Citat:
Ursprungligen postat av
frantik
Har börjat lyssna igenom en massa gamla avsnitt av AMK och det är ju som natt och dag. Helt annan energi-nivå och glädje i gruppen. Jag tror dom gick för hårt ut med turner, livepoddar, morronpodden. Soneby låter liksom glad och energifylld. Inte som nu där han mer och mer låter irriterad eller bara är trött.
Ärligt talat tycker jag han ska lägga ner AMK-morgon och försöka knyta an till sina gamla medlemmar.
Kvalitén den senaste tiden har faktiskt varit nedåtgående.
Det börjar bli väldigt tjatigt med tomma program som inte har något som helst styre. Det börjar bli väldigt tjatigt med att kväva kreativiteten genom att läsa nyheter ur diverse tidningar och sedan diskutera dessa.
Det börjar bli väldigt tjatigt med samma gäster (undantaget Anton, Albin, gamla AMK) som oftast är alldeles för många i studion.
Det börjar bli väldigt tröttsamt med
allt tjat om ljud, hur jobbigt det var att kliva upp tidigt, allt standup-bransch-snack-processer, att man avbryter någon som berättar en anekdot/historia med "där kommer *namn*, kom in, slå dig ner, hur är läget?" så blir det inget flow i storyn.
Det har varit för dåligt på senaste tiden.
Framförallt märker man det man lyssnar på riktiga AMK.
Trist.
Det var det jag visste från början. Det var dömt att bli urvattnat från dagen de började med AMK morgon. Dumt beslut som det från början kändes som mest Martin som var riktigt taggad på.
I början lyssnade jag ofta på AMK morgon, När originalmedlemmarna var med lyssnade jag på de flesta avsnitten men även innan splittringen märktes tapp i kvalitén. Blev helt enkelt för mycket. Veckopodden var lagom och går ofta tillbaka och lyssnar på gamla avsnitt. Helt annan energi när de endast körde en gång i veckan.
Nu för tiden lyssnar jag extremt sällan på AMK morgon. Ibland provar jag men brukar oftast stänga av efter nån halvtimme. För mycket harvande med samma tugg, för mycket löst folk till gäster som absolut inte ska syssla med att sitta och snacka, för de har inget att säga.