Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Jag börjar även misstänka medhjälpare. Jag har jobbat med att ha tillgång till mycket pengar i jobbet och det var minst 4 andra personer som skulle godkänna varje överföring. Minst två olika kollegor och minst två olika chefer, oftast närmsta chefen och avdelningschefen. Och även chefernas överföringar skulle godkännas av andra chefer. Även högsta hönset, även den personens överföringar skulle godkännas. Ibland kunde någon komma och säga "Vad är det här med överföring på 1270 kr du gjort?". För mig är det helt ofattbart att någon kan bara föra över 22 miljoner till sig själv. Det är ju inte möjligt.
Om inte någon "gjort det möjligt"
Det kan ju betyda antingen att någon är medbrottsling eller att man litat på Tuula (Big mistake!), att de litat på att hon skött sitt jobb. Hon haft lång tjänst och alla beskriver ju henne som någon dom litat på. Dom känner sig även lurade säger dom. Ja, det kan man ju förstå.
Är det så att dom litat på henne, och låtit henne utföra transaktioner utan att dubbelkolla som sig bör, har dom då begått tjänstefel?