2013-02-08, 17:30
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om du och jag spelar poker på en nätsajt och jag förlorar 10.000 till dig, då går väl pengarna först till sajten och sedan till ditt konto eller hur går det till?

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag vet inte hur det går till, men det finns nog obegränsat med sätt att fiffla med överföringar om man planerar ett liv utomlands i flykt.

Tuula verkar inte stämma in på en person som vill leva utomlands, ensam från plats till plats. Jag kan inte se henne, i min sinnebild, sittandes vid en pool med drink i handen. Det är något som inte stämmer.

Pengarna går in på ditt spelkonto hos den aktuella sajten. Sen kan man föra över pengarna till exempelvis Neteller och därefter till ett eget bankkonto. Man kan också ha kopplat ett Mastercard-kort till Neteller och ta ut kontanter direkt i automater i Sverige eller utomlands. De här gäller alltså internationella spelbolag, inte Svenska Spel, där man tar ut pengarna från spelkontot direkt till bankkontot.

Är det poker hon spelat eller vad?
Citera
2013-02-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostredame
Tuula har alltså spelat bort samtliga pengar hon svindlat bort. Inte en enda liten betalningsanmärkning. Har man så grava problem att man spelar bort 20 miljoner så borde man ha spelat bort sina egna pengar också?

Exakt vad säger att hon inte har haft betalningsanmärkningar?
Vad säger att hon inte har betalat skulder för förskingringspengar och blivit kvitt prickar hos fogden?
Det här har ju som alla känner till pågått länge (6-7 år?) och betalningsanmärkningar finns kvar i 3 år.
Senast redigerad av Jefle 2013-02-08 kl. 17:36. Anledning: Stavfel
Citera
2013-02-08, 17:38
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Frågan är varför dom alla är så benägna att bevisa det här för hela världen Först dottern som garanterat sa att hon var död. Sen särbon. Som helt plötsligt även nu sa att hon mådde dåligt. Trots att andra anhöriga sagt att hon mådde bra utan förändringar.

Jag tror mer på polisen som är säkra på att hon lever.

Jag håller med dej. Det är ju väldigt lägligt att få omvärlden att tro att speldjävulen satt klorna i Tuula och att hon i skam och ångest ändat sitt liv.
Varför ökade beloppen dramatiskt under 2012, till ca 20 000:- om dagen? Låter mer som hon hade en flyktplan än att hon skulle försöka vinna tillbaka förlorade spelpengar. Om det finns någon sanning i detta med spelandet så måste hon ju isf även ha vunnit stora summor under alla år av dessa höga insatser.
Familjen kan ju ha fortsatt kontakt med oreg. mobiler och kontanttelefoner. Är Tuula i livet är ju det bästa att få det att se ut som om hon inte lever längre.
Citera
2013-02-08, 18:33
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Tuula spelade bort alla pengar!

Kolla här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16202796.ab

Jo det är tragiskt att se att en arbetsgivare utsätter anställda för dessa frestelser och inte har kontrollfunktioner att se att något inte står rätt till....

Jefla synd att hon inte spelade bort pengarna på Brynäs eller Gefle IFs bingo..
Citera
2013-02-08, 19:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Tuula spelade bort alla pengar!

Kolla här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16202796.ab
En i sammanhanget mycket sen uppgift som skulle ha varit väsentligt trovärdigare om den hade kommit tidigare. Tuula har varit borta i mer än två månader, och har varit förstasidesstoff i veckor. Varför går "väninnan" ut med det här just nu?
Citera
2013-02-08, 19:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
En i sammanhanget mycket sen uppgift som skulle ha varit väsentligt trovärdigare om den hade kommit tidigare. Tuula har varit borta i mer än två månader, och har varit förstasidesstoff i veckor. Varför går "väninnan" ut med det här just nu?
Hon kan ha meddelat polisen dag ett. Det är inte konstigt att hon väntade med att gå ut i media.
Citera
2013-02-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Som jag skrev för nån vecka sen tror jag Tuula har blivit utnyttjad av nån eller några andra. Jag skrev även att hon är död.
Nu kliver särbon ut och säger att hon död.. Han passar även på att minns att hon mådde dåligt redan i somras.
Skulle jag varit polis skulle jag reagera på hans beteende. Skulle göra en koll på hans ekonomi och vilka han känner.

Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Frågan är varför dom alla är så benägna att bevisa det här för hela världen Först dottern som garanterat sa att hon var död. Sen särbon. Som helt plötsligt även nu sa att hon mådde dåligt. Trots att andra anhöriga sagt att hon mådde bra utan förändringar.

Jag tror mer på polisen som är säkra på att hon lever.

Vore det spekulation att tro att Tuula kan ha blivit utsatt för ett brott?

Det är märkligt med olika utsagor om hur hon mådde. Det ger upphov till oro för vad som hänt med henne. Det verkar som om de vill få polisen att tro att hon begått självmord, nu när hon inte hittas utomlands.
Citera
2013-02-08, 21:08
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
De anhöriga borde ju vara de som känner henne bäst.
Ändå verkar många i tråden veta bättre hur Tuula var som person och vad hon tagit sej för.
Särbon har väl letat och de har ju sökt hjälp hos både polis och MPS.
Men var ska man leta?
Som jag har sagt några gånger i tråden är ju det klart mest bekymmersamma för självmordshypotesen att man inte har hittat något lik. Om du inser att självmord är det enda sättet att undvika vanära, cyklar du verkligen iväg i vinterväder till någon iskall sjö för att dränka dig i den? Varför i herrans namn då när det finns många bekvämare och rimligen mindre ångestfyllda sätt att ta livet av sig på?

Sen vet jag inte hurpass sannolik jag tycker att självmordshypotesen egentligen är under de omständigheter som är för handen. Är det inte ett rätt antikverat beteende att ta livet av sig för att undvika vanära? Det hände förr - min gamlafarmors lillebror sköt sig på sitt kontor 1910 när han insåg att han inte kunde undvika konkurs och ruin - men hur många förskingrare har tagit livet av sig när de har blivit påkomna under de senaste trettio åren?
Citera
2013-02-08, 21:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon kan ha meddelat polisen dag ett. Det är inte konstigt att hon väntade med att gå ut i media.
Så kan det naturligtvis vara. Men om hon meddelade polisen dag 1 är det likafullt lustigt att hon väntade så här länge med att prata i media, om hon nu alls kände för att snacka i media om det. Men visst, hon kan ha blivit kontaktad/uppspårad av journalisten.
Citera
2013-02-08, 21:42
Medlem
Citat:
Som jag har sagt några gånger i tråden är ju det klart mest bekymmersamma för självmordshypotesen att man inte har hittat något lik. Om du inser att självmord är det enda sättet att undvika vanära, cyklar du verkligen iväg i vinterväder till någon iskall sjö för att dränka dig i den? Varför i herrans namn då när det finns många bekvämare och rimligen mindre ångestfyllda sätt att ta livet av sig på?

Sen vet jag inte hurpass sannolik jag tycker att självmordshypotesen egentligen är under de omständigheter som är för handen. Är det inte ett rätt antikverat beteende att ta livet av sig för att undvika vanära? Det hände förr - min gamlafarmors lillebror sköt sig på sitt kontor 1910 när han insåg att han inte kunde undvika konkurs och ruin - men hur många förskingrare har tagit livet av sig när de har blivit påkomna under de senaste trettio åren?

Är det ovanligt att kroppar hittas efter månader? Eller år?
Snön kom kort efter försvinnandet vilket -såklart- försvårar det hela.
Citera
2013-02-08, 21:45
Medlem
Citat:
Så kan det naturligtvis vara. Men om hon meddelade polisen dag 1 är det likafullt lustigt att hon väntade så här länge med att prata i media, om hon nu alls kände för att snacka i media om det. Men visst, hon kan ha blivit kontaktad/uppspårad av journalisten.

Finns det ngn speciell tidsgräns för När det ska pratas med media för att det ska kännas mest trovärdigt?
Det kändes mer troligt, det är lite parasit över journalister, iaf om de kommer från ngn kvällsblaska.
Citera
2013-02-08, 21:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jefle
Är det ovanligt att kroppar hittas efter månader? Eller år?
Snön kom kort efter försvinnandet vilket -såklart- försvårar det hela.
Vanligt eller inte kan jag inte svara på. 53-åring försvunnen i Laxå, Christer Nydahl, [funnen död/mod] handlar om en man som försvann i februari och hittades i augusti hängande i ett träd 500 meter från bostaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in