Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-05, 20:59
  #13
Medlem
Längdhopparen......Det var en uderbar show att titta på honom. Efter att ha gjort ett dåligt hopp så gjorde han ju ofta ett bra hopp. Kul att se hur glad han blev då. Jag menar att man blev genuint glad av hans glädje
Citera
2013-04-05, 22:30
  #14
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissel
Hur 17 vet du hennes namn btw?`
Hon viskade det i mitt öra en öm kärleksnatt hehe Närå.. Jag läste det på nätet någonstans.
Citera
2013-04-05, 22:58
  #15
Medlem
Adversariuss avatar
Någon som sett flintisen som drar runt med en krona av olivkvist på skallen och både t-shirt och mantel med motiv av OS i Aten 2004? Sett honom flera gånger på Slussen bland annat, han brukar släpa runt på stora plastsäckar också om jag minns rätt.
Citera
2013-04-05, 23:28
  #16
Medlem
kjellkritisks avatar
För ett antal år sedan träffa jag på en man i sällskap med en kvinna, båda över 60 på tunnelbanan. Hon var propert klädd han hade kjol och krimskrams i håret. Freakmagnet som man är började han naturligtvis prata med mig, hävdade att han var företagare och rik, skulle ut med sin sekreterare, kvinnan, på båtresa och undra om jag ville med??? Tackade nej till detta.

Då frågade han mig vilken lag ingen man bryter mot, fattade inte så svaret var vet ej.

Samlag säger han högt lyfter ena benet högt klappar händer under det och skrattar.

Min tanke var vill inte se om han har något på sig under kjolen och de sekunder det tog innan tunnelbanan stannade där jag skulle av kändes som minuter.

Om folk tittade på oss? You bet!
Citera
2013-04-05, 23:30
  #17
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Någon som sett flintisen som drar runt med en krona av olivkvist på skallen och både t-shirt och mantel med motiv av OS i Aten 2004? Sett honom flera gånger på Slussen bland annat, han brukar släpa runt på stora plastsäckar också om jag minns rätt.

Japp han har en metallpinne som han rotar i paperkorgarna efter pantflaskor som han bär i plastsäckarna.
Citera
2013-04-06, 01:50
  #18
Medlem
RarityUberAlless avatar
Roligt vet jag inte om det är när man själv redan är stressad och råkar ut för något av de psykfallen som tillåts ränna runt i samhället, men när någon annan drabbas så kanske.. som tur är har man aldrig råkat direkt ut för någon men visst har det hänt att fyllon/psykfall gått på samma vagn och börjat skrika och hålla på - går runt och börjar "snacka" med folk på tåget och varje gång sitter man där och bara tänker "snälla, kom inte hit" Annat än det anser jag att det bara är ännu ett bevis på att eutanasi av.. diverse oönskade typer behövs i samhället.
Citera
2013-04-07, 13:22
  #19
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76

En annan sköning jag saknar är rullskridskomannen. En narkoman som åkte runt på rullskridskor i centrala Stockholm med en jävla fart vrålandes "Ni fattar ju ingentiiiing!!" till den stora pöbeln


Kanske samma person jag såg åka omkring på rollerblades som Darth Vader och köra rakt in i en container DUNK lät det
skrattade åt han och han linka ifrån därifrån såg ledsen ut
Citera
2013-04-08, 17:21
  #20
Medlem
När jag skulle åka hem en fredag från centralen satt där en fett alkis som var dyngnrak. Under bänken låg såklart en vodkaflaska. När en tjej kommer in i och ska sätta sig i vestibulen utbrister han glatt Hej! med ögonen kollandes i kors. Tjejen svara för övrigt inte. Han satt där för sig själv och mummlande i någon form av alkoholpsykos resterande tid. När tåget kom och jag gick ut såg jag att vakterna stod utanför och diskutera, förmodligen över huruvida det skulle transportera ett alkismonster på 150kg fläsk
Citera
2013-04-09, 23:11
  #21
Medlem
luser08s avatar
Det har var iofs sent 90-tal, men det fanns en dvärg som brukade hänga i västerort/city och hade golfbollsstora
bölder på huvet. Han åkte ofta 94:an och fick sitta ifred då han stank lik.

En annan dvärg som utmärkte sig vistades i krokarna runt Alvik och kunde vara riktigt elak och gav sig på folk,
dock var han alkolholiserad och som sagt dvärg så det brukade inte gå så illa för hans offer

Tragikomisk figur som lär ha blivit klippt av en buss
__________________
Senast redigerad av luser08 2013-04-09 kl. 23:25. Anledning: korrigering
Citera
2013-04-12, 08:43
  #22
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidgladidiot
Längdhopparen......Det var en uderbar show att titta på honom. Efter att ha gjort ett dåligt hopp så gjorde han ju ofta ett bra hopp. Kul att se hur glad han blev då. Jag menar att man blev genuint glad av hans glädje

Ja just! Han hängde på plattan. Ibland tillsammans med höjdarmannen. Höjdarmannen hade en bandare på axeln och en fotboll som han sköt upp i luften så högt han kunde. Ibland stod han helt still med en ölburk som han balanserande på huvudet.
Citera
2013-04-14, 03:21
  #23
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidgladidiot
Längdhopparen......Det var en uderbar show att titta på honom. Efter att ha gjort ett dåligt hopp så gjorde han ju ofta ett bra hopp. Kul att se hur glad han blev då. Jag menar att man blev genuint glad av hans glädje
Hehe ja han har jag inte sett på en 15 år i.af. Minns så väl hur han tog sats för att hoppa över så många trekanter som möjligt, och hur han glatt utbrast i ett "Jaaaaa!! Det gick så jääävla bra asså!" när han lyckades.

En annan kuf som verkar ha försvunnit är den lilla asiatiska herren som gick omkring med någonsorts trumanordning bestående av en cymbal och en liten bastrumma på ryggen, ett munspel i en ställning runt huvudet, och en väldigt ostämd ukulele i nävarna. Hans musik var nästan lika vacker som munspelsmannens. Brukade frekventera Drottninggatan under det tidiga 90:talet. Den gatan verkar förövrigt vara en riktig magnet när det gäller udda typer, så om man vill se kufar så är det dit man skall bege sig.
Citera
2013-04-14, 03:33
  #24
Medlem
MUFCFelixs avatar
Tunnelbaneturken som inte alls är turk men som frekvent åker mellan Östermalm och Södermalm på tunnelbanans röda linje. Har inte haft äran att åka med honom på ett tag men han brukar skrika ut de mest udda saker i konstiga tonlägen som reaktion på saker han hör. Som när man informeras om att man kan byta buss till Nacka vid Slussen så utbrister han "Nacka, nacka skoglund bollen är ruuuund" och så håller han på ungefär hela tiden. Ryktades om att han hade åkt illa ut. Någon får gärna fylla i om de vet mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback