Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Under mitt yrkesverksamma liv har jag vid två tillfällen på min arbetsplats kommit i kontakt med förskringring. Beloppen rörde sig vid dessa tillfällen inte om miljoner, men dock om flera hundratusentals kronor. Inte i något av de två fallen rörde det sig om spelmissbruk eller något annat missbruk. Den ene fick chansen och tog pengarna och stack till Grekland och levde livet några år. När pengarna tog slut återvände han till Sverige och avtjänade ett par år i fängelse. Den andra unnade sig lite snygga kläder och lite lyxliv under en period innan bubblan sprack. Men inte i något av fallen var det fråga om något spelmissbruk. Därför är jag lite skeptisk till att det absolut måste vara fråga om spelmissbruk i Tuulas fall. Är det så lätt att komma över stora summor pengar som det verkar ha varit i Tuulas fall så behöver det inte ha handlat om något spelmissbruk. Bara kicken av att föra över dessa enorma summor till sina egna konton måste ju ha gett samma kick som spelande.
Summorna gör att detta fall inte är som alla andra. Hade det handlat om tiondelen under lika lång tid kan jag tro på vad fan som helst. Den summan kommer man inte långt med och man behöver inte reagera på storleken då varje enskild satsning är "normal".
Att vara så borta från all verklighet, att man inte ens reflekterar över summor, stora som månadslöner, som man spelar bort dagligen
Varje dag! I fyra år! Samma period vittnar arbetskamrater om en pålitlig "klippa". Barnen reagerar inte heller på något.
Som några andra skriver: Med dom summorna borde bara försnillandet, transaktionerna, ha dämpat spelberoendet. Spänning och vinst varje gång.
Om hon har spelat upp en del av pengarna. Var är resten? Om miljoner finns kvar varför begå självmord? Om självmord, varför gör hon inte då som 50+ kvinnor brukar: Näve lugnande som sköljs ner med favoritsprit liggandes i sin säng eller annan trygg plats.