2013-01-24, 19:11
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelställ
Vad det gäller månadsavgiften för bostadsrätten så kan väl någon annan ha betalat den tills dess att man vet om Tuula återvänder eller ej. Då slipper man ju riskera att Tuula vräks och inte har någonstans att bo om hon återvänder?

Hon kommer aldrig att flytta in i sin lägenhet nå mer.
Om hon mot förmodan hittas så får hon garanterat fritt husrum i minst 6 år ute efter 4. Hon är inte så dum att hon låter någon fylla på konton så autogirot betalar hyran.
Hon drar vidare till paraplydrinkarna efter att ha avtjänat straffet 57 år gammal..
Citera
2013-01-24, 20:11
Medlem
Mr.Swedens avatar
Att man plockat undan 20 miljoner betyder inte att man har 20 miljoner. Är de investerade utomlands för ett ljuvt liv i solsken är de förlorade ii samma ögonblick som gallergrinden slår igen. Är merparten bortspelade återstår heller ingenting att se fram emot när spelet är över. Oavsett upplägg rasar allt när hon upptäcks. Den girige har sällan vett att sluta i tid.
Citera
2013-01-24, 21:29
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Denna fråga? "Kan du vara hygglig att sammanfatta din teori igen? Har glömt detaljerna...". Nej, du får läsa i tråden om du har glömt.

Nu när jag läst färdigt i tråden har jag bara en fråga:

Enligt din teori skulle kommunen vara skadelös då Tuula via fakturor satt in pengar innan hon tagit dem. Hur kan du då förklara att kommunen säger sig ha förlorat 20 mille?
Citera
2013-01-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Eftersom både Quarrel och jag har uppfattat att Tuula hette Lavikkala när hon invandrade till Sverige/Gävle, antar JAG att personerna med samma efternamn tillhör hennes familj.

OM SÅ, bor en av dem på ett äldreboende i Gävle, Sofia Magdalena, som är bl a ett demensboende för finsktalande äldre personer. Denna person kan då vara Tuulas gamla mor som hon utsetts som "gode man" för. I så fall går alla ekonomiska transaktioner genom Tuula, utan att varken mamman eller syskonen har någon insyn.
Rätt eller fel återstår att se.
Den äldre personen är Tuulas mor som är dement och Tuula hette Lavikkala när hon flyttade till sverige, hon var aldrig gift även om hon var sambo med barnens far länge.
Citera
2013-01-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Den anhöriga måste väl vara medveten om att den är kontoinnehavare?
Om inte annat så via bankens årsbesked?
På mitt årsbesked står ett konto med som jag inte förfogar över.
Det tyder ju på att det är nån som är senil eller två år gammal.
Hon har alltså inte dragit sej för att utnyttja anhöriga.

Man kan nog anta att denna "anhörig" är hennes mamma. Och att hon i sin tur är förmodligen dement.

"Kvinnan har fört över omkring 7 miljoner till sitt eget konto samt till sin mammas konto som hon hade tillgång till som god man."

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.5510794-tjanstemannen-haktad

Jag tror fortf. på spelberoende, jag har ju sett henne spela massor.
Ångesten av vad det innebär att vara spelberoende, att ljuga för sina nära, sätta sprätt på gemensamma lån utan att berätta för maken, få sina barn att ta lån som sedan aldrig betalas tillbaka...Det finns mycket bedrövelse!
Att hon inte finns i livet tror jag inte är helt osannolikt, alls.
Citera
2013-01-24, 21:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Nu när jag läst färdigt i tråden har jag bara en fråga:

Enligt din teori skulle kommunen vara skadelös då Tuula via fakturor satt in pengar innan hon tagit dem. Hur kan du då förklara att kommunen säger sig ha förlorat 20 mille?
Den blir skadeståndsskyldig.
Citera
2013-01-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Hon kommer aldrig att flytta in i sin lägenhet nå mer.
Om hon mot förmodan hittas så får hon garanterat fritt husrum i minst 6 år ute efter 4. Hon är inte så dum att hon låter någon fylla på konton så autogirot betalar hyran.
Hon drar vidare till paraplydrinkarna efter att ha avtjänat straffet 57 år gammal..
Tror hon dricker paraplydrinkar nu och åker hon fast så blir det ju inte så många år... lagom och börja lyfta sin svenska pension, kanske bosätter hon sig utomlands då där hon då fortfarande har slantar gömda
Citera
2013-01-24, 22:30
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backtomanilla
Tror hon dricker paraplydrinkar nu och åker hon fast så blir det ju inte så många år... lagom och börja lyfta sin svenska pension, kanske bosätter hon sig utomlands då där hon då fortfarande har slantar gömda

Ja, om Tuula lyckas hålla sig undan i tio år kan hon ju komma hem nästan lagom till att börja lyfta pensionen. Då är brottet preskriberat och under de tio år som gått, med 20 mille på fickan, lär hon ha haft trevligt
Citera
2013-01-24, 22:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Ja, om Tuula lyckas hålla sig undan i tio år kan hon ju komma hem nästan lagom till att börja lyfta pensionen. Då är brottet preskriberat och under de tio år som gått, med 20 mille på fickan, lär hon ha haft trevligt
Och de pengar hon har kvar när hon kommer hem kan hon förgylla livets höst med.
Citera
2013-01-24, 22:34
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jefle
Man kan nog anta att denna "anhörig" är hennes mamma. Och att hon i sin tur är förmodligen dement.

"Kvinnan har fört över omkring 7 miljoner till sitt eget konto samt till sin mammas konto som hon hade tillgång till som god man."

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.5510794-tjanstemannen-haktad

Jag tror fortf. på spelberoende, jag har ju sett henne spela massor.
Ångesten av vad det innebär att vara spelberoende, att ljuga för sina nära, sätta sprätt på gemensamma lån utan att berätta för maken, få sina barn att ta lån som sedan aldrig betalas tillbaka...Det finns mycket bedrövelse!
Att hon inte finns i livet tror jag inte är helt osannolikt, alls.

Om Tuula var spelberoende borde polisen veta det vid det här laget. De borde också veta om det skett några transaktioner eller annat som tyder på att hon är vid liv
Citera
2013-01-24, 22:39
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och de pengar hon har kvar när hon kommer hem kan hon förgylla livets höst med.

Det sägs att den nya markbeläggningen på Gävle torg gick lös på 100 millar. Det ska inte ha blivit särskilt bra ens utan är ojämnheter här och var. Tuulas uttag har åtminstone gjort en person rejält glad
Citera
2013-01-24, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det sägs att den nya markbeläggningen på Gävle torg gick lös på 100 millar. Det ska inte ha blivit särskilt bra ens utan är ojämnheter här och var. Tuulas uttag har åtminstone gjort en person rejält glad
Och de som behöver vård, skola och omsorg mindre glada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in