Citat:
Ursprungligen postat av Ceborgia
Det finns ju en del intressanta punkter.
1: Ganska tidigt efter hennes försvinnande gick både särbon och barnen ut i media med att de var säkra på att hon tagit sitt liv. Att hon flytt landet "fanns inte på kartan". Det är ju ett ganska märkligt uttalande. Ingen har en aning om hur det ligger till, men det har minsann särbo och barn. Hon ligger död någonstans och kommer att dyka upp när snön har börjat smälta till våren.
2: Särbon hade ingen aning om någonting angående Tuulas privatliv. Bara det säger ju en hel del.
3: På det vis Tuula lämnat lägenheten efter sig, talar för att hon hastigt har gått ut för att möta någon hon känner. Tanken var säkert att återkomma till lägenheten och fortsätta frukosten. Finns det inget registrerat samtal på telefonen vid den tiden, så kan det ju vara så enkelt att personen utanför fick kontakt med henne genom fönstret. Hur nära Tuula bodde särbon?
4: Varför var särbon tvungen att sjukskriva sig efter hennes försvinnande? Bara för att han var övertygad om att hon var död, eller för att hon hade flytt landet?
5: Det finns någonting i särbons uttalande kring deras gemensamma spelande som låter konstigt. Det känns som att han vill tona ned vissa bitar. Men det är bara en känsla jag får och inget jag kan styrka på något vis. Jag tror ändå inte jag är ensam om att känna så.
Jag har börjat fundera på om sambon är inblandad. Det kan ju uppstått bråk när det här uppdagades, men som någon annan skrev, är det mest troliga att hon hade panik i lägenheten. Hon kanske t,om förbannade sig själv och kastade grejer omkring sig, svårt att sia om saken när man inte sett hur bostaden exakt såg ut. Hon kan ju också varit deprimerad den sista tiden och helt enkelt städat dåligt pga bristande ork. Om någon rövat bort/dödat henne är det otroligt förslaget att också forsla bort cykeln, i så fall är ju en väldigt närstående inblandad, för en främlig visste knappast vad Tuula hade för cykel.