Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Min bror har två vuxna barn som ej bor hemma. Dessa kände till nätpokerspelandet, men
icke omfattningen.
I övrigt tror jag icke alls Tuula skrattade "de gånger hon gick från banken".
Jag tror hon gjorde det under mycken svår vånda. (Damage control ...).
Ok, nätpoker.. Ja, där kan man nog sitta och bränna en del pengar. Är det sighter från USA (inte för det har någon betydelse, bara intresserad) och det finns inget högsta belopp man får spela för.
Sitter man och betalar med sitt betalkort eller går det vis paypal, går det via paypal kan det nog bli lite klurigare både för polisen och den som betalar. När jag använde paypal (inte till spelande) tog det tre dagar innan pengarna kom in på kontot.
Dessutom tycker jag att bankerna har blivit väldigt noga (även när det gäller att sätta in pengar) , de vill veta så att det inte är pengatvätt. Så jag tycker att lite besvärligt måste hon ha haft det med pengar som dyker upp på fel konto, märkligt att bankerna inte reagerat.
Förr kunde det vara problem om man ville ta ut pengar, nu är det svårt att både sätta in pengar och ta ut dem. Vad har vi egentligen banker till, de gör ju ingenting
Edit: jaha, din bror var änkling. Det ger i alla fall mig en viss förklaring. Det hade nog varit svårare om han hade haft en fru som kände till ekonomin. Barnen ska ju hur som helst inte blanda sig i föräldrarnas ekonomi även om det varit bra i detta fallet. Kan tänka mig hur dåligt han mår nu!