2013-02-21, 19:46
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Helt rätt..nu vill jag veta vem person två är (det är mycket jag vill veta...)
Det kan ju avse mamman också?

Var inte hon senildement?
Håller på att det är Janne dom kollar ...
Citera
2013-02-21, 19:51
Medlem
pippi70s avatar
Självklart kollar de Janne.
Citera
2013-02-21, 19:51
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippi70
Självklart kollar de Janne.

Hur vet du det?
Är du bekant med karln?
Citera
2013-02-21, 19:53
Medlem
pippi70s avatar
Vem skulle de annars kolla?
Mamman eller..?
Citera
2013-02-21, 19:56
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Vem skulle de annars kolla?
Mamman eller..?

Nja, frågan var hur du vet det..sen frågade jag om du var bekant med Janne..
Citera
2013-02-21, 20:04
Medlem
pippi70s avatar
Ett ganska enkelt antagande. Och nej jag känner honom inte.
Citera
2013-02-21, 20:07
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ett ganska enkelt antagande. Och nej jag känner honom inte.

Okay! Han kan vara den som leder polisen till Tuula!
Ett litet misstag från en kärlekskrank gubbe så smäller det..
Citera
2013-02-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Har du tänkt igenom detta? Skulle du göra så om du har barn och barnbarn som du älskar?
Tänk på att hennes straff inte blir så blodigt, max 6 år ute efter 4 år och sitta på en öppen anstalt med behandling mot spelberoende.
Tror mer på att personer utan familj drar iväg eller nysvenskar som efter en stöt drar till hemlandet igen men inte en mormor i Gävle....

Du tror inte att en som älskar sina barn och barnbarn (en mormor i Gävle) skulle fly fältet till sitt hemland...har du tänkt igenom att det här är inte vilken bullbakande "mormor" som helst utan en som systematiskt förskingrat x-antal miljoner av Gävleborna? Varför tror du att hon skulle vilja sitta på en öppen anstalt i 4-6 år om hon har 20 mille..då får hon ju lämna tillbaka kofferten med pengarna.
Citera
2013-02-21, 20:31
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Okay! Han kan vara den som leder polisen till Tuula!
Ett litet misstag från en kärlekskrank gubbe så smäller det..

Det kanske var Tuula som var den kärlekskranka?
Citera
2013-02-21, 21:27
Medlem
[quote=Tvilling69]Om jag hade miljoner och blev ertappad med handen i kakburken så skulle jag också försöka få det att se ut som att jag begått självmord Jag skulle ta de förskingrade pengarna som jag förvarat i madrassen och lägga körkort, pass och nycklar på bordet. Be min medbrottsling koppla på cykelhållaren på bilen och hänga på cykeln (jag måste ju kunna ta mig fram på något sätt) Sen skulle färden mot mitt hemland Finland börja och väl där ber jag en släkting hyra en stuga åt mig i sitt namn (han/hon får givetvis betalt för att göra det och för sin tystnad). Sen är det bara och byta frisyr och hårfärg och börja ett nytt liv. Medbrottslingen har redan fått sin del av bytet och återvänt till Sverige så honom ser jag inte av något mer. Sen skulle jag leva ett rikt pensionärs liv och skratta åt alla korkade människor som tror att jag har tagit livet av mig. Självmord är inte att tänka på....jag har ju flera miljoner att festa upp först . Sen skulle jag höja mitt glas och säga "Tack för bidraget alla innevånare i Gävle kommun" SKÅL. [/QUOTE

Mycket bra och sedan senare ta färjan till Estland kanske och med ny identitet till världen, skål Tuula
Citera
2013-02-21, 22:32
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backtomanilla
Mycket bra och sedan senare ta färjan till Estland kanske och med ny identitet till världen, skål Tuula

Yep

Puckona och sosse-sörjan i Gävle kan hon sedan enbart ha roligt åt....
Citera
2013-02-22, 00:12
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Hur har spelberoendet överbevisats???
Vad är fullständigt normal för dig? Känner du Tuula??
Jag får upprepa sista raden: "Ingen spelar bort en månadslön under några timmar varje kväll för att resten av dygnet vara fullständigt normal. I fyra år!"

Överbevisa mig på den punkten med nå't mer än dina egna inlevda upplevelser. Det beteendet hade krävt en personlighetsstörning som upptäckts långt tidigare. Försök att ta in summorna och tidsrymden.

Det är inte jag som bedömer om någon är normal eller ej. Barn, särbo och andra vittnen påstod att dom inte sett eller märkt något konstigt med Tuula.

Var inte orolig om du inte förstår mig med en gång. Det verkar ta drygt fyra veckor, sedan diskuterar dom värsta meningsmotståndare i samma banor som dom tidigare fördömt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in