag att det skulle vara så intressant med butiksvett. Kanske säger mer om kunskapsläran i AMK. Men ändå. Dom borde ha mer sånt.
Citera
2017-11-01, 17:16
  #2397
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Jag tycker det är intressant och kul att höra om detta. Men problemet är att han berättar saker som redan står i media. Han läser ur en tidning. Det kommer liksom inget nytt.
Jag hade velat höra mer inifrån branschen. Mer skvaller som inte syns i media men som måste existera.

Bra med gäster som faktiskt har något annat att tillföra än det vanliga. Svinintressant med författaren. Och inte trodde jag att det skulle vara så intressant med butiksvett. Kanske säger mer om kunskapsläran i AMK. Men ändå. Dom borde ha mer sånt.
Ja, de två senaste dagarnas ”externa” inslag har varit jättebra. Hoppas fler PR-agenter skickar dit sina klienter.
Citera
2017-11-01, 18:31
  #2398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
En stor anledning till varför dom inte outar komikern är för att dom inte har fått det på papper.
Förundersökningen är väl inledd, men går den i stöpet händer der ju inte så mycket mer. I alla fall inte rent juridiskt. Och händer ingenting mer juridiskt - då har komikern så att säga "fri" från anklagelser. Rent juridiskt alltså.
Massmedialt, socialt och yrkesmässigt är han körd.
Men hade då någon ur AMK outat honom - han går fri från anklagelser och är är så att säga en oskyldig man, ja då kan han helt plötsligt stämma någon ur det avsnittet/AMK studios för förtal.

Jag kan tänka mig att det är där skon klämmer en aning. Också.
Sen är det ju alltid lättare att bajsa där man inte äter också.

Visst sa väl Martin att han har pratat med komikern i fråga och fått bekräftat från denna person att det var han som var den misstänkte? Hur mycket mer bekräftat än så kan det bli? Han vågar bara inte vara den som yppar namnet först. Och det kan man väl på sätt och vis förstå.
Citera
2017-11-01, 20:14
  #2399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
En stor anledning till varför dom inte outar komikern är för att dom inte har fått det på papper.
Förundersökningen är väl inledd, men går den i stöpet händer der ju inte så mycket mer. I alla fall inte rent juridiskt. Och händer ingenting mer juridiskt - då har komikern så att säga "fri" från anklagelser. Rent juridiskt alltså.
Massmedialt, socialt och yrkesmässigt är han körd.
Men hade då någon ur AMK outat honom - han går fri från anklagelser och är är så att säga en oskyldig man, ja då kan han helt plötsligt stämma någon ur det avsnittet/AMK studios för förtal.

Jag kan tänka mig att det är där skon klämmer en aning. Också.
Sen är det ju alltid lättare att bajsa där man inte äter också.

Äh? han har ju fått det bekräftat ifrån komikern i fråga? Hur kan det inte bli mer på papper än det.. Han är bara en fegis och väntar på att massmedia ska skriva om det och sen referera till det. Riktigt fegis, säg bara namnet.
Citera
2017-11-02, 08:14
  #2400
Medlem
igl0s avatar
Så snabbt går de att få ut namnet nu ska vi se hur de ska dansas runt gröten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback