Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-27, 19:26
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Han låter fantastisk, jag hoppas jag får chansen att se honom någon dag. Mannen som dansar i bastakjol låter också intressant.

Kan än så länge bara pricka av att ha sett jesustanten, men hon är ju en 10-poängare i underhållningsfaktor så det känns ändå bra. För de som oroat sig över jesustanten kan jag meddela att jag såg jesustanten senast igår gå av vid odenplan (visste inte att hon brukade färdas längre än hötorget). Så hon lever och frodas. Hon härjade om att bitas i axlarna, vart om vartannat psykotiskt skrattande

Hua! Jesustanten har en thing för mig..
VARJE gång jag sett henne så har hon sprungit fran till just mig och gormat (senast för någon vecka sen faktiskt).. Minns speciellt en gång när jag var liten, kanske 13-14 och hon sprang efter mig varav jag blev skrämd från vettet och flydde och gömde mig bakom ett äldre par som frågade om var min farmor
Citera
2016-01-28, 03:40
  #122
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Det andra mötet är en dam som flera nog vet vem det är. Hon är en uteliggare. Hur vet jag det? Jo för hon är svart av smuts i ansiktet, svarthårig och så fort hon går in i en tunnelbanevagn måste man gå ut om man inte tycker om när det luktar avföring i hela vagnen. Hon hänger ofta i Medis-trakten. På somrarna brukar hon hänga i Observatorielunden med sina alkis/uteliggar-kompisar. Några polare som skejtar där berättade att det var en gång då hon och en annan lodis hade myspys i backen vid Observatorielunden. Bagladyn låg och skrevade mitt på blanka dagen. Ett 30-tal skejtare tvingades titta på.

Jag har aldrig sett henne, finns det några filmer eller bilder på henne?
Citera
2016-01-28, 03:44
  #123
Avstängd
Applejackss avatar
Bara jag som träffat på den afrikanska kvinnan som brukar sätta sig och prata med folk, börja med att säga hej och fråga hur man mår och sedan säga att "jesus älskar dig" och predika om Jesus?
Citera
2016-01-28, 03:49
  #124
Avstängd
GatorGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvetkanske
Nu var han absolut inget psykfall, men skulle definitivt kalla honom ett original
Någon som minns Guran-Guran, som brukade hänga i tunnelbanan på 80-talet ( ev 90-talet) och som spelade gitarr och sjöng sånger om sitt förakt mot Sverige?

Det är rebell-Robban du tänker på.
__________________
Senast redigerad av GatorG 2016-01-28 kl. 04:34.
Citera
2016-01-28, 04:10
  #125
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Bara jag som träffat på den afrikanska kvinnan som brukar sätta sig och prata med folk, börja med att säga hej och fråga hur man mår och sedan säga att "jesus älskar dig" och predika om Jesus?
Om det är samma kvinna jag tänker på så har hon en läskig förmåga att spänna ögonen i en från flera meter bort och sen komma fram och fråga "tror du att du kommer till himlen eller helvetet?" Jag orkar inte kommunicera med psykfall så hittills har jag inte svarat.
Citera
2016-03-23, 22:33
  #126
Medlem
Helsnurrigs avatar
Råkade ut för en religiös gubbe på T-centralen. Samtalet inleddes med frågan om jag "har fått uppleva Guds nåd" och avslutades med att jag klev på mitt tåg medan han gormade "DET ÄR SYND! DET ÄR SYND!" efter mig.

Är han en kändis eller är det bara jag som fått äran att uppleva hans närvaro?
Citera
2016-05-05, 15:57
  #127
Medlem
Spaders avatar
Har sett jesustanten nästan varje dag nu vid Hötorget då jag varit på väg hem från jobbet (så mellan 1700-1800). Någon som vet vad hon är arg på? Verkar som att hon väljer folk på måfå.

EDIT: Annan snubbe jag tänkte på är dvärgen vid Liljeholmsgallerian (som har lite utav en hockeyfrilla typ). Tror inte han är något "psykfall" utan en helt vanlig dvärg bara - ett skönt original. Han brukar stå vid räckena och blicka ut över gallerian, chilla och spana på folk. Jag har alltid undrat vad som är så himla intressant med att hänga där inne men vad vet jag...

En gång såg jag en smått överviktig ung kvinna/tjej i en gul Pikachu-onepiece. Osäker på om hon var störd då hon hoppade av i Gamla Stan (skulle troligen till SciFi-bokhandeln eller hänga med folk från Sverok på nått café där eller nått). Man har fan balls alltså om man som vuxen vågar gå runt på stan i en Pikachu-onepiece...

EDIT2: Ett annat skönt original som jag har sett vid ett flertal gånger då jag jobbade vid Östermalmstorg är den romska tiggaren med minikrycka (ca 80cm lång krycka). Han brukar vandra fram och tillbaka längs Nybrogatan (nära donken) och spam-gnälla "please", "please", "please" med en mugg i ena handen. Han går verkligen all-in när det kommer till tiggeriet.
__________________
Senast redigerad av Spader 2016-05-05 kl. 16:52.
Citera
2016-05-16, 08:33
  #128
Medlem
ThatsZlimpos avatar
Någon har tydligen gjort en fansida för Jesustanten
https://www.facebook.com/jesustanten/?fref=ts
Citera
2016-08-03, 15:51
  #129
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
En gång såg jag en smått överviktig ung kvinna/tjej i en gul Pikachu-onepiece. Osäker på om hon var störd då hon hoppade av i Gamla Stan (skulle troligen till SciFi-bokhandeln eller hänga med folk från Sverok på nått café där eller nått). Man har fan balls alltså om man som vuxen vågar gå runt på stan i en Pikachu-onepiece...
Pikachu-tjejen kan ha varit en zigenartiggare. Det har blivit vanligare och vanligare att zigenarna klär ut sig för att folk skall vilja ta kort tillsammans med dom. När kortet väl är taget så kräver zigenaren betalning, och betalas det inte så blir det ett jävla liv.

Har själv sett zigenska Musse Piggar, spöken och en zigensk mumie, just i Gamla Stan.
Citera
2016-11-03, 13:21
  #130
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Pikachu-tjejen kan ha varit en zigenartiggare. Det har blivit vanligare och vanligare att zigenarna klär ut sig för att folk skall vilja ta kort tillsammans med dom. När kortet väl är taget så kräver zigenaren betalning, och betalas det inte så blir det ett jävla liv.

Har själv sett zigenska Musse Piggar, spöken och en zigensk mumie, just i Gamla Stan.

Aah. Trodde det bara var något original, för något år sedan så var jag och julhandlade med en gammal barndomsvän (som senare blev libtard-jehovas) och hans Thailändska fästmö och försökte visa Stockholm för henne.

Det här var på nånstans vid Drottninggatan/Klarabergsgatan utanför Åhléns, där det brukade sitta Indianer och spela på sommaren.

Först såg vi nån som såg ut som en Michelin-gubbe komma gående förbi och senare när vi fipplade med mobilerna för att leta efter ett gatunamn så dök det upp en typ med typ en utochinvänd hoodie, hela huvudet dränkt i mjöl och en plastkedja i handen han förmodligen hade stulit på Buttericks.

Han blottade ögonvitorna och gula tänder inklusive guldtand och med en röst som påminde om en övertänd Tom Waits utbrast han helt plötsligt "Ooh La La!", när ingen av oss ville föreviga spektaklet gled han obemärkt vidare.

Det märkliga var att ingen i folkhavet verkade ge honom en tillstymmelse till reaktion, som om han bara var en del av The Matrix.
__________________
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2016-11-03 kl. 13:48.
Citera
2016-11-03, 17:57
  #131
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Aah. Trodde det bara var något original, för något år sedan så var jag och julhandlade med en gammal barndomsvän (som senare blev libtard-jehovas) och hans Thailändska fästmö och försökte visa Stockholm för henne.

Det här var på nånstans vid Drottninggatan/Klarabergsgatan utanför Åhléns, där det brukade sitta Indianer och spela på sommaren.

Först såg vi nån som såg ut som en Michelin-gubbe komma gående förbi och senare när vi fipplade med mobilerna för att leta efter ett gatunamn så dök det upp en typ med typ en utochinvänd hoodie, hela huvudet dränkt i mjöl och en plastkedja i handen han förmodligen hade stulit på Buttericks.

Han blottade ögonvitorna och gula tänder inklusive guldtand och med en röst som påminde om en övertänd Tom Waits utbrast han helt plötsligt "Ooh La La!", när ingen av oss ville föreviga spektaklet gled han obemärkt vidare.

Det märkliga var att ingen i folkhavet verkade ge honom en tillstymmelse till reaktion, som om han bara var en del av The Matrix.
Jo dom där "Skådespelarna" är störande. Just spöket drog sig inte för att skrämma upp en liten treåring sist jag såg det, men då fick han en rejäl utskällning av lillkillens mamma. Dock så bet inte utskällningen på aset så han stod dumt flinande kvar och förklarade med teckenspråk att ungen skulle ta en bild tillsammans med honom. Jag stod på andra sidan spåret så jag personligen kunde inte göra så mycket för att hjälpa mamman, men tack och lov så kom det ett par väktare och föste bort idioten efter en liten stund! Jävla sätt!! Avskyr dessa zigenartiggare!!

Har dock inte sett några utklädda zätor på ett tag nu så jag antar att just dessa arslen är säsongsarbetare.
Citera
2016-11-15, 21:10
  #132
Medlem
ZcD475s avatar
Satt ett downis på tåget och tog upp två säten med sin stora väska. Då kommer det en kvinna och frågar artigt om mongot i fråga kan vara så vänlig och flytta på väskan så att hon kan sitta.
Svaret blir ett argt "Nej, hitta din egen plats. För fan!", detta yttrades på ett sluddrigt, trögt sätt i klassisk mongostil. Hade svårt att hålla mig för skratt när jag stod där en bit ifrån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback