Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
Eller så inget alls av vad du funderat ihop. Det finns inget som talar för att man måste känna nå'n inre press öht. Hon kanske föraktade sina arbets"kompisar" och hade därför lätt att försnilla. Sedan när kallelsen kom så visste hon att nu var det dags att utnyttja sin första-klass enkelbiljett som hon haft standby sedan första millen. Omgivningen har ju beskrivit henne som noggrann och bestämd; inget som passar in på den typ av nervrak du målar upp.
Sedan vill jag gärna veta varför det är så mycket mer övertygande med självmordscenariot? Finns det några som helst bevis för spelberoende. Annat än rykten på FB.?
Jag skriver vad jag kan se inget om att jag tror mest på just spelberoende dock? Om det var riktat mot mig alltså.
Däremot har jag mycket svårt att tro att en kvinna i hennes ålder, med barn och barnbarn skulle vara en sådan personlighet som du istället framställer. Hon har ju jobbat i många år inom sina olika tjänster/uppdrag och detta verkar ha pågått de senaste kanske 4 åren. Är då denna iskalla beräknande sida något hon utvecklat på senare år?
Att ha en bestämd/noggrann sida utåt sett säger INGET om hur hon mådde/mår inuti. Och det kan ingen av oss utomstående ha en aning om. Och man behöver inte vara ett "nervvrak" för att ta sitt liv, inte när mattan under en dras undan.
Hade polisen haft minsta misstanke om att hon flytt utomlands så hade de utfärdat en internationell arresteringsorder/efterlysning.
Däremot framstår självmordsteorin som den mest troliga i mitt tycke då mycket talar för det (kvarlämnade saker osv). Den andra misstänkta personen kan ju vara den som gav henne login och lösenord för att attestera betalningar så att kontrollen föll bort, det är ju inte direkt lämpligt beteende. Finns en anledning till varför inte samma person attesterar....