2013-06-27, 22:01
Medlem
roppss avatar
Står inget om att de misstänker något brott, då återstår väl bara olycka eller självmord.

Om det nu är hon, kommer vi någonsin få reda på om det var hon som förskingrade alla pengar? Man kan ju inte driva en rättegång om brott mot någon som är död...

Om nu ryktena stämmer om hon spelat bort pengarna, så tycker jag denna tråd ska få lite cred med tanke på en användare redan i inlägg #13 drog den kopplingen.
Citera
2013-06-27, 22:01
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Troligen 4-5 km söder om gävle, en mer eller mindre utdömd sjö, eller pöl, som främst fungerar som damm till korsnäs kylvatten som forsas i ränna till korsnäs.
Utdömd? Vi brukar fiska ruda där. Gott om fladdermöss finns det även runt sjön vilket är en utmaning vid nattfiske. Det är även populärt att bada där på somrarna. Många begraver även sina husdjur där runt sjön då det är så naturskönt där. En av mina katter ligger begravd där.
Brukar vara ut dit nästan varje vinter för lite isrally, men var inte dit i vintras.
Citera
2013-06-27, 22:05
Medlem
Här är en länk:

https://maps.google.com/maps?q=%C3%84lgsj%C3%B6n,+G%C3%A4vleborg+County,+S weden&hl=en&ie=UTF8&ll=60.62345,17.235661&spn=0.05 9872,0.154324&sll=37.0625,-95.677068&sspn=49.089956,79.013672&oq=%C3%A4lgsj%C 3%B6n,+G%C3%A4vle&t=h&hnear=Algsjon&z=13

Det är lätt att cykla dit. Man tar cykelvägen till Furuvik (går precis norr om Södra Kungsvägen som ni ser på kartan) och svänger ned till Älgsjön på en skogsväg som inte används.

Alternativt svänger man av i Järvsta och följer Mårtsbovägen.

Sannolikheten att någon ska lägga märke till dig är nog lägst om man följer cykelvägen. Det är lite trafik på den men tillräckligt för att ingen ska tänka på dig.

Det sjuka är att jag faktiskt tältade vid Älgsjön för ett par år sedan efter att ha cyklat dit på måfå med mina vänner. Så här i efterhand känns det faktiskt som en helt logisk plats för en rationell men självmordsbenägen kvinna med lokalkännedom. Det är en typisk svensk skogssjö som är både vacker och relativt ostörd trots att det är så när.

När vi cyklade på måfå hamnade vi här:
https://maps.google.com/maps?q=60.619795,17.237451&num=1&t=h&z=18

I efterhand känner jag mig faktiskt korkad som inte åkte dit och kontrollerade platsen men det är som sagt i efterhand.
Citera
2013-06-27, 22:05
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Utdömd? Vi brukar fiska ruda där. Gott om fladdermöss finns det även runt sjön vilket är en utmaning vid nattfiske. :lol Det är även populärt att bada där på somrarna. Många begraver även sina husdjur där runt sjön då det är så naturskönt där.
Brukar vara ut dit nästan varje vinter för lite isrally, men var inte dit i vintras.
Ja, utdömd i den meningen att det knappast är en sjö som kalkas eller där man planterar ut fisk. En grund liten pöl som är dömd att på sikt växa igen. Men visst har den sina ljusglimtar, många bra grillplaster, bra ställen att provskjuta vapen, sänka saker i kanalen, osv.

Just det natursköna läget tror jag lockade Tuula dit för sin sista stund, kanske hon miste oskulden vid en av grillplatserna en gång i tiden. Jag var inne på redan från bärjan att hon åkt just söderut för att hitta en plats där hon haft nåt känslomässigt ställe att ta livet av sig på, jag trodde iofs lite längre som Furuvik eller Skutskär men helt fel var det ju inte.
Citera
2013-06-27, 22:14
Medlem
SituationStockholms avatar
Vet man i dagsläget att det är en kvinna som har hittats ?
Citera
2013-06-27, 22:14
Medlem
LaScalas avatar
Jag undrar hur svårt det kan vara att fastställa dödsorsak efter så lång tid?
Nu väntar jag bara på spekulationerna om att hon blivit mördad. Allt är en konspiration, mördaren har iscensatt allt från början till slut. Ätit upp halva hennes frukost etc.
Allt för att slippa inse att hon begått självmord.
Citera
2013-06-27, 22:17
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationStockholm
Vet man i dagsläget att det är en kvinna som har hittats ?

Polisen uppger det utifrån klädsel. BH kanske satt kvar eller satt fast intill. Firrarna har väl käkat?
Citera
2013-06-27, 22:20
Medlem
SituationStockholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Polisen uppger det utifrån klädsel. BH kanske satt kvar eller satt fast intill. Firrarna har väl käkat?

Ja då är det hon som försvann, tänkte för att det är en snubbe också som är försvunnen i trakterna där
Citera
2013-06-27, 22:22
Medlem
LaScalas avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17035901.ab

Polisen misstänker: Tuula, 52, funnen

Skogsarbetare hittade död människokropp

Polis på plats kunde konstatera att det troligen rör sig om en kvinna med hjälp av de kläder som fanns på kroppen, skriver polisen på sin hemsida.

Enligt polisen kan det röra sig om Tuula Lavikkala, 52, som försvann från sitt hem i Gävle 12 november 2012 på sin cykel.
Citera
2013-06-27, 22:23
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationStockholm
Ja då är det hon som försvann, tänkte för att det är en snubbe också som är försvunnen i trakterna där
Två snubbar och två snubbor försvunna i trakten. Kjelle Blues från sandviken(troligen hans kranie i Främlingshem om det var ett kranie där) och Krister Andersson. Sen Tuula och en dam som ser skitläskig ut som försvann för flera år sedan, men hon såg ut som en häxzombie redan som levande, typ 140 år gammal, spårlöst försvunnen.

Men eftersom polisen redan kontaktat Tuulas anhöriga så fanns det troligen saker som tyder på att det är hon.
Citera
2013-06-27, 22:24
Medlem
LaScalas avatar
http://www.expressen.se/nyheter/kropp-har-hittats-vid-sjo-soder-om-gavle/

Identifieringsarbetet kommer att påbörjas under fredagen.

På polisens hemsida hänvisas till att fler uppgifter kan komma att lämnas på fredagsmorgonen.
Citera
2013-06-27, 22:24
Medlem
rabuldats avatar
hon hade ju googlat på hängning, så självmord är det till 99%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in