2012-11-17, 16:44
Medlem
Haha men för helvete mark knopfler nu får du väl ta och hålla käften med dina gissningar. Du har gjort nog med väsen i det här forumet, försvinn. Alla hatar dig och din okunskap.
Citera
2012-11-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
Haha men för helvete mark knopfler nu får du väl ta och hålla käften med dina gissningar. Du har gjort nog med väsen i det här forumet, försvinn. Alla hatar dig och din okunskap.
Till skillnad från min motpart som inte heller spekulerar?

Tycker ändå diskussionen håller rätt hög kvalitet utan personangrepp och orelaterade diskussioner. Vilket kanske inte ditt inlägg är.
Citera
2012-11-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Till skillnad från min motpart som inte heller spekulerar?

Tycker ändå diskussionen håller rätt hög kvalitet utan personangrepp och orelaterade diskussioner. Vilket kanske inte ditt inlägg är.

Men du håller ju ständigt på och lägger fram en massa skit baserat på vad du tror, du har ju tamigfan ingen aning om vad du pratar om. "M på LiTH har inget vidare dykte, men däremot är D på LTH riktigt bra" vad FAN vad du om det? Ni andra får ursäkta min verbala spya men jag orkar fan inte med den här lilla idioten längre, dra dig tillbaka snälla.
Citera
2012-11-17, 17:04
Medlem
Citat:
Men du håller ju ständigt på och lägger fram en massa skit baserat på vad du tror, du har ju tamigfan ingen aning om vad du pratar om. "M på LiTH har inget vidare dykte, men däremot är D på LTH riktigt bra" vad FAN vad du om det? Ni andra får ursäkta min verbala spya men jag orkar fan inte med den här lilla idioten längre, dra dig tillbaka snälla.
Jag skrev bottennapp och ursäkta mig senare i nästa inlägg då det var en överdrift och förtydliga att jag inte hört att M på Lkpg ska vara något märkvärdigt medan jag har hört mycket gott om M vid KTH och CTH.

Precis som att andra i tråden verkar ha hört motsatsen men det intressanta är ju att du bara står och kritiserar ena partens (jag) förhållningssätt trots att båda i mångt och mycket argumenterar på samma grunder.

Varför inte kritisera att andra hävdar motsatsen på samma grunder som jag står på?

Vi kan väl dock enas om att ditt sätt att argumentera i mångt och mycket verkar klaga på att folk inte kan något samtidigt som ditt sätt att argumentera verkar gå ut på säga åt folk att hålla käften och kalla människor idioter. Jag har svårt att ta till mig att jag saknar källor av en sådan debattör.
Citera
2012-11-17, 17:04
Medlem
viwil001s avatar
Citat:
M i Gbg har väl ändå bra rykte, SKF, autoliv, volvo etc. KTH samma där med scania etc. Lund har jag förvisso inte hört något om men om jag skulle läsa M så skulle jag nog som förstaval välja CTH, KTH eller LTH. Om jag valde indek så skulle jag nog ev även sätta in Lkpg som förstaval.
Nu vet jag inte varför du börjar nämedroppa företag men om du syftar på sponsorer så kan jag säga att m-sektionen i linköping har ett antal.
http://www.embassaden.liu.se/?page_id=114

Dessutom så får du inte glömma Saab AB i linköping.

Sen så ser jag inte hur Indek i linköping kan vara så bra samtidigt som maskinteknik är så mediokert, vissa masters är praktiskt taget identiska. Utöver det så borde reglerteknikavslutningen på M hålla hög klass då LiTH är ledande i Sverige på den fronten.
Citera
2012-11-17, 17:13
Medlem
Citat:
Jag skrev bottennapp och ursäkta mig senare i nästa inlägg då det var en överdrift och förtydliga att jag inte hört att M på Lkpg ska vara något märkvärdigt medan jag har hört mycket gott om M vid KTH och CTH.

Precis som att andra i tråden verkar ha hört motsatsen men det intressanta är ju att du bara står och kritiserar ena partens (jag) förhållningssätt trots att båda i mångt och mycket argumenterar på samma grunder.

Varför inte kritisera att andra hävdar motsatsen på samma grunder som jag står på?

Vi kan väl dock enas om att ditt sätt att argumentera i mångt och mycket verkar klaga på att folk inte kan något samtidigt som ditt sätt att argumentera verkar gå ut på säga åt folk att hålla käften och kalla människor idioter. Jag har svårt att ta till mig att jag saknar källor av en sådan debattör.

Jag debatterar inte utan jag skiter fullständigt i vilket rykte M på LiTH har, jag har bara tröttnat på att läsa den skit du slänger ur dig vecka efter vecka i det här forumet. Sådana här kukmätartrådar håller jag mig vanligen borta från, främst av anledningen att sådana som du huserar här och sprider antikunskap om hur det ligger till.
Citera
2012-11-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viwil001
Nu vet jag inte varför du börjar nämedroppa företag men om du syftar på sponsorer så kan jag säga att m-sektionen i linköping har ett antal.
http://www.embassaden.liu.se/?page_id=114

Dessutom så får du inte glömma Saab AB i linköping.

Sen så ser jag inte hur Indek i linköping kan vara så bra samtidigt som maskinteknik är så mediokert, vissa masters är praktiskt taget identiska. Utöver det så borde reglerteknikavslutningen på M hålla hög klass då LiTH är ledande i Sverige på den fronten.
Var väl inte i åtanke att nämna sponsorer utan mer vad mina fördomar är; att M vid KTH etc ska vara en väldigt bra utbildning med många företag involverade.

Inga företag som står där utom möjligtvis delar av SAAB skulle jag direkt förknippa med maskinteknik vid Lkpg och därför jag är fortfarande skeptisk. Om någon bad mig name-droppa företag som en maskinare från chalmers ev skulle jobba vid så skulle jag utan problem greja det. Lkpg, betydligt osäkrare.

För det är olika utbildningar. Köper inte riktigt att bara för vissa masters på I och M är lika så innebär det att hela I och hela M håller samma kvalitet.

Inget ont om M i Lkpg. Bara det att jag inte hört mkt lovord vilket jag tkr är konstigt.
Senast redigerad av mark.knopfler 2012-11-17 kl. 17:19.
Citera
2012-11-17, 17:17
Medlem
Citat:
Jag debatterar inte utan jag skiter fullständigt i vilket rykte M på LiTH har, jag har bara tröttnat på att läsa den skit du slänger ur dig vecka efter vecka i det här forumet. Sådana här kukmätartrådar håller jag mig vanligen borta från, främst av anledningen att sådana som du huserar här och sprider antikunskap om hur det ligger till.
Om du inte debatterar så borde du väl PMa mig istället eftersom du verkar vara mer ute efter att diskutera mig som person snarare än att argumentera mina åsikter på en saklig nivå?

Om du anser att ett forum inte är till för debatt utan ett verktyg att säga åt folk att hålla käften och att kolla folk idioter så skjuter du dig själv mest i foten imo.
Citera
2012-11-17, 17:21
Medlem
Citat:
Om du inte debatterar så borde du väl PMa mig istället eftersom du verkar vara mer ute efter att diskutera mig som person snarare än att argumentera mina åsikter på en saklig nivå?

Om du anser att ett forum inte är till för debatt utan ett verktyg att säga åt folk att hålla käften och att kolla folk idioter så skjuter du dig själv mest i foten imo.

Haha men du debatterar ju inte! Du slänger ju ur dig floskler som du hört någonstans utan något som helst egentligt belägg. Nej jag orkar inte PMa dig, så mycket betyder inte detta för mig, tycker bara du är en jävla idiot och ville att du skulle få veta efter alla dessa inlägg jag läst av dig.
Citera
2012-11-17, 17:25
Medlem
Citat:
Haha men du debatterar ju inte! Du slänger ju ur dig floskler som du hört någonstans utan något som helst egentligt belägg. Nej jag orkar inte PMa dig, så mycket betyder inte detta för mig, tycker bara du är en jävla idiot och ville att du skulle få veta efter alla dessa inlägg jag läst av dig.

Tagga ner.....
Citera
2012-11-17, 17:29
Medlem
Citat:
Motparten som tkr M vid Lkpg är raka motsatsen gör ju exakt samma. Jag kan hålla med om att argumentationen saknar belägg och går för lösa boliner men det är ju något som kännetecknas av hela tråden och knappast är något som jag unikt står för.

Intressanta är ju att du inte väljer att angripa liktänkande med dina kära personangrepp.

Orkar inte PMa? Ja, det är ju en så mkt jobbigare än att gå in på själva forumdelen och kalla folk idioter istället...

Menar du verkligen att det betyder något för dig att gå runt och kalla folk idioter på forum?
Citera
2012-11-17, 17:38
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Så varför så tyst om denna utbildning om den nu ska vara något att hänga i julgranen?
Är det så tyst om den? Hur som haver behöver du inte vara orolig, det går ingen nöd på M-alumnerna från LiTH.

Stora arbetsgivare i Linköpingstrakten för M:are innefattar SAAB, Autoliv, BT (Toyota) och Siemens, men det finns fler. Dessutom är det ju inget som säger att någon som tar examen från LiTH stannar i Linköping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in